//
کدخبر: ۳۶۳۵۵۴ //
آموزش آشپزی | آشپزی | کتلت | کتلت لاهیجانی

کتلت خوشمزه و ساده به روش سنتی/ لاهیجانی پز رو یکبار امتحان کن

کتلت لاهیجان یکی از انواع کتلت های فوق العاده و خوشمزه است که به عنوان غذای سنتی شهر لاهیجان شناخته شده است

کتلت خوشمزه و ساده به روش سنتی/ لاهیجانی پز  رو یکبار امتحان کن

کتلت

طرز تهیه کتلت لاهیجان

مرحله اول

برای تهیه کتلت لاهیجان خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی را شسته و درون یک قابلمه کوچک قرار می دهیم، سپس به اندازه ای که روی سیب زمینی را بگیرد، به قابلمه آب اضافه کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. در ادامه نان بربری را درون یک ظرف مناسب گذاشته و به اندازه ای که روی آنرا بگیرد آب اضافه کرده و اجازه می دهیم نان بربری خیس بخورد.

مرحله سوم

زمانی که سیب زمینی پخته و نرم شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و پوست سیب زمینی را جدا می کنیم. در ادامه سیب زمینی را درون یک کاسه مناسب رنده می کنیم، سپس گوشت چرخ کرده را به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر دارچین و پودر آویشن به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را به تابه افزوده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله پنجم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان سبوس را درون یک ظرف مناسب ریخته و مایه کتلت را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کتلت جدا کرده و در دست به فرم دلخواه شکل می دهیم، سپس درون سبوس می غلطانیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

زمانی که روغن به خوبی گرم شد، کتلت ها را درون تابه می چینیم، سپس دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم. پس از اینکه کتلت ها سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم.

مرحله هشتم

زمانی که روغن اضافی کتلت ها خارج شد، آنها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت کتلت های لاهیجان را به همراه نان تازه، گوجه فرنگی، زیتون پروده و پیاز جعفری سرو می کنیم. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۵۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان