//
کدخبر: ۲۵۳۰۵۰ //

‍ ایجاد اقامتگاههای بوم گردی در کرمانشاه ۵ برابر شد

فرتاک نیوز- کرمانشاه، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کرمانشاه از ۵ برابر شدن اقامتگاه های بوم گردی در کرمانشاه خبر داد.

‍ ایجاد اقامتگاههای بوم گردی در کرمانشاه ۵ برابر شد

به گزارش فرتاک نیوز از کرمانشاه، فهیمه روشن رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان کرمانشاه امروز جمعه هشتم فروردین ماه اظهار داشت: تا پایان سال 1397 شهرستان کرمانشاه دارای یک اقامتگاه بوم گردی بود که این تعداد در پایان سال 1398 به شش اقامتگاه بوم گردی افزایش یافت.  

وی افزود: این اقامتگاهها شامل سه اقامتگاه بوم گردی در بخش کوزران ، یک اقامتگاه در بخش بیلوار، یک اقامتگاه در بخش ماهیدشت و یک اقامتگاه در بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه است.

 روشن تصریح کرد : این شش اقامتگاه بوم گردی با حجم سرمایه گذاری جمعا بیش از چهل میلیارد ریال و اشتغالزایی 27 نفر تاکنون ۱۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات از محل طرحهای اشتغال پایدار روستایی تقاضا و دریافت کرده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان کرمانشاه در ادامه گفت : از این شش اقامتگاه 3 اقامتگاه بوم گردی کیکم در بخش ماهیدشت، دیار مریوانی و آکام در بخش کوزران، دارای مجوز بهره برداری هستند.

photo_2020-03-27_18-01-00 (2)

وی همچنین افزود: اقامتگاه بومگردی روستای کرم بس در بخش بیلوار آماده بهره برداری، اقامتگاه بومگردی میلکان سنجاوی در روستای مریوانی بیدگل بخش کوزران در حال ساخت و اقامتگاه بومگردی روستای ریکا از توابع بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه دارای موافقت اصولی و در حال اخذ مجوز ایجاد است.

روشن در خاتمه بیان داشت: این واحدها در مجموع ظرفیت پذیرش 250 مسافر را دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۰۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان