//
کدخبر: ۲۰۰۶۳۱ //

آکروپلیس، خانه گنج های یونانی

آکروپلیس، محلی است که می توانید اشیا و یافته های باستان شناسی را در آن مشاهده کنید. جالب است بدانید این موزه برای نخستین بار در سال 1876 تاسیس شد، اما پس از آن در سال 2009 موزه جدید افتتاح شد.

 آکروپلیس، خانه گنج های یونانی
به گزارش فرتاک نیوز،

البته ابتدا قرار بود موزه جدید در سال 2004 افتتاح شود، اما اکتشافات باستان شناسی در همین محل که منجر به کشف خانه های شخصی مربوط به دوران اولیه مسیحیان که در آن ها مجسمه های مرمر و کف موزائیک به کار رفته، باعث شد تا مراحل ساخت با تاخیر انجام شود.

این موزه در مساحتی 21000 متر مربع توسط یک معمار سوئیسی-آمریکایی به نام برنارد چومی Bernard Tschumi طراحی شده است.

جالب است بدانید چومی Tschumi تلاش کرد تا اندازه ها و مدل ستون های این موزه درست بازتابی از ستون های پارتنون Parthenon باشد که در نزدیکی آن قرار دارد.

یکی دیگر از نکات جذاب درباره آکروپلیس آن است که باتوجه به زلزله خیز بودن این منطقه در موزه جدید از فناوری لرزه نگاری استفاده شده است.

اما در آکروپلیس با چه گنجینه هایی مواجه می شوید؟ آکروپلیس آثاری از دوران باستان و کلاسیک یونانی ها را در اختیار دارد. از سویی دیگر صدها مجسمه از جنس سنگ مرمر در دل آکروپلیس قرار گرفته است.

طراحی آکروپلیس جدید شما را شگفت زده خواهد کرد، زیرا این طراحی به صورتی است که بازدیدکنندگان بروی سطحی شفاف حرکت کرده و تعدادی از آثار تاریخی را زیر پای خود مشاهده می کنند. از سویی دیگر یک قسمت از منطقه حفاری در ورودی موزه قرار گرفته تا آثاری از یک روستای باستانی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار بگیرد.

موزه جدید آکروپلیس فضایی بزرگ در اختیار دارد تا خانه گنج های یونانی باشد. در نتیجه بازدید از آن برای گردشگران بسیار جذاب و هیجان انگیز است، زیرا آن ها تاریخ را پیش روی خود می بینند.

Hamgardi_5059p3t0k6F

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۶۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان