//
کدخبر: ۱۴۷۶۱۴ //

تاریخچه آشیانه عقاب | اقامتگاه مورد علاقه آدولف هیتلر

دیدنی های آشیانه عقاب نام محبوب ترین اقامتگاه آدولف هیتلر، دیکتاتور آلمان نازی است که در یک دهه اخیر تبدیل شده به یکی از جذاب ترین و پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری در کشور آلمان. تاریخچه آشیانه عقاب که در منطقه مرتفعی مشهور به باواریا در شهر مونیخ قرار گرفته است، درست در بخش کوستانی کوه آلپ واقع شده و از چشم انداز بی نظیری نسبت به محیط پیرامون خود نیز برخوردار می باشد.

 تاریخچه آشیانه عقاب | اقامتگاه مورد علاقه آدولف هیتلر
به گزارش فرتاک نیوز،

اقامتگاه آشیانه عقاب در تولد پنجاهمین سال آدولف هیتلر یعنی در سال 1939 میلادی و بعد از 13 ماه کار پر فشار مشقت آمیز کارگران و مهندسان ساخته شد تا به عنوان هدیه تولد او از سوی مقامات ارشد و سران حزب نازی تقدیم وی شود. هدف ساخت چنین اقامتگاه ساکت و دنجی برای رهبر نازی ها این بوده تا وی از هر گونه شلوغی و همهمه ای دور بماند و با توجه به جایگاه و پست خود، با کمترین میزان نگرانی از لحاظ حملات انتحاری و سو قصد به جان خود در کنار همسرش اوا براون (Eva Braun) قدری به زندگی و استراحت بپردازد. دیدنی های آشیانه عقاب بر روی بلندترین نقطه مکانی کوهی به نام کول اشتاین که از ارتفاعی 1834 متری برخوردار می باشد، واقع شده و برخلاف تمام تلاش هایی که برای ساخت یک منزل مناسب که در شأن و منزلت رهبر آلمان نازی باشد، آدولف هیتلر حدودا تنها 10 بار به این اقامتگاه پیشکش شده سر زد و هر دفعه نیز کمتر از 30 دقیقه در تاریخچه آشیانه عقاب حضور داشت که بسیاری دلیل کار هیتلر را نداشتن اعتماد وی به خانه و همچنین داشتن شک و تردید در وجود او از بابت اینکه مبادا در چنین نقطه ای دور افتاده از یارانش به او حمله کنند و او را به قتل برسانند، بوده است! البته همین رفت و آمدهای محدود هیتلر نیز سبب گشته تا امروزه ما با اقامتگاهی سالم به نام آشیانه عقاب رو به رو شویم و از آن به عنوان یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های توریستی و گردشگری کشور آلمان یاد کنیم! وگرنه این بنا نیز همچون بسیاری دیگر از اماکنی که آدولف هیتلر به صورت پیوسته به آن ها رفت و آمد می کرده، در جنگ جهانی دوم بطور کامل از بین می رفت و چیزی برای تماشای امروز ما دیگر وجود نداشت. به هر حال آشیانه ای که برای اسکان بدون دغدغه و واهمه هیتلر، رهبر نازی ها ساخته شده و دارای بالابری به ارتفاع 124 متر نیز بود تا سال 1960 تحت اختیار نیروهای نظامی آمریکایی بود چرا که با اعلام خودکشی هیتلر به همراه همسرش، این کماندوهای هوایی آمریکایی بودند که به عنوان نخستین گروه توانستند این اقامتگاه را از آن خود کنند و آن را تحت کنترل خود قرار بدهند. بعد از سال 1960 میلادی، آلمانی با رایزنی های بسیار موفق به بازپس گیری این بنای جذاب در ارتفاعات آلپ شدند تا بار دیگر آن را به شهر بایرن در زمان دسترسی به آشیانه عقاب تقدیم نمایند.

Hamgardi_0347n8anb05

اصلی ترین دلیل مشهور شدن آشیانه عقاب در جهان

به گفته کارشناسان، ساخت فیلم والکری (Valkyrie) با هنرنمایی تام کروز در آن سبب شهرت زیاد این مکان تاریخی شده و از زمان به اکران درآمدن این فیلم در سینماهای مختلف جهانی، گردشگران و توریست های متعددی برای بازدید از آشیانه عقاب از اقصی نقاط دنیا به این مکان سفر کرده اند. لازم به ذکر است که بخش هایی از فیلم والکری دقیقا در همین منطقه ساخته و فیلمبرداری شده که نشان دهنده یک سوقصد ناموفق علیه جان آدولف هیتلر می باشد.

Hamgardi_03464rqa883

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۷۶۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان