//
کدخبر: ۱۴۲۸۰۹ //

شهر وروکلاو؛ شهری جادویی و ناشناخته در قلب اروپا

شهر وروکلاو یکی از قدیمی ترین و زیباترین شهرهای لهستان است. این شهر در کنار رودخانه اودر قرار گرفته و از کانال های آبی بی شماری بهره می برد. این شهر 12 جزیره و بیش از 100 پل در درون خودش دارد.

 شهر وروکلاو؛ شهری جادویی و ناشناخته در قلب اروپا
به گزارش فرتاک نیوز،

دیوارهای شهر روایتگر تاریخی غنی و در عین حال آشفته اند. جزیره کلیسای جامع که یادآور قرون وسطی است، از یکی از زیباترین معماری های اروپا برخوردار است تالار شهر وروکلاو نیز جزو یکی از باشکوه ترین ساختمان های سبک گوتیک-رنسانس در اروپای مرکزی است. میدان بازار که خانه های زیادی آن را احاطه کرده اند، پس از بازسازی آن در سال 1997، بدون شک یکی از زیباترین میدان ها در لهستان و از دیدنی های وروکلاو و همچنین در کل اروپا است.

شهر وروکلاو از فضاهای سبز زیادی بهره می برد که از میان آن ها می توان به پارک شهر قدیم در مرکز شهر و بیش از 14 پارک و باغ دیگر اشاره کرد که در سطح شهر پراکنده شده اند. باغ گیاهشناسی با گل های صخره ای و گلخانه کاکتوس و باغ جانورشناسی نیز مکان هایی بسیار عالی برای قدم زدن و گشت و گذار هستند. پارک ژیستینکی نیز شما را غافلگیر خواهد کرد و یک باغ ژاپنی تمام عیار در معرض دیدتان خواهد گذاشت.

علاوه بر این موارد، شهر وروکلاو یک مرکز پویای فرهنگی نیز می باشد. سالن های تئاتر بی شمار، یک سالن اپرا، یک سالن کنسرت و کلوپ های فراوان، موزه ها و گالری های متعدد، برنامه های فرهنگی و هنری زیادی در اختیار گردشگران قرار می دهند. جشنواره های متعدد سینما و موسیقی نیز در سرتاسر دنیا شناخته شده هستند و طرفداران خاص خود را دارند.

در ادامه مطلب شما را با چند جاذبه گردشگری وروکلاو را و تاریخی آشنا کرده و شما را به بازدید از آن ها دعوت می کنیم.

جاذبه گردشگری وروکلاو:

1-میدان بازار

میدان بازار چه در روز و چه در شب، قلب تپنده و از دیدنی های وروکلاو به شمار می آید. در مرکز میدان کلوث هال و تاون هال واقع شده اند که مورد دوم یکی از منحصر به فردترین نمونه های معماری گوتیک و رنسانس است. علاوه بر چندین و چند وساختمان تاریخی، میدان بازار توسط خانه های زیبای بیشماری احاطه شده است.

2--باغ وحش و آکواریوم حیوانات آفریقایی

باغ وحش وروکلاو یکی از قدیمی ترین و بزرگترین باغ وحش های لهستان است. این باغ وحش دارای مکان هایی قدیمی نظیر برج خرس، خانه فیل و خانه میمون و همچنین مکان هایی جدید و مدرن مانند آکواریوم حیوانات آفریقایی است. این مجموعه منحصر به فرد آبزیان گوناگونی را از قاره آفریقا به نمایش می گذارد. هدف این طرح این است که اکوسیستم های منتخبی از آفریقا را به مردم معرفی کند. این قسمت طبق جدیدترین فناوری های ساخته شده است که تا به حال در لهستان سابقه نداشته اند.

3-اوسترو تامسکی

اوسترو تامسکی نام یک جزیره است که در قدیمی ترین بخش شهر قرار دارد و از دیدنی های وروکلاو است و بین دیدنی های آن می توان به کلیسای جامع سنت جان، صلیب مقدس و موزه اسقف اعظم اشاره کرد. این موزه بیش از یک صد سال قدمت دارد و هنرهای مذهبی بسیاری را در خود گرد آورده است. کتاب هنریکوو (متعلق به قرن های سیزدهم و چهاردهم) نیز در این موزه قرار دارد. این کتاب جز اولین کتاب هایی است که به زبان لهستانی نوشته شده و به ثبت سازمان یونسکو نیز رسیده است.

4-تالار سده و فواره چند رسانه ای

تالار سده یکی از مهمترین آثار معماری قرن بیستمی و جاذبه گردشگری وروکلاو است. این تالار در سال 1913 ساخته و در سال 2006 به عنوان میراث فرهنگی جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. این تالار توسط فواره پرگولا احاطه شده است که بزرگترین فواره چند رسانه ای در اروپا به شمار می رود.

5-هیدروپولیس (شهر آبی)

هیدروپولیس یکی از بزرگترین دیدنی های وروکلاو مراکز آموزش های زیست محیطی در اروپا محسوب می شود. این مرکز تقریبا همه نوع حیات آبزی را به نمایش می گذارد. میزهای چندرسانه ای نیز در داخل همه اتاق های این مرکز وجود دارند که جزییات شگفت انگیز و مهیجی از زندگی زیر آب در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۸۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان