//
کدخبر: ۷۵۶۱۶ //

ساکنان این جزیره گرفتار مرگ زودرس می شوند!

در نواحی جنوبی ایتالیا شهری به اسم ناپل هست که در چند متری یکی از ساحل هایش جزیره ای کوچک و در عین حال عجیب قرار دارد: جزیره Gaiola. ویژگی عجیبی که این جزیره دارد باعث شده تا به آن لقب نفرین شده بدهند! فکر می کنید این جزیره چه ویژگی ای دارد که شایسته یک همچین عنوانی شده است؟

ساکنان این جزیره گرفتار مرگ زودرس می شوند!
به گزارش فرتاک نیوز،

جزیره Gaiola یکی از جزیره های کوچک ناپل ایتالیاست که در خلیج ناپل در قلب پارک زیر آبی Gaiola قرار دارد، پارکی که یک منطقه محافظت شده ی ۲۴ هکتاری است. این جزیره از دو جزیره کوچک آرام و خیره کننده تشکیل شده که در مرز جنوبی محله مسکونی پوسیلیپو قرار دارند. جزیره درست در ۳۰ متری ساحل است برای همین همه می توانند به راحتی و با سوار شدن بر یک قایق کوچک به آن برسند. یکی از این جزیره های کوچک کاملا غیر مسکونی است و کسی در آن زندگی نمی کند اما در آن دیگری یک ویلای بزرگ و لوکس قرار دارد. این دو جزیره کوچک چند متری از هم فاصله دارند و برای اتصال آن ها یک پل بر روی جزیره ساخته شده است، پلی باریک که درست شبیه یک قوس طبیعی این دو جزیره کوچک را به هم وصل می کند.

 

در خط ساحلی پوسیلیپو  حفره های غارمانندی هست که به آنها cavea به معنی غار کوچک می گویند همین کلمه را اگر بخواهیم با لهجه افراد این ناحیه تلفظ کنیم به کلمه Caviola می رسیم برای همین به این جزیره Gaiola  می گویند. با این حال در ابتدا به این  جزیره کوچک  Euplea  می گفتند چون کمک می کرد تا کشتی ها بتوانند به راحتی جهت یابی کنند. در این جزیره در گذشته بناهای زیادی وجود داشت که یکی از آن ها عبادتگاه کوچکی به اسم ونوس بود. ویرانه های زیادی از زمان رومی ها در این جزیره به جای مانده که امروز به زیر آب رفته اند و به زیستگاه جانوران آبزی تبدیل شده اند. بعضی ها می گویند ویرژیل، شاعر کلاسیک رومی در همین خرابه ها آموزش دیده است.

 

در اوایل قرن ۱۹، کسی به اسم ویزارد که تارک دنیا شده بود در این جزیره زندگی می کرد. چند وقت بعد در این جزیره ویلایی لوکس ساخته شد تا کسی که این جزیره را می خرد در آن زندگی کند. کسانی که این جزیره را می بینند شاید فکر کنند که اینجا جایی مناسب برای گذراندن دوران بازنشستگی است اما با این حال حرف و حدیث های زیادی درباره این جزیره وجود دارد و مردم محلی آن را نفرین شده می دانند!  دلیل آن هم این است که هر کسی که در این ویلا زندگی می کند به مرگ زودرس دچار می شود!

 

گرفتاری ها و بلاهای این جزیره از حوالی سال ۱۹۲۰ شروع شد در این زمان یکی از ساکنان این جزیره در حالی که به قتل رسیده و در یک قالیچه پیچیده شده بود پیدا شد. از این ماجرا چند روز بیشتر نگذشته بود که همسر این مرد هم در دریا غرق شد. بعد از چند وقت یک شخص آلمانی این ویلا را خرید و خیلی زود در اثر سکته قلبی در همین جزیره مرد. همین سرنوشت برای صاحب بعدی این ویلا اتفاق افتاد او خیلی زود در یک بیمارستان روانی خودکشی کرد.

 

خود این جزیره متعلق به شخص پولداری به اسم «جیانی آنیلی» بود، او به عنوان مدیر شرکت اتومبیل سازی فیات چند وقت بعد از خرید این جزیره اتفاق ناگواری را تجربه کرد:  خودکشی پسرش! این خودکشی احتمالا بی ربط به این جزیره و اتفاق های شوم آن نبوده است البته به نفرین شده بودن این جزیره وقتی ایمان می آورید که بدانید بعد از مرگ این پسر، برادرزاده «جیانی آنیلی» مدیریت شرکت فیات را بر عهده گرفت اما او هم خیلی زود در اثر یک سرطان نادر در سن ۳۳ سالگی در گذشت. صاحب دیگر این جزیره مولتی میلیاردی به اسم «پل گتی» بود که همین که این جزیره را خرید نوه اش ربوده شد. آخرین صاحب این جزیره هم بعد از اینکه شرکت بیمه اش ورشکسته شد به زندان افتاد.

 

به خاطر همه این اتفاق های شومی که بر سر صاحبان ویلا و خود این جزیره افتاد امروز دیگر کسی جرئت خرید این جزیره را ندارد برای همین هم هست که این ویلا مدت هاست که متروک و بدون صاحب رها شده است.

2-46

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۵۶۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان