//
کدخبر: ۳۷۳۶۷۷ //
خورشت کرفس | خورشت کرفس با مرغ و لوبیا چیتی

خورشت کرفس با مرغ و لوبیا چیتی رو این طوری درست کن

خورشت‌های سنتی ایرانی همواره طرفداران زیادی دارند و روش‌های جدید برای پخت آن‌ها هم می‌تواند طعم جدیدی را برای شما به وجود بیاورد.

خورشت کرفس با مرغ و لوبیا چیتی رو این طوری درست کن
به گزارش فرتاک نیوز،

خورشت کرفس با مرغ و لوبیا چیتی یکی از روش‌های بسیار ساده، سریع و خوشمزه برای تهیه خورشت کرفس است و شما می‌توانید از مرغ تکه‌ای و خردشده برای تهیه این غذا استفاده کنید.

اما یکی از نکات مهم تهیه خورشت کرفس استفاده از نعنا، جعفری و کمی برگ سبز کرفس است. همه مواد را باید کمی تفت دهید و اگر سبزی قورمه سرخ‌شده دارید اضافه کنید تا عطر فوق‌العاده‌ای به خود بگیرد.

مواد لازم برای تهیه خورشت کرفس با مرغ و لوبیا چیتی

کرفس ۱ دسته

مرغ (۱ عدد ران و سینه)

پیاز ۱ عدد

نعنا و جعفری (جعفری ۳۵۰ گرم نعنا ۱۵۰ گرم)

لوبیا چیتی ۱/۲ پیمانه

سبزی قورمه به دلخواه ۲ قاشق غذاخوری سرخ‌شده

لیموعمانی ۲ عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت کرفس با مرغ و لوبیا چیتی

مرحله اول

ابتدا باید لوبیا چیتی را از شب قبل یا چند ساعت قبل خیس و چندین بار آب آن را عوض کنید. کرفس را تمیز کنید و برگ سبز آن را جدا بشویید و ساقه آن را به اندازه یک بند انگشت خرد کنید. نعنا و جعفری را هم بشویید و بعد از خشک شدن ریز خرد کنید و داخل یک تابه همراه برگ‌های کرفس خردشده و کمی روغن تفت دهید تا سرخ شوند و تغییر رنگ دهند. دقت کنید حرارت کم باشد وگرنه نعنا زود می‌سوزد. ساقه کرفس خردشده را نیز کمی تفت دهید و از تابه خارج کنید.

مرحله دوم

در ادامه داخل قابلمه مورد نظر باید کمی روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. بعد پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و داخل قابلمه به همراه زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود. حالا مرغ خردشده یا درسته به همراه پیاز و ادویه‌ها را خوب تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد و سرخ شود.

مرحله سوم

در ادامه باید لوبیا چیتی را به همراه سبزی‌های سرخ‌شده و کرفس اضافه کنید و مواد را کمی تفت دهید تا با هم یکدست شوند. سپس روی مواد آب جوش اضافه کنید و ابتدا حرارت را بالا ببرید و بعد کم کنید تا مرغ بپزد و خورشت جا بیفتد.

مرحله چهارم

در انتها باید لیموعمانی را سوراخ کنید و داخل آب ولرم قرار دهید و نیم ساعت بگذارید تا تلخی آن از بین برود. سپس داخل خورشت بیندازید و نمک را اندازه کنید و مجدد نیم ساعت دیگر زمان دهید تا خورشت خوب بپزد و غلیظ و جاافتاده شود.

نکات کلیدی در تهیه خورشت کرفس با مرغ و لوبیا چیتی

می‌توانید به دلخواه ۱ قاشق غذاخوری رب به مواد اضافه کنید.

افزودن سبزی قورمه دلخواه است ولی عطر بسیار خوبی به خورشت می‌دهد.

به‌جای لیموعمانی از آب لیموترش تازه استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۶۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان