//
کدخبر: ۶۷۳۷۵ //

ماجراجویی متفاوت در جزیره مارماریس

ماماریس شهری بندری و باستانی در استان موگلا در جنوب غربی کشور ترکیه است و دارای سواحلی مدیترانه ای و خوش آب و هوا می باشد. همه ی این ویژگی ها، مارماریس را تبدیل به مقصد بسیاری از گردشگران کرده است. سفر به این منطقه ی زیبا را برای هر ماجراجویی که قصد کشف ناشناخته هایی زیبا را دارد، دلچسب و هیجان انگیز معرفی می کنیم. وجود بنادر ساحلی و مدیترانه ای و گردشگاه های فراوان، ماجراجویی در مارماریس ترکیه ویژگی متمایز برای این جزیره ی زیبا است.

ماجراجویی متفاوت در جزیره مارماریس
به گزارش فرتاک نیوز،

بیشتر گردشگرانی که به ترکیه سفر می کنند، در برنامه های سفر خود به این کشور بازدید ازمارماریس را حتما می گنجانند و مهم ترین دلیل آن چیزی جز فراوانی جاذبه های طبیعی و تاریخی، وجود گردشگاه های موجود در کنار سواحل نسبتا طولانی این شهر بندری، نوار ساحلی با صخره های بزرگ معروفش، غارهایی عجیب و زیبا، کشتی های تفریحی و بسیاری از امکانات و جاذبه های دیگری که به تنهایی در این شهر جمع شده اند، نیست. قدمت زندگی و تمدن در مارماریس به ۶ قرن قبل از میلاد مسیح باز می گردد و همین امر نشان دهنده ی وجود جاذبه های فراوان در این شهر است. شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو بلیط خود از الی گشت می توانید به این شهر زیبا سفر کنید و سفری ماجراجویانه و هیجان انگیز داشته باشید. شما برای رسیدن به مارماریس می توانید از فرودگاه دالامان در ۱۰۰ کیلومتری مارماریس و یا فرودگاه میلاس بدروم در ۱۵۰ کیلومتری مارماریس استفاده کنید.

 

۱- قلعه مارماریس

از قلعه ی مارماریس در زمان سلطان سلیمان به عنوان پایگاه نظامی استفاده می شده است و توسط قوم ایون قبل از میلاد ساخته شده است. البته جالب است که بدانید این قلعه بعدها توسط اسکندر مقدونی، مرمت و بازسازی شد. متاسفانه در زمان جنگ های جهانی اول این قلعه توسط ناوگان فرانسوی ها مورد اصابت توپ قرار گرفت و بالاخره پس از بازسازی در سال ۱۹۹۱، تبدیل به موزه شد. این قلعه، ۷ منطقه ی داخلی دارد که ۱ سالن به عنوان سال مردم نگاری و ۲ سالن دیگر به عنوان سالن باستان شناسی مورد استفاده هستند. باقی سالن ها نیز به عنوان انبار و یا گالری های هنری مورد استفاده هستند. حضور و ماجراجویی در این قلعه، حس حضور در جایگاه هایی که اسکندر مقدونی و یا خیلی از سرداران مشهور تاریخ ایستاده بودند، حس عجیبی را برای شما تداعی کند که تجربه ی آن نه تنها برای ماجراجویان بلکه برای هر گردشگری که به ترکیه سفر می کند، منحصر به فرد است.

 

۲- لوریما

لوریما، در منطقه ای که قبلا به نام توپخانه (Oplosika)، ساخته شده است و امروزه در خود جالب ترین بنا را در دل محوطه ی مسکونی که در اطرافش ایجاد شده است را دارا است. لوریما در انتهای جنوب غربی شبه جزیره ی بوزبورون قرار دارد و در حال حاضر هم به خوبی از آن محافظت می شود. این بنا دارای ۹ برج مربعی است که از سنگ های تراشیده شده ی منظمی ساخته شده اند. امروزه تنها برج شمالی این بنای تاریخی موجود است و شما می توانید از آن بازدید کنید.

 

۳- پارک آبی آتلانتیس

از جمله مکان هایی در جزیره ی مارماریس که تفریحش از ماجراجوییش بیشتر است،پارک آبی آتلانتیس است. این پارک آبی، یکی از بزرگترین پارک های آبی ترکیه است و تمامی گروه های سنی را پذیرا است. این پارک در سال ۱۹۹۷ در مرکز جزیره ی مارماریس ساخته شده است و سالانه تمامی وسایل آن مجددا بررسی می شود و امکانات جدیدی نیز به آن اضافه می شود.

 

۴- غواصی در مارماریس

یکی از ماجراجویی های محبوب شما در جزیره ی مارماریس، غواصی در اطراف بدروم و یا خود جزیره ی مارماریس در هر زمان از شبانه روز است. البته در نظر داشته باشد که اگر غواصی بلد هستید و در آن سر رشته دارید در هر ساعتی از روز مثلا در شب به این کار بپردازید  و در غیر این صورت حتما با تورهای غواصی همراه شوید. مارماریس یکی از مناطق بسیار مناسب برای شیرجه در دریای مدیترانه است. آب دریای این منطقه آن قدر روشن و زلال است که شما امکان دیدن موجودات آبزی و اشیا داخل آب را تا عمق ۱۰ متر دارید. شما می توانید امکان عکاسی از رنگ و تنوع پوشش گیاهی و جانوران آبی در زیر آب در این منطقه را برخوردار باشید.

 

۵- آبشار تورگوت

در ۳۵ کیلومتری مارماریس، در نزدیکی روستای تورگوت آبشار تورگوت یکی از زیباترین آبشارهای استان موگلا قرار دارد. جاذبه های طبیعی اطراف این آبشار برای ماجراجویی بسیار زیاد است اما زیباترین جاذبه ی این آبشار چیزی جز طیف رنگ های بسیار زیبایی که در این آبشار ایجاد می شود نیست.

 

۶- حصارهای هیداس

در نزدیکی آبشار تورگوت، بر روی جاده ی بوروبوزان خرابه هایی وجود دارد که در آن ها یک آرامگاه نیز دیده می شود، به این قسمت هیداس می گویند. در نزدیکی ۳ کیلومتری هیداس یک برج نگهبانی ساحلی نیز وجود دارد که چند گور با قدمت تاریخی نیز در آن وجود دارد. در حال حاضر این مکان تبدیل به مقصدی تفریحی وماجراجویانه برای کسانی که به این منطقه سفر می کنند شده است.

 

۷- آموس

خرابه هایی باستانی که طبق تحقیقات حفاری و باستان شناسی از آن می توان گفت که یک مجموعه شامل تئاتر وسالن گردهمایی که شاید حتی در خود یک مکان مذهبی را نیز دارا بوده و در حال حاضر پایه های چند مجسمه ی آن نیز باقی مانده است، می باشد. در اطراف آموس حصارهایی وجود دارد  که متعلق به دوران باستان می باشد. این حصارها به گونه ای در کنار هم قرار گرفته اند که گویی مجموعه آموس را را محصور کرده اند. اگر به یک ماجراجویی باستانی علاقه مندید حتما به آمنوس سر بزنید زیرا در سال ۱۹۴۸، طی حفاری های دکتر بین، ۴ لوح سنگی متعلق به ۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به دست آمده است.

 

۸- جزیره کلئوپاترا

جزیره ی کلئوپاترا یا Cedrea، جزیره ای میانی و یا کوچک است که در آن کاخی از دوران روم باستان به جای مانده است. در گردشگاه های سمت شمال غربی این جزیره، یک پلاژ جالب وجود دارد که گفته می شود محل تفریح و استراحت کلئوپاترا بوده است. خرابه های بناهای این منطقه در بخش شرقی جزیره، متعلق به دوره ی روم باستان می باشد. طبق برخی از کتیبه ها در این محل، جشنواره ی دو و میدانی به افتخار بزرگان رومی برگزار می شده است.

 

۹- ساحل لاک پشت

دومین ساحل بزرگ و البته پلاژ بزرگ کشور ترکیه، ساحل معروف لاک پشت است. شما در این ساحل زیبا می توانید با استفاده از قایق تفریحی و بازدید از مقبره های صخره ای پادشاهان و تجربه ی متفاوت حمام گل در این ساحل زیبا لذت ببرید.

adventure-in-marmaris2

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۳۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان