//
کدخبر: ۶۷۸۹۳ //

هزینه های سفر به مسکو

مسکو به عنوان یکی از پرهیاهو ترین شهرهای اروپا ترکیبی از تاریخ و شکوه و پر از جاذبه های نمادین و معروف است. بیش از ۸۰۰ سال از قدمت پایتخت روسیه می گذرد و همین زمان کافیست تا گردشگران را ماه ها درگیر جذابیت های این شهر کند. قلب این شهر میدان سرخ بدون شک پربازدیدترین جاذبه این شهر است، میدانی سنگ فرش شده که جذاب ترین معماری های دنیا آن را احاطه کرده است. اگر خیال دارید تا سفری به مسکو ترتیب دهید حتما دلتان می خواهد کمی درباره هزینه های سفر به مسکو بدانید تا سفرتان را بر پایه قیمت ها و هزینه ها برنامه ریزی کنید.

هزینه های سفر به مسکو

به گزارش فرتاک نیوز: هزینه های سفر به هر شهری شامل یک سری هزینه های قبل از سفر و یک سری هم هزینه های در حین سفر است. هزینه های قبل از سفر شامل هزینه گرفتن پاسپورت، ویزا، بلیط هواپیما، رزرو هتل و گرفتن تور می شود که هزینه هر کدام از آن ها را به طور جداگانه بررسی می کنیم. خوب است بدانید که واحد پول روسیه روبل است و هر روبل حدود ۶۰ هزار تومان است.

 

هزینه گرفتن پاسپورت

برای خروج از کشور باید اول از همه اقدام به گرفتن پاسپورت کنید که هزینه  های مشخصی از قرار زیر دارد:

    ۱۰۰۰ تومان برای شناسه

    ۳,۷۵۰ تومان به حساب شهرداری برای عوارض شهرداری

    ۷۵,۰۰۰ تومان به حساب خزانه داری استان برای تعرفه صدور گذرنامه

    ۲۹,۳۰۰ تومان برای خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

    هزینه عکاسی که در حدود ۲۰ هزار تومان می شود.

 

هزینه گرفتن ویزای روسیه

هزینه ویزای روسیه با توجه به فاکتورهای زیادی مثل قیمت ارز و مدت انتظار فرق می کند با این حال اگر خیال دارید ویزای گردشگری عادی و ۱۴ روزه روسیه را تهیه کنید باید حدود ۳۷۰ هزار تومان هزینه کنید. هزینه ویزای عادی یک ماهه ۴۳۰ هزار تومان و هزینه ویزای توریستی ۱۴ روزه فوری، ۵۸۰ هزار تومان است.

 

هزینه تور

هزینه تور مسکو با توجه به اینکه در چه فصلی از سال هستیم، چه هتل و چه پروازی را برای این سفر انتخاب کرده ایم فرق می کند. مثلا قیمت تور مسکو سه شب، در فصل تابستان برای هتل ۵ ستاره گلدن رینگ با پرواز ماهان حدود ۱۰ میلیون است. این قیمت در روزهای سرد زمستانی مطمئنا پایین تر می آید چون فصل گردشگری در مسکو تابستان است.

 

هزینه هواپیما

اینکه برای رفتن به مسکو چقدر باید پول پرواز بدهید بستگی زیادی به زمان و همینطور شرکت هواپیمایی ای دارد که می خواهید پروازتان را با آن انجام دهید. به طور کلی قیمت بلیط پرواز هواپیمای تهران به مسکو از حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شروع می شود و برای ایرلاین های گران تر مثل امارات و قطر بالاتر می رود.

 

هزینه هتل و اقامت

    هزینه اقامت در هاستل ها: به طور کلی مسکو هاستل های زیادی دارد که قیمت یک شب ماندن در آن ها از خیلی از هتل ها کمتر است می توانید در زمستان با حدود شبی ۵۵ هزار تومان در هاستلی با امکانات خوب اقامت کنید. البته این مقدار برای اتاق های اشتراکی است و اگر اتاقی خصوصی می خواهید باید برای هر شب چیزی در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان پول بدهید.

 

    هزینه اقامت در هتل ها: هزینه هتل های سه ستاره از حدود شبی ۲۰۰ هزار تومان شروع می شود و تا حدود شبی ۶۰۰ هزار تومان نیز می رسد. مسلم است که هتل های ۵ ستاره قیمت بیشتری دارند مثلا برای یک شب ماندن در هتل گلدن رینگ باید حدود ۹۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. برای ماندن در هتل های لوکس تری مثل «فور سیزن» هم باید شبی حدود ۳ میلیون پول بدهید.

 

هزینه حمل و نقل بین شهری

هزینه سفر با مترو: در مسکو مترو بیش از ۱۵۰ ایستگاه دارد که قسمت های مختلف شهر را پوشش می دهند. برای خرید بلیط های مترو باید به باجه های بلیط فروشی بروید ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر می خواهید زیاد از مترو استفاده کنید بلیط های ۱۰ یا ۲۰ سفره بخرید که قیمت آن ها به ترتیب ۱۲۰ و ۱۹۵ روبل است.

 

هزینه بلیط یک سفره: ۵۰ روبل (۳ هزار تومان)

هزینه تاکسی: از ۱۰۰ روبل (۶ هزار تومان) شروع می شود و هر یک کیلومتر ۱۲ روبل (۷۲۰ تومان) به آن اضافه می شود.

 

هزینه رفت و آمد از فرودگاه تا مرکز شهر: فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو در ۲۹ کیلومتری شمال غربی مرکز مسکو قرار دارد.

 

    اگر بخواهید این مسیر را با تاکسی بروید باید چیزی در حدود ۱۴۴ تا ۲۱۰ هزار تومان پول بدهید.

 

    اگر بخواهید برای رفتن به این فرودگاه از قطار استفاده کنید هزینه اش حدود ۲۰ هزار تومان می شود.

 

هزینه خورد و خوراک

یک پرس غذا در رستوران های ارزان: ۶۰۰ روبل

یک پرس غذا در رستوران های متوسط برای دو نفر: ۲۵۰۰ روبل

فست فود رستوران های زنجیره ای: ۳۰ روبل

قیمت کالاهای اساسی:

یک لیتر شیر: ۶۴ روبل

یک عدد نان ۵۰۰ گرمی: ۳۷ روبل

یک کیلوگرم برنج: ۶۹ روبل

۱۲ عدد تخم مرغ: ۸۱ روبل

یک کیلو پنیر محلی: ۵۴۴ روبل

یک کیلو سینه مرغ: ۲۵۳ روبل

یک کیلو سیب: ۸۴ روبل

یک کیلو موز: ۶۲ روبل

یک کیلو پرتغال: ۸۱ روبل

یک کیلو گوجه: ۱۵۶ روبل

یک کیلو سیب زمینی: ۳۳ روبل

یک کیلو پیاز: ۲۹ روبل

یک بطری آب ۱/۵ لیتری: ۴۰ روبل

هزینه خورد و خوراک در مسکو

 

هزینه ورودی جاذبه ها

مسکو به موزه هایش معروف است اگر علاقه به آثار هنری داشته باشید مطمئنا دلتان می خواهد از بیشتر موزه های این شهر  دیدن کنید اما شاید کمی نگران هزینه های ورودی اش باشید خبر خوب این است که در سومین یکشنبه هر ماه بیشتر موزه های این شهر رایگان است. برای ورود به بیشتر موزه های این شهر باید حدود ۷۰۰ روبل هزینه بدهید.

moscow

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۸۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان