//
کدخبر: ۲۴۰۷۶۳ //

رئیس جمهور تونس: فلسطین ملک نیست که معامله شود

رئیس جمهوری تونس در مخالفت با طرح "معامله قرن" اعلام کرد، بیانیه‌های وزارت‌خارجه این کشور رضایت بخش نیست.

رئیس جمهور تونس: فلسطین ملک نیست که معامله شود
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سایت المیادین، قیس سعید، رئیس جمهوری تونس گفت: معامله قرن غیر قابل قبول است و فلسطین ملک و باغ نیست که موضوع معامله باشد.

وی افزود: ملت تونس از بیانیه وزارت خارجه این کشور پیرامون مسئله فلسطین اندوهگین شدند. بیانیه این وزارتخانه درباره معامله قرن راضی کننده نبود.

سعید در ادامه تصریح کرد: طرح معامله قرن نقطه‌ای تاریک در دو قرن ۲۰ و ۲۱ است.

وزارت خارجه تونس روز چهارشنبه در بیانیه‌ای از ابتکار عمل دولت آمریکا برای حل و فصل مسئله فلسطین ابراز نگرانی و اعلام کرده بود، حقوق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل کشور مستقل‌شان در خاک خود به پایتختی قدس شریف غیرقابل تصرف است.

این وزارتخانه بار دیگر بر ضرورت عدم آسیب رساندن به ماهیت قانونی و تاریخی قدس طبق قطعنامه‌های ذی‌ربط سازمان ملل تاکید و اعلام کرد، همواره در کنار ملت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوق مشروع خود ایستاده و از همه ابتکارعمل‌ها برای از سرگیری روند صلح بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و حقوق ملت فلسطین در سرزمین خود حمایت می‌کند.

همچنین احزاب و سازمان‌های تونسی در کنار پارلمان‌های این کشور طرح معامله قرن را که طبق اعلام این پارلمان قوانین و اصول بین‌المللی را نادیده می‌گیرد، محکوم کردند.

پارلمان تونس در بیانیه‌ای تجاوز آشکار به حق فلسطینیان و بخش مقدسی از جهان عربی اسلامی را کاملا رد و با ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل خود به پایتختی ابدی قدس اعلام همبستگی کرد و از همه طرف‌ها و گروه‌های فلسطینی خواست تلاش‌ها و اقدامات خود را برای مخالفت با این طرح متحد کنند.

این پارلمان در ادامه بیانیه از پارلمان‌های عربی و اسلامی، پارلمان‌های کشورهای حامی حقوق ملت فلسطین و پارلمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواست این خط مشی خصمانه در قبال مسئله انسانی و متمدن را محکوم کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۷۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان