//
کدخبر: ۱۱۱۱۲۹ //

نکات سفر به کوش آداسی

شهر ساحلی کوش آداسی در سواحل دریای اژه، ۹۰ کیلومتری جنوب شهر ازمیر واقع شده است و با اطراف آن را بناهای قدیمی محبوبی احاطه کرده اند. این شهر زیبا تاریخی غنی دارد و همچنین طبیعت و سواحل دوست داشتنی آن، باعث شده اند تا به یک شهر گردشگری محبوب تبدیل شود.

نکات سفر به کوش آداسی
به گزارش فرتاک نیوز،

راهنمای سفر به کوش آداسی

۱- از شهر باستانی افسوس و خانه مریم مقدس بازدید کنید: تعطیلات شما در کوش آداسی بدون رفتن به مخروبه های یک شهر باستانی که به افسوس معروف است و البته دیدن خانه مریم مقدس کامل نمی شود؛ آن را از یاد نبرید.

۲- در اسکله بنشینید و کشتی های کروز را تماشا کنید: یک فراپاچینو از استارباکس در مرکز خرید اسکالا نووا بگیرید و به تماشای کشتی ها مشغول شوید.

۳- به یک رستوران ترکی بروید و حتما یکی از غذاهای ترکی آن را امتحان کنید؛ رستوران هایی مانند بلبل، اولو یا علو۲۴

۴- یک روز را در یکی از سواحل کوش آداسی بگذرانید؛ ساحل بانوان، لانگ بیچ، ساحل نقره ای و …

۵- به یک سافاری با جیپ بروید که شما را به پارک ملی یا تپه های پشت Sirince خواهد برد.

۶- بازدید از جزیره کبوتر و موزه آن یک باید است. این جزیره را می توان نماد کوش آداسی دانست و موزه داخل آن، یک قلعه بیزانس قدیمی است که مناظر زیبایی در اطراف آن وجود دارد.

۷- یکی دیگر از نکات سفر به کوش آداسی این است که به یکی از پارک های آبی برید. برای مثال می توان آدالند و آکوا فانتزی را نام برد که پر از سرسره های آبی هیجان انگیز هستند.

۸- از شهر سلجوک بازدید کنید. این شهر در ۲۰ کیلومتری کوش آداسی واقع شده و به خاطر نزدیکی آن با افسوس، یکی از مقاصد محبوبی است که می توانید از آن بازدید کنید. قلعه، کلیسیای سنت جان و مسجد عیسی بی از جمله جاذبه های آن هستند. اگر صبح شنبه به اینجا بروید، بازار آن را خواهید دید که بسیار جالب است.

۹- اگر یک تفریح هیجان انگیزتر می خواهید می توانید به سافاری اسب بروید و با آن ها شنا کنید. برای این کار باید از میان جنگل و کوه ها عبور کرده تا به ساحل پاموکاک برسید.

۱۰- برای دیدن سوال آب های کریستالی به دیدن پارک ملی بروید. پارک ملی Millipark در ۳۰ کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده است که در آنجا می توانید طبیعت گردی کنید یا در ساحل دراز کشیده و به استراحت مشغول شوید.

۱۱- شنا در غار زئوس را تجربه کنید. قبل از ورودی پارک ملی پشت درخت ها شما غار اسرار آمیز زئوس را خواهید یافت که آب معدنی شفاف آن بسیار جای خوبی برای شنا کردن است.

۱۲- سفری با قایق به اطراف داشته باشید. این مورد از نکات سفر به کوش آداسی بسیار مهم است زیرا شما تنها به این روش است که می توانید از چشم اندازهای زیبای آن لذت ببرید. تورهایی که این خدمات را برای شما انجام می دهند معمولا با یک وعده غذا همراه هستند.

۱۳- حمام ترکی تجربه ای است که در سفرتان به کوش آداسی از یاد نخواهید برد. این حمام های بخار برای شما آماده شده اند تا به آنجا رفته و روی سنگ های داغ آن استراحت کنید.

۱۴- به پاموکاله بروید که یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ترکیه است. حوضچه های آب آن ها که سفید رنگ هستند، برای عکاسی بسیار مناسبند و به طور کل فضای اطراف آن بسیار آرام است که همه گردشگران را عاشق خود می کند.

۱۵- بازدید از روستای کیرازلی یا روستای گیلاس را فراموش نکنید. این روستای زیبا طوری است که شما را به جایی پر از سکوت و آرام به دور از جنب و جوش شهر کوش آداسی می برد. در اینجا رستوران های جذابی وجود دارند و همچنین اگر در ماه ژوئن از روستا بازدید کنید، می توانید فروشنده های خیابانی و جشن های متفاوت را مشاهده کنید.

۱۶- یکی از سه بازار اصلی کوش آداسی را بازدید کنید: سه شنبه بازار سبزیجات و میوه می فروشد، چهارشنبه بازار پر از لباس و ارچه است و جمعه بازار نیز به فروش میوه و سبزی می پردازد.

۱۷- در کنار پارک ملی پیشنهاد می شود که از روستای دوگانبی هم دیدن کنید که روستایی باستانی است. این روستا شبیه به یک موزه فضای باز است چرا که معماری ترکی و یونایی منحصر به فردی را به نمایش می گذارد. در ابتدا این روستا به نام دوماتیا شناخته می شد و برخی از ساختمان های آن در سال ۲۰۰۱ بازسازی شده اند.

۱۸- تا می رسید شروع به خرید کنید. این مورد از نکات سفر به کوش آداسی به این خاطر است که این شهر بهشتی برای عاشقان خرید است، هرچه که بخواهید از لباس، شلوار جین، کیف دست، کمربند و … را می توانید در فروشگاه های این شهر پیدا کنید.

فروشگاه های کوش آداسی

۱۹- یکی دیگر از تفریحاتی که می توانید در کوش آداسی داشته باشید، ورزش محبوب غواصی است. سه جای اصلی برای غواصی در کوش آداسی وجود دارد:

 مراکز غواصی زیادی نیز در کوش آداسی موجود هستند که می توانید توسط آن ها لوازم مورد نیاز را تهیه کرده و در مکان های ذکر شده غواصی کنید. بهتر است به مراکزی بروید که مدرک معتبر این کار را دارند، مخصوصا اگر تا به حال غواصی نکرده اید.

غواصی در کوش آداسی

۲۰- از دیگر نکات سفر به کوش آداسی رفتن به شهر باستانی آفرودیسیاس است زمانی یک شهر کوچک در کاریا، آسیای صغیر بود. آفرودیسیاس در نزدیکی روستای مدرن Geyre  قرار دارد که تقریبا ۱۷۰ کیلومتری ازمیر است. در اطراف منطقه باستان شناسی آن پرسه بزنید و نگاهی به تئاتر باستانی و مخروبه های حمام هادریان بیندازید. موزه این شهر دارای مجموعه ای از آثار با ارزشی مانند مجسمه و سرامیک است که به عصر برنز برمی گردد.

02Kusadasi

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۱۱۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان