//
کدخبر: ۸۲۲۳۳ //

راهنمای سفر به لنکاوی در مالزی

لنکاوی، جزیره ی زیبا و جذابیست که با توجه به جاذبه های اکوتوریسمی که دارد، به عنوان یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری در کشور مالزی معروف شده است.

راهنمای سفر به لنکاوی در مالزی
به گزارش فرتاک نیوز،

 این مجمع الجزایری تشکیل شده از تقریبا صد جزیره است و در محل برخورد تنگه مالاکا با آبهای دریاهای آندامان قرار دارد. لنکاوی در زبان محاوره مالایی به معنی عقاب قهوه ای است. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.

 

جزیره لنکاوی از لحاظ جغرافیایی در سواحل شمال غربی مالزی واقع شده و متشکل از ۹۹ جزیره است. جاذبه های اکوتوریستی در این جزیره وجود دارد که آن را به یکی از زیبا ترین مناطق گردشگری در کشور مالزی تبدیل کرده است. مساحت این جزیره حدود ۴۷۸٫۴۸ کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در ۲۰۱۰ انجام شده در این جزیره ۸۵,۵۸۸ نفر زندگی می کرده اند که این رقم تاکنون حتما تغییر کرده است.

 

یکی از افسانه‌های جالب محلی که با تاریخ این جزیره عجین شده، مربوط به نفرین زنی با نام “ماهسوری” است که به باور مردمان محلی به مدت دو قرن مردم جزیره را تحت‌الشعاع قرار داد. در سال ۱۹۰۹، لنکاوی مستعمره انگلستان بود، گرچه در دوران جنگ جهانی دوم، تایلند توانست مختصری استقلال در لنکاوی کسب کند، اما بااین‌وجود تا سال ۱۹۵۷ منطقه کماکان جزء مستعمره‌های بریتانیا محسوب می‌شد. لنکاوی در سال ۱۹۸۶ با طرح نخست‌وزیر ماهاتیر محمد (Mahathir Mohammad)، توانست به‌سرعت پله‌های رشد و ترقی را بپیماید تا اینکه در سال ۲۰۱۲ بالغ‌بر ۳ میلیون توریست در میان خود پذیرا شد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید نخستین بومیان منطقه علاوه‌بر ماهیگیران، ملوانانی بودند که عموماً دزدان دریایی محسوب می‌شدند و اصالتاً اهالی جنوبی‌ترین شبه‌جزیره مالایا بودند. لنکاوی در تاریخ به سکونتگاه دزدان دریایی شهرت دارد که مشکلات بسیاری را برای ارتش بریتانیا بوجود آوردند تا اینکه در سال‌های ۱۹۴۶-۱۹۴۵ بریتانیا به نسبت موفق شد تا منطقه را از وجود آنان پاک سازد.

 

اطلاعات کلی جزیره لنکاوی

زبان رسمی: مالایی

واحد پول: رینگیت

نوع برق شهری: ۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

کد کشور: +۶۰

اختلاف ساعت با تهران: ۴ ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

شماره‌های اضطراری:

    پلیس و آمبولانس: ۹۹۹

    آتش‌نشانی و امداد و نجات ۹۹۴

فرودگاه‌های بین‌المللی: فرودگاه بین المللی لنکاوی

 

آب و هوای لنکاوی

لنکاوی با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد و احاطه شدن آن با سرزمین های اصلی مالزی دارای آب و هوای معتدل و گرمی می باشد. در روزهای گرم لنکاوی، آب و هوای این شهر بین ۳۱ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد بوده و در روزهای سرد نیز میانگین دمای لنکاوی ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

 

چندان تفاوتی ندارد که در چه فصلی به لنکاوی می خواهید سفر کنید، زیرا اغلب اوقات شرایط آب و هوایی مساعدی در این جزیره برقرار است. اما اگر می خواهید بدانید بهترین زمان برای سفر به این شهر مالزیایی کدام است، فصل های سیزن که بین ماه های ژانویه تا مارس می باشد؛ این زمان در لنکاوی فصل داغ بشمار می رود و مسافران زیادی در این زمان به این شهر سفر می کنند پس حتما از قبل اقدام به رزرو هتل مورد نظرتان بنمایید.

 

هزینه ی اقامت در لنکاوی

برای اقامت در شهر لنکاوی نیازی نیست نگرانی باید رزرو هتل داشته باشید، زیرا به راحتی هتلی مطابق با بودجه و انتظاراتتان را پیدا کنید. در این شهر انواع هتل های لوکس و فوق العاده و در کنار آنها هتل های متوسط نیز وجود دارد که می توانید چند روز سفرتان را در آنجا بگذرانید. اقامت در هاستل شاید هزینه کمتری را برای شما متحمل شود هرگز امکانات و امنیتی که هتل ها را نخواهند داشت. در ادامه راهنمای سفر به لنکاوی به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

 

 

هتل های پیشنهادی در لنکاوی

    هتل بای ویو | Bayview Hotel Langkawi

هتل ۴ ستاره ای که در راهنمای سفر به لنکاوی می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل بای ویو است. اتاق های راحت و شیک و همچنین منوی غذایی متنوع از جمله امکاناتی هستند که باعث می شوند اقامت خوبی را در سفرتان تجربه کنید.

شماره تلفن: ۰۰۶۰۴۹۶۶۱۸۱۸

وب سایت: www.bayviewhotels.com

آدرس: مالزی – لنکاوی The City Bayview Hotel، Pusat Bandar Kuah، ۰۷۰۰۰ Langkawi، Kedah، Malaysia

 

 

    هتل برجایا | Berjaya Langkawi Resort

دیگر هتلی که می توانید برای اقامت در لنکاوی آن را انتخاب کنید، هتل برجایا است. این هتل در بین توریست ها بسیار محبوب است و با توجه به چشم اندازی که رو به دریا و جنگل دارد می تواند برایتان اقامت رویایی و بی نظیری را به ارمغان بیاورد.

آدرس: مالزی – لنکاوی Burau Bay، Langkawi ۰۷۰۰۰

 

 

    هتل ساحلی مریتوس | Meritus Pelangi Beach Resort & Spa

هتل ساحلی مریتوس هم گزینه خوبی برای اقامت و به خصوص برای ماه عسل به شمار می رود. سرویس دهی عالی و تفریحات هیجان انگیز قطعا برای هر کسی می تواند جالب باشد.

شماره تلفن: ۰۰۶۰۴۹۵۲۸۸۸۸

وب سایت: www.meritushotels.com

آدرس: مالزی – لنکاوی Pantai Cenang، Langkawi ۰۷۰۰۰

 

هزینه خورد و خوراک در لنکاوی

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

 

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۵ رینگت را بپردازید.

 

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۸۰ رینگت پرداخت کنید.

 

قیمت منوهای مک دونالد در شهر پاناما به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۵ رینگت است.

 

البته می توانید مواد غذایی مورد استفاده یتان را از سوپر مارکت های لنکاوی تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا کنید. در ادامه راهنمای سفر به لنکاوی به چند رستوران خوب در این جزیره مالزیایی اشاره خواهیم کرد.

 

رستوران های پیشنهادی در لنکاوی

    رستوران پریویلج | Privilege

یک رستوران خوب با وعده های غذایی بسیار خوشمزه ای که دارد، می تواند گزینه خوبی برای میل کردن یک شام بی نظیر در سفر به لنکاوی باشد. همچنین علاوه سرویس دهی عالی ای که دارد چشم انداز قشنگی هم رو به لنگرگاه دارد.

 

آدرس: مالزی – لنکاوی B۸، ۱st Floor، Perdana Quay، Telaga Harbour Park، Pantai Kok، Langkawi ۰۷۰۰۰

 

    رستوران یاسمین | Yasmin Syrian Restaurant

شما می توانید در رستوران یاسمین انواع غذاهای خاورمیانه ای، مدیترانه ای، عربی، گریل و حلال رو با کیفیت بالا و قیمت های فوق العاده مناسب نوش جان نمایید و لذت ببرید. این رستوران از نگاه توریست ها بهترین از لحاظ کیفیت و هزینه بوده است.

آدرس: مالزی – لنکاوی ۲، Jalan Pantai Chenang، ۰۷۰۰۰ Langkawi، Kedah، Malaysia

  

  رستوران کاسا دل مار | La Sal at Casa Del Mar

یک رستوران رویایی با نمایی رو به دریا که فضایی بی نظیر را برای سرو غذا فراهم می آورد. منوی متنوع غذایی و هزینه مناسبی که برای سرو غذا در این رستوران باید بپردازید آن را تبدیل به یکی از بهترین رستوران های این جزیره نموده است.

 

آدرس: مالزی – لنکاوی Casa del Mar | Mukim Kedawang، Pantai Cenang، Langkawi ۰۷۰۰۰

 

    آبشارهای تلاگا توجو | Telaga Tujuh Waterfalls

یکی از جاذبه های طبیعی لنکاوی، آبشار های تلاگا توجو است که به اعتقاد مردم محلی خانه جن و پری ها است. این آبشار ها در ارتفاعات غربی لانکاوی قرار دارند و اسم آن به معنای آبشارهای هفت چشمه است که اشاره به ۷ آبگیر طبیعی متصل به هم دارد که از ۷ آبشار جدا در گونونگ مات سینکانگ سرچشمه می گیرد. مسافران می توانند در آب شنا کنند و افرادی که به دنبال ماجراجویی هستند، قادرند با ۴۵ دقیقه پیاده روی در شیب تند از آبشار بالا بروند.

 

    میدان عقاب لنکاوی | Dataran Lang

به طور معنای جزیره لنکاوی عقاب قهوه ای است. از همین رو یکی از جاذبه های این شهر مسجمه بزرگی از این حیوان است که در میدانی در جزیره لنکاوی قرار گرفته است. در این میدان دریاچه ای وجود دارد که به همراه پل ها، گذرگاه های مسقف، غذاخوری ها و طاق ها و گنبدهای مدور آجری اش باعث پدید آمدن چشم اندازی زیبا در این منطقه شده است.

آدرس: مالزی – لنکاوی Kuah Jetty، Kedah

 

میدان عقاب

    مجموعه Art In Paradise

این مجموعه یکی از بامزه تری و باحال ترین جاذبه های جزیره لنکاوی است که کلی نقاشی سه بعدی در آن وجود دارد که می توانید با رفتن به این مجموعه عکس های خاطره انگیزی و جالبی را از خود و همراهانتان بگیرید.

آدرس: مالزی – لنکاوی The Oriental Village ،Burau Bay

 

مجموعه پارادایس

    پارک تامان لاگندا لنکاوی | taman lagenda langkawi

این پارک با شکل و فرم سنتی در منطقه ای در نزدیکی کوآجتی قرار دارد که می توانید پیاده و یا با ماشین برقی در پارک تفریح کنید. در موزه فضای باز که رو به اسکله کوآ است، ۱۷ مجسمه رنگی با الهام از افسانه های لانکاوی قرار داده شده است. قیمت مناسب ورودی برای این پارک این محل را به یکی از جاذبه های توریستی پرطرفدار برای خانواده هایی تبدیل کرده است که قصد پیاده روی یا پیک نیک در پارک را دارند.

ساعت کار : ۹ تا ۱۹

ورودی برای بزرگسالان: ۵ رینگیت و برای کودکان ۲٫۵۰ رینگیت

 

  Langkawi Sky Bridge

پل هوایی لنکاوی، یک پل عابر پیاده به طول ۱۲۵ متر است که از روی آن می توان آبشارهای گونونگ، مات سینکانگ و توجو و جزایر کوچکی اطراف لانکاوی را دید. دسترسی به این پل هوایی که در ارتفاع ۷۰۰ متری بالاتر از سطح دریا قرار دارد فقط از طریق ایستگاه آخر تله کابین لانکاوی امکان پذیر است که هزینه آن برای افراد بزرگسال ۳۵ رینگیت و برای کودکان (۲ تا ۱۲ سال) ۲۵ رینگیت است. در این پل که اطراف آن فنس کشی شده است و دو سکوی مثلثی برای استراحت بازدید کنندگان در آن تعبیه شده است و قابلیت تحمل ۲۵۰ نفر بصورت همزمان را دارد.

ساعت کار: دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ ، چهارشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۹ ، پنج شنبه ۱۰ تا ۱۹ ، جمعه و شنبه ۹٫۳۰ تا ۱۹ می باشد

آدرس: مالزی – لنکاوی Jalan Telaga Tujuh

 

    تله کابین لنکاوی | Langkawi Cable Car

تله کابین لنکاوی مسافران را در ۱۵ دقیقه به بالای کوه مات سینکانگ می برد که از آن جا می توانید جنگل ها، جزایر کوچک و آبشار های لنکاوی را ببینید. سفر شما از روستای اورینتال آغاز می شود و در طول مسیر سکو هایی برای لذت بردن از مناظر طبیعی درنظر گرفته شده است. از آنجایی که در ارتفاعات بالاتر هوا سردتر می شود پیشنهاد می کنیم یک ژاکت همراه خود داشته باشید. بعد از رسیدن به قله ۷۰۸ متری بازدیدکنندگان می توانند از هوای تازه استفاده کنند، میان وعده ای بخورند، گشتی در بین فروشنده های تی شرت و سوغاتی بزنند و البته از روی سکو از مناظر زیبا عکاسی کنند.

ساعت کار: دوشنبه و سه شنبه ۱۰تا ۱۹ ، چهارشنبه ۱۲ تا ۱۹ ، جمعه و شنبه ۹٫۳۰ تا ۱۹

آدرس: مالزی – لنکاوی Oriental Village، Burau Bay

 

مراکز خرید لنکاوی

    بازار شبانه تیمویانگ لنکاوی | Langkawi Night Market

آدرس: مالزی – لنکاوی Ulu Melaka، Kedawang، Kuah، Temoyong، Air Hangat، Padang Matsirat

  

  بازار بزرگ پاراد لنکاوی | Langkawi Parade MegaMall

آدرس: مالزی – لنکاوی A-۱۴-۱۵، Pokok Asam، Kuah

    مرکز خرید سنانگ | Cenang Mall

آدرس: مالزی – لنکاوی Jl. Pantai، Pantai Cenang، Langkawi ۰۷۰۰۰

 

فستیوال های لنکاوی

جشن سال نو چینی | Chinese New Year

زمان برگزاری: در ژانویه یا فوریه بسته به تقویم قمری

 

فستیوال وساک | Vesak festival

    هرگز از آب های لوله کشی در کشور مالزی جهت آشامیدن استفاده نکنید. برای آب آشامیدنی حتما از آب معدنی استفاده و همینطور سعی کنید به دلیل شرایط آب و هوایی در این کشور زیاد آب بنوشید.

 

    مالزی نسبتا امن است اما باز هم مراقب خود و اشیایی که حمل می کنید باشید. خصوصا بانوان بهتر است بیشتر مراقبت کنند به خصوص هنگامی که کیف دستی یا اشیا گران قیمت همراه دارند. چنانچه به مشکل برخورد کردید یا به کمک نیاز داشتید به راهنمای تور یا مراکز پلیس مراجعه کنی جهت کسب اطلاعات لازم درباره ویزای کشور مالزی می توانید راهنمای سفارت مالزی را مطالعه کنید.

 

    از تهران پرواز مستقیمی به سمت لنکاوی وجود ندارد و باید ابتدا به کوالالامپور بروید و سپس از آنجا با استفاده وسایل نقلیه یا به صورت هوای به این جزیره دسترسی پیدا خواهید کرد.

Berjaya-Langkawi-Resort

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۲۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان