//
کدخبر: ۷۶۷۲۷ //

بسته‌های گردشگری ارزان برای گردشگران خارجی در نوروز ۹۷

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت که بسته های گردشگری ارزان قیمت برای گردشگران خارجی تعریف شده است که برای نخستین بار در نوروز 97 با هدف افزایش جذب گردشگر به کشور اجرایی می شود.

 بسته‌های گردشگری ارزان برای گردشگران خارجی در نوروز 97
به گزارش فرتاک نیوز،

علی اصغر مونسان در محمودآباد افزود: اکنون سالانه حدود پنج میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر می کنند که در تلاش هستیم در افق 1404 این رقم را به 20 میلیون نفر برسانیم.

 

وی گفت : هر چند رسیدن به این عدد هدف بزرگی است ، ولی با توجه به اینکه ایران جزء مقاصد سفرهای ارزان به حساب می آید ، تحقق آن دور از دسترس نیست.

 

معاون رئیس جمهوری با تائید این موضوع که اکنون بسته های گردشگری در ایران در قیاس با کشورهای همسایه گران تر است، افزود: سازمان میراث فرهنگی برای کاهش قیمت این بسته ها برنامه ریزی خاص و جدی دارد.

 

مونسان گفت: معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی اکنون به طور جدی در موضوع بسته های ارزان کار می کند و در نخستین اقدام در عید 97 با توافق هایی که در کل کشور از جمله با هتلداران شده ، عملیاتی می شود.

 

وی افزود : از جمله این توافق ها با هتلداران تهران است که قرار شد در تعطیلات نوروز که هتل های تهران خالی می شوند ، با ارائه تخفیف 70 درصدی علاوه برجذب گردشگران خارجی ، خلاء ناشی از خالی بودن را نیز برطرف کنند.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت : البته ارائه این نوع خدمات در حوزه اقامتی فقط مختص تهران نیست و در دیگر استان های گردشگرپذیر نیز به همین نحو تخفیف های معقول تر اعمال خواهد شد تا شاهد استقبال بیشتر گردشگران خارجی و نیز سفر هموطنان باشیم.

 

** دستور ویژه رئیس جمهوری برای تعطیلات شاد مردم در نوروز97

معاون رئیس جمهوری همچنین از تدارک برنامه هایی برای افزایش شادی در میان مردم در تعطیلات نوروزی پیش رو خبر داد و اظهار داشت : با دستور ویژه رئیس جمهوری در این زمینه ، امکانات و توان تمامی دستگاههای اجرایی برای این منظور به کار گرفته خواهد شد.

 

وی افزود : همه ادارات کل میراث فرهنگی استان ها با همکاری شهرداری های هر شهر برنامه های متنوع و شادی را برای مردم تدارک خواهند دید و 19 دستگاه اجرایی ، امدادی و انتظامی نیز برای نوروز 97 هماهنگ شدند.

 

مونسان گفت : تلاش و برنامه ما برای تعطیلات نوروزی 97 ارائه بسته های سفر با کیفیت و با قیمت های کنترلی برای مردم است و پیش بینی ما نیز این است که شاهد افزایش سفرهای نوروزی مردم خواهیم بود.

 

** پیش بینی 2400 میلیارد تومان تسهیلات گردشگری روستایی

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت امسال در راستای حمایت از سرمایه گذاری و فعالان بخش خصوصی در بخش گردشگری حدود 450 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برداشت کرده است، گفت : خوشبختانه مشکلی از نظر جذب منابع وجود ندارد و برای سال 97 نیز این تسهیلات به یکهزار میلیارد تومان می رسد.

 

وی افزود : دولت همچنین برای طرح های اشتغالزایی روستایی بیش از 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده که 2 هزار و 400 میلیارد تومان از این تسهیلات مربوط به توسعه بخش گردشگری و صنایع دستی در روستاهاست.

 

مونسان گفت که همه فعالان و سرمایه گذاران در روستاها برای سرمایه گذاری در این بخش از جمله طرح های بوم گردی می توانند از این تسهیلات که 6 درصد کامزد برای آنها در نظر گرفته شده ، بهره مند شوند.

 

 علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از عصر جمعه به منظور دیدار با فعالان بخش گردشگری و افتتاح چند پروژه گردشگری به استان مازندران سفر کرد و شب گذشته به سفرش پایان داد.

 

مونسان روز شنبه هتل کیمیا و هتل ترنج در رامسر ، هتل وستا تنکابن ، اقامتگاه بوم گردی ' ننه گل آبرو ' چالوس و مجموعه رستورانی و تالارهای پذیرایی حاج محسن در محمودآباد را افتتاح کرد.

 

مازندران سالانه پذیرای بیش از 50 میلیون مسافر و گردشگرداخلی و خارجی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۷۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان