//
کدخبر: ۳۶۸۷۱۷ //
کتلت بادمجان | کتلت بادمجان دودی

کتلت واقعی تهیه خاصی داره / بیا تا بهت بگم کتلت اصل رو چطوری درست میکنند

کتلت بادمجان یک کتلت خوشمزه و ترد است که طعم دودی آن را فراموش نخواهید کرد این غذای خوشمزه و ساده را به راحتی در منزل می توانید آماده کنید

کتلت واقعی تهیه خاصی داره / بیا تا بهت بگم کتلت اصل رو چطوری درست میکنند
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت بادمجان دودی با گوشت چرخ کرده در ادامه با ما همراه باشید.

کتلت بادمجان یک کتلت خوشمزه و ترد است که طعم دودی آن را فراموش نخواهید کرد این غذای خوشمزه و ساده را به راحتی در منزل می توانید آماده کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت بادمجان دودی با گوشت چرخ کرده در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم بادمجان کبابی ۱۵۰ گرم پیاز ۱ عدد سیر ۳ حبه نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و آویشن به مقدار کافی آرد سفید یا آرد سوخاری ۳ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کتلت بادمجان

مرحله اول

برای درست کردن کتلت بادمجان در ابتدا بادمجان ها را می شوییم و خشک می کنیم سپس روی اجاق گاز و یا منقل کبابی می کنیم بعد از این که سرد شدند پوست آن ها را جدا می کنیم.

مرحله دوم

بادمجان کبابی را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و ساطوری می کنیم تا له شود سپس با گوشت چرخ کرده مخلوط می کنیم پیاز رنده شده و آب گرفته را به مخلوط می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر رنده شده را به همراه نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و آویشن اضافه کرده و در انتها آرد را مخلوط کرده و خوب مواد را با هم ورز می دهیم سپس جعفری را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

جعفری را برای عطر بهتر به مایه کتلت می افزاییم تابه را روی حرارت می گذاریم و روغن می ریزیم وقتی داغ شد از مایه کتلت به اندازه دلخواه بر می داریم و داخل دست شکل می دهیم.

مرحله پنجم

داخل روغن داغ کتلت ها را با فاصله از هم می چینیم کمی صبر می کنیم تا سرخ شوند سپس بر می گردانیم تا طرف دیگر هم کاملا مغز پخت و سرخ شود.

مرحله ششم

این کتلت به خاطر بادمجان زود رنگش تغییر می کند و تیره می شود باید روی حرارت خیلی کم کتلت را بپزید این کتلت خوشمزه را حتما امتحان کنید که به لیست غذاهای همیشگی شما اضافه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۷۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان