//
کدخبر: ۴۰۲۶۵۰ //

کوه های هزار رنگ و جادویی زنجان و ماهنشان/ شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی و گردشگری+عکس

کوه های هزار رنگ و جادویی زنجان و ماهنشان؛ از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی در مسیر زنجان به ماهنشان است. نام محلی این تپه "آلا داغ لار" است.

کوه های هزار رنگ و جادویی زنجان و ماهنشان/ شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی و گردشگری+عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

کوه های هزار رنگ و جادویی زنجان و ماهنشان؛ از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی در مسیر زنجان به ماهنشان است.

نام محلی این تپه "آلا داغ لار" است.​

مردمی که در این منطقه ساکن هستند از دیرباز تا کنون شاهد زیبایی های منحصر به فرد این کوه ها بوده اند که کوه های رنگی زنجان از عوامل تاثیر گذار بر روی فرهنگ و سنت آن ها بوده است. یکی از سنت هایی که مردمان این منطقه انجام می دانند این بود که قبل از رسیدن فصل بهار خانه های خود را با این خاک های رنگی تزئین می کردند.

این کارها را بیشتر خانم های خانه دار انجام می دادند و بیشتر از رنگ قرمز که رنگی بسیار شاد و نشاط آور است استفاده می کردند. برای اینکار خاک را با آب مخلوط می کردند و روی دیوارهای خانه لایه ای از این خاک را قرار می دادند. امروزه هم می توان افرای را مشاهده کرد که این سنت ها را انجام می دهند و خانه های مختلفی وجود دارد که اثر این رنگ کاری ها را بر روی دیوار خود دارند.

 

کوه های رنگی زنجان

 

تپه های آلا داغ لار و جاذبه های این منطقه از زیبایی منحصر به فردی برخوردار هستند، اما متاسفانه برای بیشتر گردشگران خارجی و ایرانی مکانی ناشناخته هستند و به علت  نبود امکانات لازم مسافران از رفتن به این مناطق خودداری می کنند. شما می توانید برای رفتن به این منطقه و بازدید از کوه ها در اقامتگاه های نزدیک این تپه ها بمانید و در زمان مناسب راهی بازدید از این جاذبه های طبیعی شوید.

شرایط بازدید از کوه های رنگی زنجان


برای رفتن به هر مکانی باید شرایط و فرهنگ گردشگری در آن منطقه را به خوبی بلد باشید. توجه داشته باشید کوه ها یکی از پدیده های طبیعی به شمار می روند، از این رو زمانی که به این مناطق می روید سعی کنید به مناطق اطراف آن آسیبی وارد نکنید.

آدرس و مسیر دسترسی


تپه های آلا داغ لار همان طور که گفته شد در اتوبان زنجان میانه قرار دارد و در 25 کیلومتری از تبریز هم می توان آن ها را مشاهده کرد. این کوه ها در ماهنشان قرار دارند و یکی از جاذبه های زیبای ایران به شمارمی روند. اگر قصد دارید برای بازدید به این مناطق بروید می توانید از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده نمایید و مسیر خود را در اتوبان میانه زنجان در پیش بگیرید.

از طرفی هستند افراد دیگری که هنگام سفر ترجیح می دهند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند، چرا که دغدغه این را ندارند که ماشین در وسط راه ممکن است خراب شود یا اینکه هنگام رسیدن به مقصد جایی برای پارک ماشین نباشد. از این رو می توانید بلیط اتوبوس زنجان را خریداری نمایید و خود را به زنجان برسانید، زمانی که به پیایانه رسیدید با استفاده از تاکسی هایی که در آن جا قرار دارند می توانید راهی کوه های رنگی شوید.

تاریخچه کوه های رنگی زنجان

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۶۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان