//
کدخبر: ۱۹۷۶۶۶ //

زوایای مخوف و پنهان فرانسه، کشور دلدادگان را بشناسید

باورش سخت است ولی شهر عشاق این زوایای مخوف و پنهان را هم دارد.

زوایای مخوف و پنهان فرانسه، کشور دلدادگان را بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

امکان ندارد تصویری که از فرانسه در ذهن داریم چیزی جز برج ایفل و کافه‌های زیبا باشد. هرچند باوجود ساختمان‌های زیبا، مکان‌های تاریخی و تاکستان‌های گسترده، فرانسه مملو از چیزهای عجیبی است که باعث حیرت هر بیننده‌ای شده و او را وادار به مشاهده مجدد می‌کند.

فرانسه از موزه‌های عجیب گرفته تا قلعه‌های کبوتران، مملو از چیزهای نامنتظره‌ای است که موجب ذوق یا وحشت هر بیننده‌ای در مواجه با آن‌ها خواهد شد.

    در پارک‌ها، باغ‌وحش‌ها و مراکز شهر همیشه نگاه‌ها به سمت چرخ‌ و فلک‌ها جلب می‌شود. هرچند اینجا که بانام چرخ‌ و فلک معدوم شده و گونه‌های در معرض خطر نیز شناخته می‌شود، جنبه بازی را در این چرخ‌ و فلک دگرگون کرده است، زیرا در این چرخ‌ و فلک، حیواناتی دیده می‌شوند که دیگر روی زمین وجود ندارند (یا حیواناتی که به‌زودی به این گروه منقرض‌شده خواهند پیوست). وجود چنین وسیله‌ی بازی‌ای کمی عجیب و حتی ترسناک به نظر می‌رسد.

در این چرخ‌وفلک حیوانات عجیب‌وغریب و منقرض‌شده‌ای مانند سیواتریوم، تیلاسین و گلیپتودون قرار دارند که برای تحریک آگاهی عموم درباره انقراض حیوانات در این چرخ‌وفلک قرارگرفته‌اند.

    موزه خون‌آشام‌ها و موجودات افسانه‌ای

محققی که بر روی زندگی ابدی تحقیق می‌کرد، این موزه وحشتناک را با متون قدیمی، اسباب‌بازی‌های خون‌آشام، عتیقه‌ها و حتی ابزار کشتن خون‌آشام‌ها افتتاح کرد.

تمامی اشیاء با داستان‌هایی همراه‌اند که ژاکوب سیرجنتِ محقق، آن‌ها را برای تمام کسانی که برای بازدید از موزه وارد آن می‌شوند، تعریف می‌کند. گرچه این موزه به بزرگی موزه تاریخی و موزه‌های هنری پاریس نیست، اما با این‌ وجود هر بازدیدکننده‌ای را سرگرم می‌کند.

    دخمه اژدها

این مکان پرپیچ‌وخم که توسط یکی از مشهورترین طراحان در جهان ساخته‌ شده است، 45 دقیقه از لیون فاصله دارد و با پیچ‌وخم‌ها و تونل‌هایی که در پشت آینه‌های زاویه‌دارش قرار دارد، باعث سرگردانی چندساعته بازدیدکنندگان می‌شود. طراح مجموعه برای سرگردان کردن بیشتر مردم از تُنگ‌های ماهی استفاده کرده است، با علم به اینکه می‌داند چرخش ماهی در تنگ باعث گیج شدن بیشتر و نیافتن مسیر می‌شود.

oyUfrIoFOKGh49bIeqBngmhqQRXEjYLclkZyPLCH

این مکان تنها مسیر پرپیچ‌ و خمی نیست که توسط این طراح ساخته‌ شده است. او دخمه‌های پیچ‌ و خم‌دار زیادی در بیش از 30 کشور ساخته است. هرچند شاهکار او در فرانسه یکی از مشهورترین نمونه‌ها در نوع خود است. کسانی که به دنبال چالش هستند نباید فرصت بازدید از آن را از دست دهند.

    ریوولی 59

این مکان هنری از زمانی شروع به کار کرد که گروهی از هنرمندان از آن به‌ عنوان اقامتگاه استفاده کردند. آن‌ها از یک ساختمان رها شده در شاهراه اصلی پاریس استفاده کرده و نام آن را "پس از اقامت" نامیدند. محل گالری و استودیو که حالا وجهه قانونی یافته، شامل ترکیبی منحصربه‌فرد از دیوارهای تزیین‌ شده و اتاق‌هایی است که تبدیل به گالری شده‌اند و انرژی فرهنگی پاریس هستند.

hvYwlzgbhNqIm9QD3wll3XXgu0pm29eISItkSAjz

این ساختمان در نزدیکی فروشگاه‌هایی مانند H&M و مک‌دونالد قرار دارد اما نمی‌تواند بیش از این از همسایه‌های مشهور خود فاصله بگیرد. نمای این ساختمان بسیار منحصربه‌فرد است و متفاوت بودن آن باعث جلب توجه می‌شود.

    قلعه‌های کبوتر

در قرون‌وسطا که غذاهای تهیه‌ شده از گندم بخش اصلی رژیم غذایی آن دوران را تشکیل می‌دادند، خانواده‌های ثروتمندتر با پرورش کبوتر در مزارع خود به دنبال گنجاندن گوشت در غذای خود بودند. آن‌ها برای کبوتران خانه‌هایی ساختند که امروزه قلعه‌های کبوتر نامیده می‌شود. این قلعه‌های کوچک، مانند خانه‌های عروسکی در داستان‌های خیالی هستند اما نیت استفاده از آن‌ها چندان رمانتیک به نظر نمی‌رسد.

  dsGXa3vKM43gwnwoYXUaFXbpxj185r4ERkC7fr8z

با گذر از کنار این مجسمه 85 فوتی که قسمت بالایی آن با استفاده از سنگی بزرگ به شکل سر یک انسان ساخته‌شده است، هیچ‌کس متوجه نمی‌شود که اینجا در واقع یک کتابخانه کوچک است. در حقیقت در کنار این جعبه، سه‌طبقه پر از کتاب قرار دارد.

نام این مجسمه " فکر کردن در کنار جعبه" است و درحالی‌که استعاره نام آن کاملاً واضح است، مشاهده کتابخانه مجسمه‌ای هرکسی را وادار به تفکر درباره معنی عمیق‌تر آن خواهد کرد.

    آرمان پاریس

این ساختمان با نفی تأیید هر نوع سبک یا عصر معماری، نتیجه‌ی 33 سال کار فردیناند چوال است که همچنان باعث حیرت بازدیدکنندگان و معماران می‌شود. این ساختمان با الهام از معابد هندو، قلعه‌های قرون‌وسطی، مسجد و کلبه ییلاقی سوئیسی و با ترکیب کردن تمام این ساختمان‌ها در یک قلعه‌ی کوچک، باعث تعجب و جذب همه شده است. این خانه تنها 26 متر طول و 45 متر عرض دارد.

هرچند اندازه ساختمان از حقیقت جذابیت هنری این سازه برای بازدیدکنندگان نمی‌کاهد.

WUJudnyCy0XRfajfrLEOSjLfV89FP5hy35xqSPMw

    آسیاب زرد

این خانه زرد از بیرون زیاد مشخص نیست. تنها با قدم زدن در اطراف آن است که متوجه عجیب و غیرعادی بودن آن خواهید شد. این خانه که توسط پروفسور کلون ساخته‌شده، با موارد متعددی از شمعدان‌های آویخته شده از درختان گرفته تا غول‌ها، از جمجمه‌ها تا پیانوهای بالدار باعث حیرت‌ و گاهی وحشت بازدیدکنندگان می‌شود. برای بازدیدکنندگان حدس زدن اینکه بعد از این قرار است با چه چیزی رو در رو شوند، دشوار است.

بازدیدکنندگان در حین تعجب به گروهی از  دلقک‌ها بر خواهند خورد که این مسئله کمی هیجان و خنده به منظره‌ی متعجب کننده پیش رویشان خواهد افزود. متأسفانه این مکان تنها چند روز در هفته باز است و بلیط‌های کمی برای فروش وجود دارد، بدان معنا که بازدید از این محل نه‌تنها خاص بلکه تا حدی غیرقابل‌ دسترس است.

    موزه بیماری شناسی

این موزه‌ی دوطبقه‌ای عجیب و بی‌تناسب، شامل مدل‌های مومی از قسمت‌های مبتلا شده بدن به بیماری‌هاست. در این موزه بیش از 3500 قطعه از جنس موم وجود دارد و به‌عنوان مهم‌ترین مرکز جمع‌آوری امراض پوستی در جهان شناخته می‌شود.

هرچند این موزه برای کسانی که دچار حالت تهوع می‌شوند مکان مناسبی نیست. با مشاهده چرکی شدن، جوش و دمل بروی پوست شاید ترجیح دهید که به جای این موزه، از موزه لوور دیدن کنید.

  (کلیسای بتلیم که در ابتدا به سبک گوتیک ساخته‌شده بود، بعدها به خاطر شرایط بد آب و هوایی از بین رفت. در حین بازسازی این کلیسا یک مجسمه کنده‌کاری سنگی پیدا شد. گروه بازسازی سپس با جین لوئیس بویسل آشنا شد. او تصمیم گرفت که کلیسا به شکل مدرن‌تری بازسازی شود. لذا ناودان‌های به شکل انسان و حیوانات قرون‌وسطایی را که از نظر او عجیب و بی‌تناسب بودند، با مجسمه‌های فرهنگی پاپ مانند گیزمو از جن و پری و موجودات بیگانه جایگزین کرد.

بسیاری از روستاییان سنتی با این تغییرات موافق نبودند اما نسل جوان‌تر تا زمان اتمام پروژه با اشتیاق از پروژه او حمایت کردند.

آیا شما هم پاریش را فقط به عنوان یک شهر رمانتیک می‌شناختید و از وجود چنین زوایای پنهانی در آن، بی‌خبر بودید؟ آیا علاقمند هستید که از چنین جاذبه‌هایی هم دیدن کنید؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: لست سکند
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۶۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان