//
کدخبر: ۳۷۳۷۶۷ //
کوکو سیب زمینی | کوکو سیب زمینی شکم پر

کوکو سیب زمینی شکم پر ساده و فوق العاده خوشمزه رو این طوری درست کن!

کوکو سیب زمینی شکم پر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با مواد ساده ای درست می شود.

کوکو سیب زمینی شکم پر ساده و فوق العاده خوشمزه رو این طوری درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر در ادامه همراه ما باشید.

کوکو سیب زمینی شکم پر

طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم. حالا قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته تا سیب زمینی ها کاملا پخته شوند.

مرحله دوم

زمانی که سیب زمینی ها پخته شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و پوست شان را جدا می کنیم، سپس به صورتی که هنوز داغ هستند می کوبیم تا پوره شوند. حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به آن می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم پوره سیب زمینی کاملا خنک شود. در این فاصله به سراغ درست کردن مواد میانی کوکو می رویم، برای این منظور پیاز و سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و یک تابه روی حرارت می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به همراه مقداری روغن به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود. در ادامه سیر را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه قارچ را به تابه اضافه کرده و با حرارت بالا تفت می دهیم تا کاملا سرخ شده به آب نیندازد. در ادامه کدو سبز را به همراه فلفل دلمه ای به صورت دلخواه خرد کرده و به همراه مقداری نمک به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه مواد را تفت می دهیم تا سرخ شوند. حالا مقداری فلفل سیاه و پاپریکا به تابه اضافه می کنیم و زمانی که کدو کاملا نرم شد جعفری را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا آرد برنج را به همراه نشاسته ذرت و پودر پارمسان به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پوره سیب زمینی را به ۸ توپک یکسان تقسیم می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه هر توپ را به صورت کاسه فرم داده و مقداری از مواد میانی را درون آن می ریزیم. حالا روی مواد میانی را با پنیر چدار پوشانده و جمع می کنیم تا مواد میانی پنهان شود. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله نهم

در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس کوکوها را درون تابه می چینیم و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم. در نهایت کوکو های سرخ شده را درون ظرف سرومان گذاشته و تزیین می کنیم. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۷۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان