//
کدخبر: ۲۷۲۷۷۸ //

آیا پس از کرونا، ربات ها آینده صنعت رستوران داری را رقم خواهند زد؟

بله درست خواندید! آینده صنعت تغذیه فرا رسیده است و ربات سالی نخستین رباتی است که می‌تواند بدون هرگونه دخالت انسانی یک خوراکی خوشمزه درست کند! حکمرانی ربات‌ها بر جهان شاید آن‌قدرها هم که فکرش را می‌کنیم از دوران ما دور نباشد. ابتدا تکنولوژی، دوستانی از جنس هوش مصنوعی به ما بخشید که می‌توانستیم آن‌ها را کاملاً از طریق گوشی‌هایمان کنترل کنیم. الآن هم یک نوآوری ارزشمند دیگر پیش رویمان گذاشته است: ربات سالی.

به گزارش فرتاک نیوز،

این هوش مصنوعیِ کمک‌غذا را یک شرکت کالیفرنیایی به نام چوباتیکس ساخته است تا برای دنیای غذا و خوراکی، ایمنی و راحتی به ارمغان آورد. بااینکه کشورهایی مانند ژاپن که به دلیل نوآوری‌هایشان در عرصه تکنولوژی زبانزد هستند پیش‌تر چنین خوربات‌هایی (ربات خورد و خوراک) را عرضه کرده‌اند، ولی نخستین بار است که چنین چیزی را در ایالات‌متحده می‌بینیم.

ربات سالی به جلوگیری از شیوع و انتقال ویروس‌های خطرناکی مانند کووید 19 کمک می‌کند و بدین ترتیب ایمنی خرید را بیش‌ازپیش بالا می‌برد. اگر سالی آینده سوپرمارکت‌ها باشد، پس ایمنی قطعا در آینده خدمات غذایی نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

چوباتیکس (خورباتیک): آیا ربات‌ها آینده‌ی غذاخوری‌های سلف‌سرویس هستند؟

 

این ربات‌های هوشمند پیش‌تر در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها معرفی شده بودند.

ربات سالی با کمک به انسان‌ها برای صرف غذا آشنایی کامل دارد. چندی پیش این ربات سودمند را در محوطه دانشکده‌ها به کار گرفته بودند تا در انتخاب سالم مخلوط میوه به دانشجویان کمک کند و در بیمارستان‌ها نیز کمک می‌کرد تا بیماران و کارکنان پزشکی بتوانند بی هرگونه تماس انسانی به غذا دسترسی داشته باشند. هدف آن است که با این ربات‌ها بتوانیم از هرگونه تماسی که پیش‌تر برای تهیه غذای تازه لازم بود دوری کرده و فرایند تهیه را سریع، آسان و ایمن سازیم.

چوباتیکس (خورباتیک): آیا ربات‌ها آینده‌ی غذاخوری‌های سلف‌سرویس هستند؟

 

این ربات‌ها دقیقاً چه‌کار می‌توانند بکنند؟

این ربات می‌تواند تا 22 ماده اولیه غذایی را در خود نگه دارد و البته تنوع غذاهایی که می‌تواند درست کند بیش از آن چیزی است که فکرش را بکنید. منوی طولانی آن هم جامع و هم سالم‌تر از فست فود و هم امن است. مشتری‌ها برای استفاده از این ربات‌های نوآورانه تنها کافی است سفارششان را وارد کنند، ظرف مخصوص هر غذا را بردارند (مثلاً کاسه برای پارفیت یا همان مخلوط بستنی و میوه) و آن را زیر غذاریز نگه دارند.

چوباتیکس (خورباتیک): آیا ربات‌ها آینده‌ی غذاخوری‌های سلف‌سرویس هستند؟

بیشتر به یک رمان عملی تخیلی شباهت دارد، ولی واقعی ِ واقعی است؛ و می‌تواند بهترین راه‌حل برای ایمنی غذایی در جهان امروز نیز باشد. اگرچه نیاز به این ربات‌ها از دانشگاه و بیمارستان آغاز شد، ولی مدیرعامل شرکت چوباتیکس آقای ریک ویلمرز به‌سرعت چشم‌انداز عرضه آن را به‌سوی سوپرمارکت‌ها تغییر داد. تاکنون 3 سوپرمارکت برای این کار اعلام آمادگی کرده‌اند و مطمئناً شمار بیشتری از آن‌ها پیروی خواهند کرد. غذاها و خوراکی‌های سالی از 5 تا 11 دلار قیمت دارند، همه با مواد اولیه تازه و با کیفیت درست می‌شوند و هیچ تفاوتی با خوراکی‌ها و غذاهای کافه‌ها یا اغذیه‌فروشی‌ها نخواهند داشت.

همچنین به‌تازگی سوپرمارکت‌ها تمایلشان را به توزیع غذاهایی که بتوان در خانه گرم کرد و خورد نشان داده‌اند. اگر این آپشن نیز به ربات افزوده شود می‌تواند آن را به یک فروشگاه کوچک کامل برای سلیقه‌های امروز و غذاهای آینده تبدیل کند.

چوباتیکس (خورباتیک): آیا ربات‌ها آینده‌ی غذاخوری‌های سلف‌سرویس هستند؟

 

تقاضا برای سالی‌های مخصوص مغازه و چگونگی کارکرد آن از طریق اپلیکیشن

تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد، چوباتیکس قصد ندارد دست از به‌روزرسانی سالی بردارد. این شرکت اکنون بر آن است تا برای افزایش اقدامات ایمنی اپلیکیشنی بسازد که مشتریان بتوانند با استفاده از آن سفارششان را از طریق گوشی‌های هوشمند ثبت کنند. بدین ترتیب و از طریق یک کد کیوآر QR، دیگر نیازی نیست که افراد بخواهند صفحه تاچ ربات را لمس کنند و احتمال انتقال آلودگی بین افراد کاهش می‌یابد.

چوباتیکس (خورباتیک): آیا ربات‌ها آینده‌ی غذاخوری‌های سلف‌سرویس هستند؟

این اپلیکیشن، فرایند تهیه غذای ربات را تماما بی‌نیاز از تماس کرده و آن را به بی‌نظیرترین سرویس سفارش غذا در طول تاریخ تبدیل می‌کند. این تکنولوژِی بی‌سابقه سبب می‌شود تا مشتریان بتوانند با غذای تازه‌ای که در یک محفظه کاملاً بسته و خنک بسته‌بندی شده است، از مغازه خارج شوند و آن را هرجایی که خواستند ببرند... مدرن شدن یعنی همین!

چوباتیکس (خورباتیک): آیا ربات‌ها آینده‌ی غذاخوری‌های سلف‌سرویس هستند؟

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۷۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان