//
کدخبر: ۲۴۰۷۸۳ //

واشنگتن: اتباع آمریکایی به چین نروند و آنهایی که هستند، خارج شوند

وزارت خارجه آمریکا با صدور یک بیانیه درباره سفر اتباع این کشور به چین به دلیل شیوع ویروس کرونا هشدار داده و از آنهایی که در چین هستند، خواسته این کشور را ترک کنند.

واشنگتن: اتباع آمریکایی به چین نروند و آنهایی که هستند، خارج شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

 با افزایش کشته‌های ویروس کرونا در چین به ۲۱۳ نفر و ابتلای ۹۸۰۰ تن به این بیماری در سطح جهان، وزارت خارجه آمریکا امروز جمعه بیانیه‌ای صادر کرده و از اتباع آمریکایی خواسته که به چین سفر نکنند.

امروز جمعه بعد از اقدام سازمان بهداشت جهانی در اعلام وضعیت اضطراری در خصوص شیوع ویروس کرونا در چین و افزایش میزان مبتلایان به این ویروس در کشورهای مختلف، وزارت خارجه آمریکا درباره سفر به چین هشدار صادر کرده است.

در این بیانیه خطاب به آمریکایی‌ها آمده است: «به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا که برای اولین بار در ووهان چین شناسایی شده، به چین سفر نکنید. سازمان بهداشت جهانی ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) اعلام کرده که شیوع سریع (ویروس کرونا) یک وضعیت اضطراری ایجاد کرده است. افرادی که قصد سفر دارند باید خود را برای اعمال محدودیت‌ها آماده کنند؛ محدودیت‌هایی که بدون اطلاع قبلی اعمال شوند. شرکت‌های هواپیمایی مسافربری سفرها ورودی و خروجی از چین را یا محدود کرده‌اند و یا به تعلیق درآورده‌اند».

وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «آنهایی که هم اکنون در چین هستند باید خروج از این کشور از طریق هواپیماهای مسافربری را در نظر بگیرند. وزارت خارجه با توجه به شیوع ویروس کرونا درخواست کرده است که همه پرسنل غیر ضروری دولت ایالات متحده سفر به چین را به تعویق بیندازند».

این وزارتخانه با اشاره به اقدام واشنگتن در خارج کردن اتباع خود از شهر ووهان افزود: «دولت ایالات متحده برای ارائه خدمات ضروری به شهروندان ایالات متحده در استان هوبِی (چین) توانایی محدودی دارد».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۷۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان