//
کدخبر: ۲۶۸۷۵۷ //

موضع سازمان بهداشت جهانی درباره اطلاع در خصوص شیوع ویروس کرونا

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که برای اولین بار توسط کارشناسان خود در چین نسبت به شیوع ویروس کرونا مطلع شده است.

موضع سازمان بهداشت جهانی درباره اطلاع در خصوص شیوع ویروس کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین موضع گیری خود اعلام کرده که برای اولین بار توسط دفتر این سازمان در چین نسبت به شیوع ویروس کرونا مطلع شده، نه دولت چین.

آمریکا که بزرگترین منتقد سازمان بهداشت جهانی است و تهدید کرده که همکاری خود با این نهاد را متوقف خواهد کرد، خواستار انجام تحقیقات درباره منشاء ویروس کروناست.

دونالد ترامپ و مایک پامپئو رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده اند که ممکن است منشا این ویروس از یک لابراتوار بوده باشد، هرچند هیچ مدرکی برای این ادعای خود ارائه نکرده و در سوی مقابل چین به شدت این ادعاها را تکذیب کرده است.

این درحالی است که تدروس آدانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی در کنفرانس روز دوشنبه هفته گذشته خود گفت که سازمان بهداشت جهانی برای بررسی منشا ویروس کرونا هفته آینده تیمی را به چین اعزام خواهد کرد.

از سوی دیگر تدروس اخیرا نسبت به پایان شیوع این ویروس در آینده نزدیک ابراز ناامیدی کرده و گفته که بحران شیوع ویروس کرونا حتی نزدیک به پایان یافتن نیز قرار ندارد.

به گفته رئیس سازمان بهداشت جهانی با گذشت بیش از 6 ماه از شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در چین، تعداد مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان به بیش از 10 میلیون نفر رسیده و تاکنون بیش از 500 هزار نفر نیز قربانی شده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۷۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان