//
کدخبر: ۸۳۱۴۷ //

دشت کویر لوت| یکی از زیباترین کویر های ایران و جهان

کویر لوت که با نام دشت لوت نیز شناخته می شود، کویری با چشم اندازهایی بی کران است. این بیابان لم یزرع، یکی از گرم ترین و خشک ترین نقاط روی زمین است. آنهایی که جرات سفر به اینجا را پیدا کنند، به زیبایی غریب اینجا پی می برند، چیزی که باعث خاص شدن آن شده است. اغلب از کویر لوت ایران با نام گرم ترین نقطه جهان یاد می شود – البته این بدان بستگی دارد که شما "گرمترین" را چه معنی کنید. اگر بخواهیم دقیق بیان کنیم، دشت کویر لوت رکورد بیشترین دمای روی سطح کره زمین را دارد، که تا 159 درجه فارنهایت (70 درجه سلسیوس) هم می رسد.

 دشت کویر لوت| یکی از زیباترین کویر های ایران و جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

به هر حال، این فقط گرمای زیاد اینجا نیست که این دشت کویر را منحصر به فرد کرده است.  این کویر پر شده از اشکال سنگی غول پیکر، چند تا از بلندترین تل های شنی جهان، دشت های نمک، فروچاله ها، قلعه های فراموش شده و گرگ هایی که شب ها در اطراف پرسه می زنند.

 

دمای شب ها

باید چادری را در اینجا و زیر نور ستاره ها برپا کنید و آن وقت هست که بین اشکال سنگی رویایی آن، احساس کوچکی می کنید. البته به بازدیدکنندگان توصیه می شود در تابستان به دشت کویر لوت نروند؛ اما این را هم بدانید که در زمستان و بهار، دمای آخر شب به زیر صفر هم می رسد.

 

چیزهایی که قبل از رفتن باید بدانید

گردش و بازدید از کویر لوت آسان است. با ماشین تان به شهداد می روید و از آنجا باید کمی دیگر رانندگی کنید، سپس ماشین تان را کنار جاده پارک می کنید و بعد در اطراف می گردید (زیاد دور نشوید). این جاده درست از میان دشت کویر لوت می گذرد. یا حتی بهتر از آن، یکی از راهنماهای کویر در کرمان را پیدا کنید و با خودروهای آفرود به آنجا بروید که در نتیجه می توانید با آن تا دل کویر لوت هم پیش بروید.

1__hamgardi_Lut_7

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۱۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان