//
کدخبر: ۱۳۷۱۷۶ //

سفر به پارک ملی کوه راکی

تعداد پارک های ملی در کلرادو از کشورهای دیگر بیشتر است که مشهورترین آن ها، پارک ملی کوه راکی است.

سفر به پارک ملی کوه راکی
به گزارش فرتاک نیوز،

این پارک در شمال کلرادو، خارج از شهر توریستی و محبوب استز پارک (Estes park) واقع شده که یکی از پارک های ملی با بلندترین ارتفاع و دارای 60 قلّه متفاوت است. این به معنای امکان پیاده روی و اردو زدن و همچنین وجود مناظر باورنکردنی است. پارک ملی کوه راکی در تمام طول سال باز است اما تابستان شلوغ ترین زمان برای بازدید است(مسافرانی که از جاده های کوهستانی در زمستان تردد می کنند، بسیار محتاط اند و از برخی جاده های بالاتر در بعضی فصول، استفاده ای نمی شود).قبل از اینکه به این پارک بروید خود را برای بالا رفتن از ارتفاعات آماده کنید. یکی از جاده ها، جاده تریل ریج است که ارتفاع آن به 12000 فوت بالاتر از سطح دریا می رسد که حتی از آن بالا می توان محله ها را از هم تفکیک کرد. آرام حرکت کنید و قدم بزنید تا بدنتان آب زیادی از دست ندهد و به بدن خود توجه کنید. حتما در مورد علائم بیماری ارتفاع، اطلاعاتی کسب کنید: هیچ چیز نمی تواند به اندازه یک سردرد یک سفر را خراب کند.قبل از انجام هرکاری توصیه می کنیم که از طریق مرکز بازدید کننده، اطلاعات مهم را در مورد بسته شدن جاده ها و مسیرها، علائم حیات وحش(برای بهتر یا بدتر بودن) و برنامه های راهبردی در آن روز برای سفر به پارک ملی کوه راکی و گردش در پارک ملی کوه راکی جمع آوری کنید. سپس بلیط خود را بخرید واز ماجراجویی لذّت ببرید.

سفر به پارک ملی کوه راکی : پیاده روی کردن

این ها روش های مورد علاقه ی ما برای کاوش و گشت و گذار در پارک ملی کوه راکی هستند: با بیش از 300 مایل مسیر، پیاده روی یکی از بهترین کارها در پارک ملی کوه راکی است.شما می توانید برنامه هایی متناسب با تمامی سنین، از پیاده روی کوتاه و هموار تا صعودهای سخت و همه چیز را در آن پیدا کنید. مطمئن نیستید که کدامیک را باید انتخاب کنید؟ از کارشناسان مرکز بازدید بپرسید. درباره ی تنها سرگردان ماندن در بیابان ها نگران هستید؟ ما مدرسه ی فضای باز REI را دوست داریم، که رویدادهای منظمی را در استزپارک ارایه می دهد. این برنامه انواع پیاده روی های منظم، کلاس های کوهنوردی و دیگر فعالیت ها را ارایه می دهد.

گردش در پارک ملی کوه راکی : چند راه دارید

آسان: 2مایل پیاده روی در دریاچه های دریم(Dream)، نیمف(Nymph) و زمرد(Emerald). و 0.6 مایل دور دریاچه خرس، به بیان ساده تر، یک پیاده روی طبیعی اطراف یک دریاچه. با این حال، هر دوی این مسیرها واقعا محبوب ودر طول تابستان شلوغ هستند.پیاده روی آبشار: آبشارهای آلبرتا، 0.6 مایل پیاده روی هموار در بالای یک آبشار چشم نواز. نقطه شروع آن در معبر دره یخچال طبیعی(Glacier Gorge Junction) واقع شده است. این یکی از محبوب ترین مسیرهای پیاده روی است، بنابراین هرچه زودتر قبل از اینکه شلوغ شود به آنجا بروید.ازدحام کمتر: پیاده روی ملایم در امتداد دریاچه یHaiyaya کمی بیشتر چالش برانگیز است، اما اگر کند حرکت کنید، برایتان قابل مدیریت است. با رفتن به دریاچه ی نیوفن ساده تر هم می شود، امّا گنج واقعی در ادامه راه است؛ این پیاده روی چهار مایلی دارای ارتفاع 865 متر است(بنابراین افراد، کل مسافت را طی نمی کنند). و مسیر در دریاچه آرام وساحلی که توسط تخته سنگ های عظیم احاطه شده و مکان قدیمی ترین درخت پارک هم هست، به پایان می رسد.

سفر به پارک ملی کوه راکی : رانندگی بالای جاده ی تریل ریج

جاده ی تریل ریج در کلرادو را باید ببینید. این جاده بلندترین جاده آسفالت شده در پارک ملی در کشور و بالاترین سطح آسفالت شده در شمال آمریکا است که بیش از12000 فوت بالاتر از سطح دریا قرار دارد که از حد خط درخت هم بالاتر است.جاده تریل ریج در طول تابستان بسیار شلوغ می شود و جاده های پروپیچ و خم و مارپیچی که ترس افتادن از آن برای برخی از مسافران می تواند هراس آور باشد. همچنین پارک دارای جاده های عالی دیگری با منظره های خیره کننده است، اگر شما نمی خواهید با یک ترافیک سنگین در جاده های کم عرض خاکی که در کنار صخره های سنگین قرار دارد برخورد کنید می توانید از دیگر جاده ها استفاده کنید.جاده تریل ریج، به عنوان مکانی تاریخی، ثبت ملی شده است.

سفر به پارک ملی کوه راکی : دیدن حیات وحش

گوسفندهای امریکایی، گوزن، آهوی کوهی، شیرهای کوهستانی، خرس ها، سنجاب ها وحتی پروانه ها، حیوانات وحشی بسیاری در پارک ملی کوه راکی وحود دارد.شاید در این سفر نتوانید هیچ حیات وحشی را ببینید اما احتمالش بسیار کم است که هیچ گوزنی را مشاهده نکنید. در پاییز، گوزن ها با صدای بلند، جفت خود را صدا می کنند که این اتفاق توریستی بزرگی است.پارک بین 200 تا600 گوزن وحدود 350 گوسفند بزرگ شاخدار(به بالا نگاه کنید، آن ها گاهی اوقات بر روی دیواره کانوی سنگی در راه استزپارک دیده می شوند) دارد. این آمار می گوید که همچنین حدود 280 نوع پرنده مختلف وجود دارد که این بهشت پرنده ها را ایجاد می کند.ممکن است از دیدن یک گله گوزن هیجان زده شوید، مراقب باشید.

گردش در پارک ملی کوه راکی :قانون ایمنی درباره ی عکاسی و چشم انداز حیات وحش

جلو نروید. در جاده ها در ماشین خود بمانید، حیوانات وحشی می توانند شما، فرزندانتان یا حیوانات خانگی شما را بکشند و یا آسیب جدی به شما بزنند. از انجام دادن کارهای احمقانه برای گرفتن یک عکس با تلفن همراه یا سلفی اجتناب کنید.به حیوانات وحشی غذا ندهید. حتی از غذا دادن به خرگوش ها و سنجاب ها هم اجتناب کنید.وقتی یک خرس را می بینید چه کاری را باید انجام دهید. خرس ها در پارک زندگی می کنند و ممکن است فردی را در حال قدم زدن یا در اردوگاه ببینند. اگر شما یکی از آن ها را دیدید بایستید وآرام باشید، به خرس فرصتی بدهید که آنجا را ترک کند. اگر دور نشد، تا جای ممکن، خودتان را بزرگ نشان دهید و تا حد امکان تلاش کنید که او را بترسانید. بایستید، سنگ های و شاخه های کوچک را پرتاب کنید و سروصدای زیادی را ایجاد کنید. NPS می گوید: اگر خرس به شما حمله کرد، همیشه مبارزه کنید. خرس ها در کلرادو از اواسط ماه مارس تا اوایل ماه نوامبر بسیارفعال هستند.اگر یک شیر کوهی را دیدید، چه باید بکنید. محدوده کلرادو قلمرو شیرهای کوهی است. شما حتی ممکن است با یکی از آن ها در دامنه کوه ها مواجه شوید، فرار نکنید که احتمالا شما را تعقیب خواهد کرد. در عوض به آهستگی به عقب برگردید، به سمت شیر بروید و با او رودررو شوید. سعی کنید کاری انجام دهید که او شما را بزرگ ببیند، دست های خود را بالا بگیرید یا یک چوب بالای سرخود نگه دارید. اگر شیرکوهی حمله کرد به مبارزه با او بپردازید.گروهی سفر کنید. شما در یک گروه بزرگ، ایمن تر هستید. ریخت و پاش نکنید، جای خودتان را تمیز کنید: غذای خودتان را همینطور رها نکنید ویا خرده های گرانولا را برروی پیاده رو نگذارید. اگر در اردوگاه هستید، یک قفسه غذای مخصوص(ظروف ضد حریق) بسته بندی کنید یا مواد غذایی خود را دور از جایی که خوابیده اید، نگهداری کنید. در چادر خود غذا نخورید. آشغال های خود را در سطل های زباله مخصوص نگه دارید. همچنین خودتان را با عطر و بوی لوازم آرایش نیارایید. همه ی این لوازم با رایحه های خوش را دور بریزید.با جنگل بانان پارک صحبت کنید. اگر گزارش هایی از حیوانات مهاجم وجود داشته باشد با مرکز بازدید درمیان بگذارید و همیشه هر موردی که تجربه کردید را گزارش دهید.

سفر به پارک ملی کوه راکی : به اردوگاه بروید

اجازه ندهید که هشدارها در مورد حیوانات وحشی، شما را بترساند و منصرف کند. اگرچه اردو زدن در پارک ملی کوه راکی یکی از جذاب ترین و لذّت بخش ترین تجربه های کلرادو است.تعدادی از اردوگاه ها در محدوده ی پارک وجود دارد اما آن ها به سرعت پرمی شوند، بنابراین مکان خود را اگر امکان دارد از قبل رزرو کنید.دو مکان برای اردو زنی درنظر گرفته شده است که به نیازها و توانایی های فردی شما بستگی دارد.

برای هرکسی، در طول سال: اردوگاه پارک مورین

این تنها اردوگاه پارک ملی کوه راکی است که درتمام طول سال باز است، شما می توانید خودتان به آنجا رانندگی کنید و یا حتی یک شاتل رایگان را از استزپارک و یا دریاچه خرس به مقصد آنجا بگیرید.این اردوگاه در جنگل قرار دارد و در نزدیکی مسیرهای بسیاری قرار گرفته است، در ماه های گرم دارای یک کابین با دوش خورشیدی و برنامه راهنمایی توسط جنگل بان است. حتما از مرکز اکتشاف دیدن کنید.

برای بازدید کننده های ماجراجو و با بدن آماده: اردوگاه قله بلند پیشنهاد می شود

قله بلند(Longs peak) یکی از محبوب ترین چهارده قله محبوب در کلرادو است(کوه هایی که ارتفاع آن ها بیش از14000فوت است) و بالا رفتن از آن کار آسانی نیست حتی اگر نمی توانید(یا نمی خواهید) آن را فتح کنید این یک ماجراجویی منحصر به فرد است که شب را در اردوگاه در نزدیکی تپه های بلند قله بلند بگذرانید.بسیاری از افرادی که می خواهند یک شب را در اردوگاه قله بلند بمانند، می توانند از صبح زود (قبل از طلوع خورشید) آنجا را ترک کنند تا بتوانند قبل از طوفان به قله برسند.

سفر به پارک ملی کوه راکی : دیدن خط الرأس قاره ای

خط الرأس قاره ای، جایی که آب مانند نوک یک سقف شیبدار در دو جهت مختلف جریان می یابد را ببینید. این خط الرأس، یک شگفتیِ طبیعیِ اعجاب انگیز است. شما با رانندگی در مسیر جاده ی تریل ریج از آن گذر خواهید کرد.اگر شما در مسیر تریل ریج ادامه دهید، به دریاچه ی گرند می رسید که بجز در سمت دیگر تقسیم، یکی دیگر از شهرهای کوهستانی جذاب و قابل مقایسه با استزپارک(با مرکز قدیمی و ساکنان مهربان) است.تقریبا مانند آن است که در طرف دیگر شیشه ای قرار گرفته باشید(هرچند ساکنان هردو شهر کوچک اصرار دارند که هر کدام برای خود منحصر بفرد است) صرف نظر از این ها، این یک رانندگی دلپذیر در کوهستان با دو مقصد ارزشمند است.

سفر به پارک ملی کوه راکی : زندگی مثل یک گاوچران

مثل یک گاوچران زندگی کنید؛ در یک کابین بمانید.اردو زدن یک راه برای گذران شب در پارک است، اما ما سپری کردن یک شب در یک اتاقک چوبی روستایی را نیز دوست داریم.در حالیکه هیچ اقامتگاه مستقلی در پارک ملی کوه راکی وجود ندارد، اما تعداد زیادی مکان برای اقامت در حومه آن وجود دارد. مکان مورد علاقه ما YMCA Rockies در استزپارک است که پشت پارک قرار دارد.Y، که بیشتر از 800 هکتار زمین را فرا گرفته است، در وسط طبیعت قرار دارد اما با همه ی امکانات(یا شاید هم یک اردوگاه تابستانی). مسیرهای پیاده روی، ماهیگیری، کافه تریا، شنا، مینی گلف، استودیو رنگ آمیزی سفالی، موزه، حتی تتربال، اسکیت و بسکتبال سالنی و فضای باز هم یافت می شود.YMCA Rockies بیش از200 اتاقک مختلف دارد که می توانید یکی را برگزینید. یک اتاقک دو خوابه دارای یک شومینه، آشپزخانه کامل و ایوان است و بعضی از آن ها دارای امکاناتی برای حیوانات خانگی هستند.شما می توانید بسیاری از اتاقک های دیگر در حومه ی پارک را نیز پیدا کنید. برخی از آن ها مجزا هستند در حالیکه برخی دیگر در کنار هم قرار دارند و به شهر دسترسی دارند.

گردش در پارک ملی کوه راکی : لذت بردن از مناظر

هر جایی که سر بچرخانید، یکی دیگر از عجایب طبیعت است. برای دیدن گوشه و کنار هیجان انگیز جنگل به مسیر چشم انداز دره ای جنگل(Forest Canyon Overlook) سر بزنید.برای یک پیک نیک در دره پنهان، به شرق جادهتریل ریج بروید. بله، دره پنهان شبیه چمنزار است.این ها فقط دو مورد از مناظر، چشم اندازهای جالب و نقاط دیدنی بسیاری است که وجود دارد. چشمان خود را برای پیدا کردن توقفگاه های دیدنی باز نگه دارید.هرگز در بزرگراه توقف نکنید، مگر اینکه خیلی از جاده فاصله داشته باشید و ترافیک ایجاد نشود. حتی بهتر است که فقط در مناظر و توقف گاه های رسمی توقف کنید، زیرا اگر یک خودرو توقف کند، بقیه نیز توقف می کنند تا ببینند چه چیزی را تماشا می کند. این به تراکم ترافیک می افزاید و مردم محلی را آزار می دهد.

گردش در پارک ملی کوه راکی : در برنامه جنگل بانی ثبت نام کنید

پارک چندین برنامه بزرگ و رایگان را ارایه می دهد:پیشنهادات ثبت نام آنلاین مرکز بازدید کنندگان را بررسی کنید. نکات برجسته آن عبارتند از:برنامه های آسمان شب در طول ماه های تابستان. یافتن ستاره ها، ستاره شناسی و حتی رویداد هایی مانند جشنواره و پارتی سه روزه آسمان شب پارک ملی کوه راکی با ستاره ها، با استفاده از یک تلسکوپ.پیاده روی در ماه کامل، که شما می توانید پارک را با استفاده از ماه و نور ستارگان با کمک راهنما پیدا کنید.کلاس های رایگان اسکیت در زمستان. جنگل بانان پارک به شما نحوه اسکیت سواری (از مبتدی تا سطح پیشرفته) را آموزش می دهند.

index

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۷۱۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان