//
کدخبر: ۳۷۳۴۵۲ //
کوکو مرغ با فلفل دلمه ای | کوکو مرغ

کوکو مرغ با فلفل دلمه ای رو این طوری درست کن

کوکوها جزو غذاهای پر طرفدار و خوشمزه ایرانی هستند. می‌توانید با افزودن فلفل دلمه رنگی این کوکو را خوشمزه‌تر کنید و به همراه نان یا برنج سفید سرو کنید.

کوکو مرغ با فلفل دلمه ای رو این طوری درست کن

کوکو مرغ با فلفل دلمه ای یکی از روش‌های بسیار خوشمزه برای تهیه کوکوی مرغ است که با مرغ چرخ کرده خام تهیه می‌شود و برای تهیه آن به مرغ پخته احتیاج ندارید.

شما می‌توانید مرغ را خودتان در خانه میکس و چرخ کنید یا از بسته‌بندی‌های مرغ چرخ‌شده که در بازار موجود است استفاده نمایید. بهتر است برای تهیه کوکو از ترکیب سینه و ران استفاده کنید تا کوکو شما خشک نباشد.

مواد لازم برای تهیه کوکو مرغ با فلفل دلمه ای

سینه و ران مرغ از هر کدام ۱ عدد

پیاز بزرگ ۱ عدد

فلفل دلمه رنگی ۱ عدد

سیر ۲ حبه

زعفران دم کرده ۱ قاشق چای‌خوری

پودر سوخاری ۲ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه و پولبیبر به مقدار لازم

طزر تهیه کوکو مرغ با فلفل دلمه ای

مرحله اول

ابتدا باید مرغ را بدون استخوان کنید. سپس مرغ‌ها را چرخ کنید، می‌توانید از غذاساز یا چرخ گوشت استفاده کنید. اگر هیچ‌کدام را در اختیار نداشتید می‌توانید با کمک چاقو خیلی ریز مرغ‌ها را خرد و یا از مرغ چرخ‌شده بسته‌بندی شده استفاده کنید.

مرحله دوم

یک پیاز بزرگ را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب آن را بگیرید. سیر را نیز رنده ریز بزنید. فلفل دلمه را نیز بشویید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید. اگر غذاساز دارید می‌توانید از ابتدا همه مواد را داخل مخزن غذاساز بریزید و باهم ترکیب کنید.

مرحله سوم

در ادامه باید مرغ چرخ‌شده را به همراه پیاز و سیر و فلفل دلمه داخل یک کاسه بریزید و زعفران و پودر سوخاری و ادویه‌ها را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید و ورز دهید تا منسجم شود. این کوکو نیازی به تخم‌مرغ ندارد، اگر آب پیاز را گرفته باشید انسجام کافی را دارد.

مرحله چهارم

ماهیتابه رژیمی یا معمولی را روی حرارت قرار دهید و کمی کف آن را چرب کنید. به دست‌های خود آب بزنید و از مواد کوکو بردارید و به آن حالت دهید و دو طرف آن را سرخ کنید.

نکات کلیدی در تهیه کوکو مرغ با فلفل دلمه ای

اگر مواد خیلی شل بود کمی بیشتر آرد سوخاری بزنید.

از فلفل دلمه‌ای سبز یا رنگی می‌توانید استفاده کنید.

اگر ران مرغ ندارید می‌توانید سینه یا فیله بریزید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۴۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان