//
کدخبر: ۲۶۸۹۸۷ //

کشوری که چین آن را مقصر شیوع کرونا می‌داند

چین اعلام کرده مقام‌های سازمان بهداشت جهانی باید در چارچوب تحقیقات‌شان برای کشف منشا ویروس کرونا نگاهی به چند کشور دیگر از جمله اسپانیا بیندازند.

کشوری که چین آن را مقصر شیوع کرونا می‌داند
به گزارش فرتاک نیوز،

  وانگ گوانگفا، مشاور ارشد سلامت در دولت چین، در مصاحبه‌ای به یک رسانه این کشور گفت، مقام‌های سازمان بهداشت جهانی باید در چارچوب تحقیقاتشان نگاهی به چند کشور دیگر از جمله اسپانیا بیندازند.

 

 

کشوری که چین آن را مقصر شیوع کرونا می‌داند

 

 

او در صحبتهایش به نتایج یک تحقیق در بارسلونای اسپانیا اشاره کرده که ظاهرا ویروس بیماری کووید-۱۹ را در یک نمونه فاضلاب مربوط به مارس ۲۰۱۹، حدود ۹ ماه قبل از آنکه پزشکان در ووهان زنگ هشدار نخستین خوشه از موارد ابتلا را به صدا در آورند، تشخیص داده است.

اما کارشناسان مستقل نسبت به نتایج این تحقیقات تردید وارد کرده و گفته‌اند، این نتایج مخدوش هستند و اسناد و مدرک محکمی وجود دارند که ویروس نخستین بار در اواخر ۲۰۱۹ در چین ظهور یافته است.

پروفسور فرانسوا بالوکس، مدیر انستیتوی ژنتیک UCL در لندن به تلگراف تصریح کرده محتمل ترین توضیح در این باره اختلاط نمونه/آلودگی است.

چین پیشتر متهم شده بود به این که بر شیوع اولیه کروناویروس سرپوش گذاشته و تلاش کرده تا تقصیر همه گیری این بیماری که تاکنون بالغ بر ۵۲۵۰۰۰ کشته بر جای گذاشته را از خود رفع کند و هم اکنون نیز تلاش می‌کند تا تقصیر آن را به گردن اروپا بیندازد.

سازمان بهداشت جهانی قرار است چند روز دیگر ماموریت "تعیین ابعاد" خود را به عنوان بخشی از تلاشهایش برای ردیابی منشا ویروس بیماری کووید-۱۹ همزمان با تداوم گسترش این بیماری در کشورهایی نظیر آمریکا، برزیل، مکزیک و روسیه شروع کند.

تیم سازمان بهداشت جهانی که قرار است به چین سفر کند شامل یک کارشناس بهداشت جانوری و اپیدمیولوژیست است.

آنها در فعالیت‌هایشان در آنجا بر منشا ویروس متمرکز خواهند شد و این برای درک شیوع بیماری و جلوگیری از موارد آینده حیاتی خواهد بود.

دکتر پیتر دازاک، رئیس مرکز EcoHealth Alliance به تلگراف گفت: اجرای علمی این کار سخت و گران است و نیاز به زمان زیادی دارد.

او گفت، این نگرانی هست که ردیابی ویروس بیماری کووید ۱۹ با سیاسی شدن این مساله هر چه سخت‌تر شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۹۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان