//
کدخبر: ۶۸۸۴۳ //

سفر به نیوزیلند / جاذبه های گردشگری نیوزیلند

کشور نیوزیلند New Zealand با طبیعت شگفت انگیزش و زیبایی سورئالی که تنها در فیلم های سینمایی یافت می شود، یکی از زیبا ترین کشور های دنیا به شمار می رود.

 سفر به نیوزیلند / جاذبه های گردشگری نیوزیلند
به گزارش فرتاک نیوز،

کشور نیوزیلند New Zealand با طبیعت شگفت انگیزش و زیبایی سورئالی که تنها در فیلم های سینمایی یافت می شود، یکی از زیبا ترین کشور های دنیا به شمار می رود. جاهای معدودی در جهان وجود دارند که این تعداد شگفتی های طبیعی خیره کننده را در یک مساحت کوچک به صورت یکجا داشته باشند. قله های پوشیده از برف، خلیج های کوچک درخشان، یخچال های طبیعی ساحلی، جنگل های انبوه، آب دره های زیبا و رودخانه های پر از ماهی، تنها برخی از انبوه جاذبه های طبیعی نیوزیلند برای جذب گردشگران هستند. در منطقه Rotorua که یکی از بزرگ ترین مناطق زمین، گرمایی در جهان محسوب می شود، بازدید کنندگان می توانند از نزدیک شاهد نیروهای پر قدرتی که چنین مناظر طبیعی بی نظیری را در تالاب های گلی و چشمه های آب گرم جوشان آفریده اند باشند. کشور نیوزیلند بخاطر ویژگی های جغرافیایی شگرفی که دارد، برای انجام ورزش ها و فعالیت های پر آدرنالین و هیجان انگیز، یک نقطه بسیار عالی به شمار می رود. قایق رانی در آب های خروشان، لوژ سواری (سورتمه سواری)، سواری روی قایق های پر سرعت، اسکی با هلی کوپتر، سقوط آزاد و دوچرخه سواری کوهستان، تنها نمونه هایی از فعالیت های ماجرا جویانه هیجان انگیز قابل انجام در این منطقه هستند؛ همچنین این کشور، جایگاه یکی از پر ارتفاع ترین نقطه های بانجی جامپینگ در جهان می باشد. سفر کردن در نیوزیلند بسیار آسان است. سفرهای جاده ای در این کشور بسیار محبوب هستند و انتخاب های متنوعی برای محل اقامت وجود دارد؛ از هتل های دوستدار محیط زیست و مسافرخانه های کوچکی که بستر و صبحانه در اختیار شما می گذارند، تا برخی از لوکس ترین و مجلل ترین هتل های جهان. بهر حال اگر علاقمند به گردشگری پر هیجان و فعالیت های ورزشی ماجراجویانه و هستید، بهتر است ابتدا با جاذبه های گردشگری نیوزیلند آشنا شوید و در مورد بهترین ویژگی های این کشور اطلاعات کسب کنید.

 

پارک ملی فیوردلند Fiordland National Park و تنگه میلفورد Milford Sound در جزیره جنوبی

در پارک ملی فیوردلند Fiordland National Park که جزو میراث جهانی یونسکو می باشد، از تعدادی از خارق العاده ترین زیبایی های جاذبه های طبیعی نیوزیلند محافظت می شود. این مناظر زیبا از یخچال های طبیعی که آب دره های مشهور میلفورد Milford، داسکی Dusky و داوت فول Doubtful را پوشانیده اند تشکیل شده اند. بازدید کنندگان این منطقه می توانند در میان آبشار های خیره کننده، سواحل جزایر مختلف، جنگل های انبوه بکر، دریاچه های وسیع و قله های ناهموار به گشت و گذار بپردازند. پس اصلا جای تعجب ندارد که این پارک با دارا بودن برخی از بهترین مسیرهای پیاده روی و کوه نوردی کشور نیوزیلند، از جمله مسیر مشهور میلفورد Milford Track، پاتوقی برای کوه نوردان به شمار می رود. کایاک سواری در دریا نیز یکی از روش های محبوب برای گشت و گذار در تنگه ها و آب دره های این منطقه است و همچنین بازدید کنندگان می توانند برای تماشای زیبایی خیره کننده پارک از بالا، بر روی آن پرواز کنند و از تماشای جاذبه های گردشگری نیوزیلند لذت ببرند.

 

خلیج جزیره ها Bay of Islands، جزیره شمالی

اگر سه ساعت به سمت شمال شهر آوکلند Auckland رانندگی کنید، به خلیج جزیره ها Bay of Islands یکی از محبوب ترین مقاصد تعطیلات و جاذبه های گردشگری نیوزیلند می رسید. در این خلیج، بیش از 144 جزیره کوچک وجود دارند که آن را به بهترین مکان و پاتوقی برای انواع قایق رانی تبدیل کرده اند. این منطقه، مکانی محبوب برای ماهی گیری به حساب می آید و در آب های پر برکت آن، پنگوئن ها، دلفین ها، نهنگ ها و نیزه ماهی های بزرگ زندگی و زاد و ولد می کنند. این منطقه همچنین یک نقطه محبوب برای ماهی گیری نیز محسوب می شود. بازدید کنندگان می توانند در امتداد ساحل به کایاک سواری بپردازند، در مسیرهای فراوان جزیره پیاده روی و کوه نوردی کنند، در سواحل خلیج های کوچک و دنج منطقه آفتاب بگیرند، در منطقه کیپ برت Cape Brett به گشت و گذار بپردازید و از صخره مشهور به نام Hole in the Rock دیدن کنید و در میان جنگل های نیمه استوایی که درخت های کاری در آنها می رویند به جستجو و کسب تجربه بپردازید. شهر های زیبای این منطقه از جمله Russell، Opua، Paihia و Kerikeri محل های اقامت مناسبی برای گشت و گذار در سواحل زیبای آن هستند.

 

کویینز تاون Queenstown، جزیره جنوبی

کویینز تاون Queenstown که مابین سواحل دریاچه درخشان واکاتیپو و قله های برف اندود  واقع شده است، پایتخت ماجراجویی کشور نیوزیلند و یکی از برترین مقاصد گردشگری و جاذبه های طبیعی نیوزیلند برای بازدید کنندگان بین المللی به شمار می رود. فعالیت های هیجان انگیز مانند بانجی جامپینگ، سواری روی قایق های پر سرعت، قایق سواری در آب های خروشان، پاراگلایدر سواری، صخره نوردی، دوچرخه سواری کوهستان و اسکی روی تپه، تنها برخی از ورزش های پر آدرنالین هستند که می توان در این منطقه انجام داد و بازدید کنندگان می توانند در مناظر زیبای کوه آلپ و در مسیرهای بی نظیر پیاده روی و کوه نوردی به گشت و گذار بپردازند. شهر کویینزتاون، علاوه بر ورزش های ماجراجویانه، امکانات و مکان های رفاهی مانند هتل های درجه یک، اسپاها، رستوران ها، گالری ها و فروشگاه های عالی را نیز به میهمانان خود عرضه می کند. این شهر همچنین محل اقامت عالی برای سفر به منطقه اوتاگوی مرکزی  محسوب می شود؛ منطقه ای که بازدید کنندگان می توانند از شهر های دارای معادن طلا و مناظر زیبای فیلم های "ارباب حلقه ها" بازدید کنند.

 

دریاچه تاپو Lake Taupo و پارک ملی تونگاریرو Tongariro National Park، جزیره شمالی

در مرکز جزیره شمالی، در چند کیلومتری دریاچه درخشنده تاپو Lake Taupo، بزرگ ترین دریاچه نیوزیلند، پارک ملی تونگاریرو Tongariro National Park قرار دارد که بخاطر ویژگی های آتشفشانی فوق العاده و اهمیت آن در فرهنگ مائوری، از دو جهت در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. در سال 1887، شخصیتی مائوری به نام Te Heuheu Tukino IV، قله های آتشفشانی تونگاریرو Tongariro، گاروهو Ngauruhoe و بخشی از رواپهو Ruapehu را به مردم نیوزیلند تقدیم کرد تا به این وسیله از این سرزمین های مقدس حفاظت کند. تونگاریرو Tongariro که یکی از قدیمی ترین پارک های ملی جهان و جاذبه های گردشگری نیوزیلند محسوب می شود، با کوه های آتشفشان بلند، دریاچه های سبزآبی زیبا و دشت های آلپی و چشمه های آب گرم، سرزمین زیبایی محض به شمار می رود. یکی از مهم ترین و جالب ترین بخش های پارک، مسیر Tongariro Alpine Crossing یکی از محبوب ترین مسیرهای پیاده روی و جاذبه های طبیعی نیوزیلند می باشد.

 

روتوروئا Rotorua، جزیره شمالی

منطقه روتوروئا Rotorua در منطقه آتشفشانی حلقه آتش در اقیانوس آرام Pacific Ring of Fire واقع شده است و یکی از فعال ترین مناطق زمین گرمایی جهان می باشد. در این منطقه، زمین با شما صحبت می کند. استخر های گلی جوشان، آب فشان های جوشان و پر سر و صدا، دهانه های آتشفشانی و چشمه های آب گرم نیروهای قدرتمند و قابل توجه زمین شناسی این منطقه هستند. بازدید کنندگان می توانند در تور های پیاده روی این شگفتی های زمین شناسی شرکت کنند، در چشمه های آب معدنی جوشان آن فرو بروند و در مورد فرهنگ و تاریخ غنی مائوری در این منطقه اطلاعات کسب کنند. ماجراجویان و جستجوگران هیجان بسیاری کارهای دیگر نیز برای انجام دادن پیدا خواهند کرد. پریدن از هواپیما در آسمان، لژ سواری (سورتمه سواری) و دوچرخه سواری کوهستان، تنها برخی از فعالیت هایی هستند که انجام آنها در این منطقه معمول است. ماهی گیری (شکار ماهی قزل آلا) نیز در این منطقه بسیار محبوب است و همچنین دروازه مسیرهای اسکی Mt. Ruapehu محسوب می شود. منطقه Wai-O-Tapu در نزدیکی روتوروئا Rotorua نیز با چشمه های آب گرم رنگارنگ و نقاط مشهوری مانند Champagne Pool و Lady Knox Geyser یک جاذبه های گردشگری نیوزیلند به شمار می رود.

 

یخچال های طبیعی فاکس Fox و فرانتس جوزف Franz Josef، جزیره جنوبی

یخچال های طبیعی فاکس Fox و فرانتس جوزف Franz Josef جزو قابل دسترس ترین یخچال های طبیعی جهان هستند و جاذبه های طبیعی نیوزیلند در پارک ملی  می باشند. هر دو این رودخانه های یخ از برخی از بلندترین قله های آلپ جنوبی سرچشمه می گیرند و تا نزدیکی سطح دریا، جایی که آب و هوای ساحلی ملایم، گشت و گذار با پای پیاده را در آنها ممکن می سازد جریان می یابند. در نزدیکی این یخچال ها، قار های یخی و قله های نوک تیز و کم ارتفاع به چشم می خورند. برای تماشای نمای هوایی از این یخچال ها، کشتی های هوایی و هلی کوپتر هایی وجود دارند که بازدید کنندگان را به بالای این توده های یخ می برند.

 

پارک ملی Abel Tasman National Park و مسیر ساحلی Abel Tasman، جزیره جنوبی

مسیر ساحلی Abel Tasman در پارک ملی Abel Tasman National Park، یکی از فوق العاده ترین مسیر های پیاده روی و جاذبه های طبیعی نیوزیلند می باشد. این مسیر کوه نوردی 51 کیلومتری بسیار زیبا و تماشایی که در امتداد سواحل درخشنده تاسمان  قرار گرفته است، در یکی از آفتابی ترین مناطق جزیره جنوبی قرار دارد. کوه نوردان می توانند در طول مسیر، در خلیج های دنج منطقه به غواصی بپردازند، فک های آبی، دلفین ها، پنگوئن ها و انواع مختلف پرندگان را تماشا کنند، درون جنگل های خنک پیاده روی کنند و از دیدن مناظر پانورامایی بسیار زیبای سواحل صخره ای لذت ببرند. عکاسان نیز می توانند از عکاسی از فرم های صخره ای جالب منطقه ، بخصوص صخره، تخته سنگ عظیمی که به دو بخش قسمت شده است لذت ببرند. طی کردن این مسیر نزدیک به سه روز طول می کشد و انواع گزینه های اقامتی از اردوگاه ها تا کلبه های روستایی و ویلاهای خصوصی مجلل وجود دارند. کایاک های دریایی نیز راهی بسیار محبوب برای گشت و گذار در سواحل زیبای این منطقه به شمار می روند.

 

پارک ملی ماونت کوک یا آئوراکی Aoraki / Mount Cook National Park، جزیره جنوبی

قله های بلند نیوزیلند در قلب رشته کوه آلپ جنوبی Southern Alps، در میان مناظر زیبای پارک ملی آئوراکی Aoraki National Park که پارک ملی ماونت کوک Mount Cook National Park نیز نامیده می شود سر بر آورده اند. بیش از 40 درصد از پارک، با یخچال های طبیعی پوشانیده شده است و بلندترین کوه کشور نیوزیلند به نام آئوراکی Aoraki یا ماونت کوک Mount Cook و بلندترین یخرود کشور به نام یخرود تاسمان Tasman Glacier در این منطقه قرار دارند که این منطقه را به یک مقصد گردشگری فوق العاده برای کوه دوستان و کوه نوردان تبدیل کرده است. علاقمندان به طبیعت نیز قدردان تنوع گونه های گیاهی با بیش از 300 نوع و گونه های پرندگان با بیش از 40 نوع، هستند. روستای ماونت کوک Mount Cook Village یک محل اقامت مناسب برای انجام گشت و گذار در پارک و برنامه ریزی فعالیت هایی مانند پرواز های خوش منظره، تور اسکی، اسکی با هلی کوپتر، شکار، پیاده روی و کوه نوردی می باشد.

 

شهر نیپیر Napier در خلیج هاوکه Hawke's Bay، جزیره شمالی

شهر نیپیر Napier در منطقه آفتابی خلیج هاوکه Hawke's Bay بخاطر غذاهای خوش طعم و مبلمان و وسایل منزل آرت دکوی فوق العاده اش مشهور است. بعد از اینکه در سال 1931، این شهر به دلیل یک زلزله قدرتمند نابود شد، دوباره به سبک Spanish Mission و Art Deco بازسازی شد؛ سبک هایی که ساحل میامی Miami Beach نیز بخاطر آن مشهور است. امروزه بازدید کنندگان می توانند در تورهای ویژه برای بازدید از این بناها که برخی از آنها با موتیف های مائوری ترکیب شده اند شرکت کنند. شهر نیپیر Napier همچنین به عنوان مقصدی ایده آل برای علاقمندان به غذا و خوردن مشهور است. رستوران های عالی این شهر متخصص در استفاده از محصولات تازه منطقه برای پخت غذا هستند و بازار های کشاورزی محبوبی در شهر برگزار می گردند. جاذبه های گردشگری نیوزیلند در مجاور این شهر، مسیرهای پیاده روی و کوه نوردی می باشند و منطقه کوچ مرغ های ماهی خوار به نام Cape Kidnappers.

 

آوکلند Auckland، جزیره شمالی

شهر آوکلند Auckland، شهر بادبان ها، که از موهبت دو بندر درخشنده برخوردار می باشد، بزرگ ترین شهر نیوزیلند و پرجمعیت ترین شهر پلی نزی در جهان می باشد. سواحل طلایی، مسیرهای پیاده روی و کوه نوردی در جنگل های انبوه بارانی، خلیج های خوش منظره، جزیره ها و آتشفشان ها شهر را احاطه کرده و آن را به یک محل اقامت ایده آل برای انجام سفر های یک روزه به مناطق اطراف و انجام ماجراجویی ها در حیات وحش تبدیل کرده اند. برای لذت بردن از موقعیت بی نظیر شهر آوکلند Auckland، بازدید کنندگان می توانند به بالای برج 328 متری Sky Tower بروند و چشم اندازهای خارق العاده از شهر را تماشا کنند. این شهر پر از مناظر فوق العاده، سواحل زیبا و فروشگاه ها و رستوران های بسیار عالی می باشد.

 

شبه جزیره کورومندل Coromandel Peninsula، جزیره شمالی

دقیقا در آن سمت خلیج هوراکی Hauraki Gulf از سوی آوکلند Auckland، شبه جزیره کورومندل Coromandel Peninsula، نقطه ای بدور از هیاهوی شهر محسوب می شود. کوه های سنگلاخ محاصره شده با جنگل طبیعی در این شبه جزیره، فرصت های عالی برای پیاده روی، کوه نوردی و تماشای پرندگان در اختیار بازدید کنندگان می گذارد. همچنین بازدید کنندگان می توانند در سواحل طلایی آن به استراحت بپردازند، در اطراف ساحل کایاک سواری کنند، پرش از آسمان را تجربه کنند و از استودیوها و گالری های هنری این منطقه دیدن کنند. در ساحل Hot Water Beach، استراحت کردن در استخر های آب گرم آرامش بخش، راهی عالی برای به پایان بردن یک روز پر مشغله و پر از بازدید های گردشگری به شمار می رود.

 

کایکورا Kaikoura، جزیره جنوبی

پرنده دوستان، علاقمندان به حیات وحش و دوستداران غذا های دریایی، عاشق روستای ساحلی و بسیار جذاب کایکورا خواهند شد. این روستا که بین رشته کوه و اقیانوس آرام قرار گرفته است، دارای مسیر های پیاده روی و کوه نوردی ساحلی بسیار عالی و تور های محبوب تماشای نهنگ ها می باشد. علاوه بر نهنگ ها، ممکن است با فک ها، دلفین ها و تنوع گسترده ای از پرندگان از جمله آلباتروس زیبا نیز مواجه شوید. کایکورا  همچنین بخاطر خرچنگ ها، صدف ها و سایر موجودات دریایی تازه شکار شده مشهور است.

1__hamgardi_Milford-Sound-NZ00000000

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۸۸۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان