//
کدخبر: ۴۳۰۸۷۳ //
گردشگری|دریاچه پیرهرات اسالم

دریاچه پیرهرات اسالم کجاست؟

دریاچه پیرهرات در استان گیلان است.

دریاچه پیرهرات اسالم کجاست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 دریاچه پیرهرات در استان گیلان است. این جاذبه در روستایی به همین نام واقع شده است و برای یافتن آن باید خودتان را ابتدا به روستا برسانید. آن‌جا، ساختمان خانه بهداشت روستا را پیدا کنید و از کوچه کناری آن راهتان را ادامه دهید تا به تپه‌ای برسید. کمی که بالاتر بروید، می‌توانید دریاچه را ببینید. پیرهرات گاهی دو آبگیر به نظر می‌رسد که با فاصله کمی از هم پدیدار شده‌اند. از کنار دریاچه می‌توانید شالیزارها، خانه‌های روستایی و نمایی تماشایی از جنگل را ببینید.

فاصله دریاچه پیرهرات تا ماسال تقریبا ۴۷ کیلومتر است که در شرایط بدون بارندگی و بدون ترافیک، ۱ ساعت برای رسیدن به آن زمان نیاز خواهید داشت. این دریاچه با پارک جنگلی گیسوم تقریبا ۶ کیلومتر فاصله دارد و اطراف آن در اواسط خرداد، پر از شکوفه‌های تمشک است. در اطراف دریاچه سایه خاصی پیدا نمی‌کنید. پس بهتر است در روز‌های آفتابی، موقع ظهر به این‌جا نروید و عصر یا صبح زود را برای دیدن دریاچه پیرهرات انتخاب کنید.

دریاچه پیرهرات - نقشه نشان

از آن‌جا که پیرهرات در حوالی مناطق ییلاقی گیلان واقع شده است، آب‌وهوای آن نیز از فضای پیرامونش تا حدی تبعیت می‌کند. به‌همین دلیل برای دیدن دریاچه پیرهرات، اواسط بهار تا اوایل تابستان فرصت مناسبی است. پس از آن مدتی هوا خیلی گرم می‌شود. اما اوایل پاییز نیز می‌توانید به این جاذبه‌ی زیبا و کمتر شناخته شده سفر کنید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۸۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان