//
کدخبر: ۱۰۵۳۸۱ //

۱۵ حقیقت جالب در مورد کشور لائوس

لائوس در جنوب شرقی آسیا واقع شده که چیزهای زیادی است که باعث شود شما عاشق این سرزمین کوچک، یعنی کشور لائوس شوید. اینجا مقصد محبوبی برای آن هایی است که سبک خاص زندگی را دوس دارند، به تاریخ علاقمندند و تمایل دارند فرهنگ رنگارنگ و مناظر طبیعی بکر و دست نخورده را تجربه کنند. سایت های تاریخی لائوس تا غذاهای خوشمزه و دیگر جذابیت هایی که این کشور دارد، همگی برای شما جذاب خواهند بود.

۱۵ حقیقت جالب در مورد کشور لائوس
به گزارش فرتاک نیوز،

کشور لائوس کجاست

۱- بدون اقیانوس، اما هزاران جزیره

در سفر به لائوس چه نکاتی را رعایت کنیم

لائوس کشوری در خشکی است، اما این بدان معنی نیست که یک سفر ساحلی به طور کامل در اینجا امکان ندارد. اگر به سی فان دون (Si Phan Don)، به معنای تحت الفظی ۴ هزار جزیره بروید، شما سواحل شنی خوبی خواهید دید.

پس می توان گفت که اگر به اینجا سفر کردید، پیش خود خیال نکنید که تنها بناهای مذهبی، جنگل های انبوه و آبشارهای فراوان خواهید دید. این کشور سواحل جالب و زیبایی هم دارد که همه را محو و شگفت زده می کند.

۲- در اینجا یک جاذبه مرموز سفالی است

به Xiangkhoang بروید و در آنجاست که یک جاذبه شگفت انگیز خواهید کرد: هزاران گلدان سنگی که در سراسر منظره قرار دارند. هیچکس کاملا مطمئن نیست که آنها چه هستند، اما آنها به عصر آهن (۵۰۰ پیش از میلاد – ۵۰۰ میلادی) می رسند و احتمالا بخشی از مراسم خاکسپاری محلی بودند.

کوزه های سنگی لائوس

۳- لائوس و تایلند به یک زبان صحبت می کنند

اگر کمی تایلندی ها صحبت می کنید، پس می شود گفت که کمی هم لائو صحبت می کنید. زبان‌های تایلندی و لائو بسیار نزدیک به هم هستند، به طوری که سخنرانان لائوس می توانند تایلندی و برعکس را درک کنند.

۴- آن ها حتی یک نوع غذا می خورند

آیا غذاهای تایلندی مانند سام تام (سالاد پاپایا)، چاودار و … را دوست دارید؟ پس در واقع شما غذای لائوسی را نیز دوست خواهید داشت.

۵ – پایتخت دارای تاثیرات فرانسوی است

پایتخت این کشور، وینتیان، تاثیرات بی نظیری از کشور فرانسه دارد. بلوار های بزرگ، معماری استعماری، نان باگت های نازک و قهوه، فقط برخی از میراث های فرانسوی در وینتیان هستند.

۶- یک دریاچه دهانه آتشفشانی “جادویی” در اینجاست

دریاچه نونگ فا – که یک دریاچه آتشفشانی در کوه های جنوب شرقی کشور است – از سوی مردم محلی مورد احترام قرار می گیرد و البته کمی از آن می ترسند و کسی اجاره ندارد در آن شنا کند. افسانه آن هم این است، یک هیولا انسان خوار در پایین آن زندگی می کند.

۷- اینجا یک گنجینه است

کوه های لائوس غنی از مواد معدنی هستند و از قرن ۱۱ از این کشور از منابع خود استخراج می کرده است. طلا، یاقوت کبود، ارغند، آکوامارین، سنگ مرمر، سنگ آهک، سنگ نمک و گرانیت فقط برخی از گنجینه های موجود است. اگر به دنبال طلا هستید پس سوال لائوس کجاست حتما باید پس ذهنتان باشد!!!

۸- یک جشن سال نوی پر از آب

این کشور مانند میانمار، کامبوج و تایلند، سال نو را با یک آب بازی حسابی جشن می گیرد. جشن های PiMai (سال نو) از ۱۳ تا ۱۵ آوریل اتفاق می افتد و شامل گذراندن وقت با عزیزان و تشکر از نعمت آب است که در قالب آّب بازی های بزرگی انجام می شود.

۹- مادر آبشارها

جزیره سی فان دون مکانی است که رودخانه مکونگ از مرز به کامبوج می رسد و مجموعه ای از آبشارها و رودخانه ها در جنوب شرقی آسیا تبدیل می شود. آبشارهای Khone Phapheng تقریبا ۱۰ کیلومتر در امتداد رودخانه عبور می کند و شما می توانید در این رودخانه کایاک سواری کنید.

۱۰- دلفین نهنگی پوزه‌کوتاه خندان

بینی های گرد و دهان رو به عقب دلفین ها، آن ها را به یک شگفتی کارتونی تبدیل می کنند – دلفین نهنگی پوزه‌کوتاه یک حیوان نادر اما دیدنی است. به نظر می رسد که تنها ۶۰ دلفین در مکونگ باقی مانده اند، آلودگی و شکار غیر قانون، بزرگترین تهدید آن هاست. ابتکارات حفاظتی در حال حاضر انجام شده تا به روستاییان برای حفظ این موجود شیرین کمک کند.

۱۱- یک فسیل انسان بسیار قدیمی انسان

شاید اینکه لائوس کجاست مهم نباشد! مهم این است که تام پا لین (غار میمون) در شمال شرقی لائوس، محل کشف های مهمی بوده است. در سال ۲۰۰۹، داخل غار یک جمجمه بسیار قدیمی کشف شد که پس از آن استخوان فک قدیمی تری از آن نیز پیدا شد. این استخوان فک، که حداقل ۴۶ هزار سال قدمت دارد این قضیه را ثابت کرد که انسان های نخستین تنها از سواحل به این منطقه نیامدند بلکه از راه آبی نیز به اینجا رسیده اند.

07TamPaLing

۱۲ – اقتصاد پررونق

در حالی که این کشور برای محیط آرام و ساکت آن معروف است، این موفقیت آرام در دهه گذشته به طور پیوسته رشد یافته است. یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد شرق آسیا، تولید ناخالص داخلی سالانه آن به طور متوسط ​​۷ درصد افزایش می یابد.

۱۳- ساخته شده با دست

ابریشم لائو از کشورهای همسایه متفاوت است و آن هم به این دلیل است که ۱۰۰٪ دست باف ایجاد می شود. روند دقیق ابریشم بافی از خانواده به خانواده متفاوت است، آن ها الگوها را خودشان تهیه می کنند که باعث می شود ابریشم ها واقعا منحصر به فرد باشند. در روز متوسط ​​تولید حدود یک متر یا چند سانتیمتر برای بافت های ظریف تر است. ابریشم دستباف دارای یک بافت نرم تر و طبیعی تر از ابریشم تولید شده در یک پارچه صنعتی است.

۱۴- برنج کته

اگر برنج چسبناک و کته شده دوست دارید، عاشق لائوس خواهید شد. غذای kao niaow یک گنج ملی است که در هر وعده غذایی در یک سبد بامبو سرو می شود. برای خوردن آن، یک قطعه کوچک را با انگشتان دست راست خود بردارید، آن را به یک توپ تبدیل کرده و به نزدیکترین سس قابل دسترس ببرید. این غذا بسیار سرگرم کننده است!

۱۵- میمون های گیبون، ببرها و خرس (و بیشتر)

حالا دیگر می دانید که لائوس کجاست و این را هم باید بدانید که در جنگل های این کشور حیات وحش متنوعی زندگی می کند. منطقه حفاظت شده Nam Et-Phou Louey جایی است که شما ببر (تنها نوع در ایندوچین) و حیوانات دیگری مانند میمون گیبون یا دست دراز، خرس سیاه آسیایی و سگ وحشی آسیایی خواهید دید. اگر در یک سافاری شبانه شرکت کنید، امکان این وجود دارد که گربه زباد، چشم‌گرد تنبل و آهوی کوهی خواهید دید، البته شاید ببر نیز ببینید اما ببرها معمولا محتاط هستند و سختتر دیده می شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۵۳۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان