//
کدخبر: ۳۷۳۳۴۵ //
چلو دیزی | طرز تهیه چلو دیزی

چلو دیزی تا حالا خوردی؟ فوق العاده است، این طوری درست کن!

چلو دیزی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که بین مردمان ایران طرفدارهای زیادی دارد

چلو دیزی تا حالا خوردی؟ فوق العاده است، این طوری درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چلو دیزی در ادامه همراه ما باشید.

چلو دیزی

طرز تهیه چلو دیزی

مرحله اول

برای تهیه چلو دیزی خوشمزه در ابتدای کار لوبیا چشم بلبلی را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ شب درون آب بماند تا خیس بخورد و نفخ آن به حداقل ترین حد ممکن برسد.

مرحله دوم

در ادامه پیازها را به صورت خلالی نازک خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت گذاشته و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر کاری و پودر دارچین به آن می افزاییم.

مرحله سوم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. در ادامه گوشت گوسفندی را درون قابلمه گذاشته و تا زمانی که تغییر رنگ پیدا کند به تفت دادن ادامه می دهیم، سپس چوب دارچین را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه به اندازه ای که روی گوشت را کاملا بپوشاند به قابلمه آب اضافه کرده، سپس درب قابلمه را بسته و اجازه می‌ دهیم گوشت به مدت ۲ تا ۳ ساعت کاملا پخته و نرم شود. حالا لوبیا چشم بلبلی را آبکشی می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه لوبیا را درون یک قابلمه حاوی آب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا لوبیا کاملا پخته و نرم شود، سپس برنج را می شوییم و به همراه مقداری نمک درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم تا خیس بخورد.

مرحله ششم

زمانی که گوشت و لوبیا کاملا پخته شدند، گوشت را از قابلمه جدا کرده و برنج آبکشی شده را به آن می افزاییم. حالا لوبیا پخته شده را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم آب اضافی درون قابلمه کاملا تبخیر شود.

مرحله هفتم

زمانی که آب اضافی درون قابلمه تبخیر شد، وسط برنج را گود کرده، سپس گوشت ها را درون آن می چینیم و با برنج های اطراف روی گوشت را می پوشانیم. حالا مقداری پودر دارچین و پودر زعفران روی برنج می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته، سپس قابلمه را روی آن قرار می دهیم و درب آنرا با دم کنی می پوشانیم. در ادامه اجازه می دهیم چلو دیزی به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۳۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان