//
کدخبر: ۳۸۰۹۳۳ //

مراکز نمونه‌گیری کرونا در کرمانشاه در حال آماده باش

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه از آماده باش مراکز نمونه‌گیری جهت انجام تست کرونا در سطح استان خبر داد.

مراکز نمونه‌گیری کرونا در کرمانشاه در حال آماده باش
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر خسرو کریمی در گفت و گویی، با اشاره به شناسایی دو زیرسویه جدید امیکرون در کشور، گفت: با توجه به قدرت سرایت بالای این دو زیرسویه، پیش بینی می‌شود ظرف روزها و هفته آینده شاهد افزایش مبتلایان و شروع موج جدید کرونا در کشور باشیم. در همین راستا رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون گذشته و بویژه استفاده از ماسک مورد تاکید است.

کریمی بر تکمیل واکسیناسیون کرونا هم تاکید کرد و افزود: توصیه می شود تمام افرادی که واکسیناسیون خود راتکمیل نکرده‌اند، برای تزریق دُز یادآور مراجعه کنند.

وی با اشاره به آماده باش تمام مراکز بهداشتی استان گفت: در حال حاضر تزریق واکسن در تمام پایگاه‌های سلامت، خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت انجام می گیرد و توصیه می‌شود افراد در ساعات اداری جهت تزریق واکسن به این مراکز مراجعه کنند.

کریمی گفت: هم اکنون انواع واکسن کرونا شامل سینوفارم، برکت، برکت پلاس و اسپایکوژن موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آماده باش مراکز نمونه گیری جهت انجام تست کرونا، گفت: در مرکز استان، سه مرکز در شهرکهای دولت آباد، جعفرآباد و مسکن فعال هستند و از افراد واجد شرایط تست می‌گیرند.

وی افزود: در صورت مراجعه افراد به این مراکز با معاینه و تشخیص پزشک مرکز از افراد تست رایگان کرونا گرفته می‌شود.

کریمی از فعالیت مراکز نمونه گیری در سایر شهرستانها هم خبر داد و افزود: علاوه بر مرکز استان، در هر یک از شهرستانها نیز به تناسب جمعیت یک یا دو مرکز جهت انجام تست کرونا فعال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: زیرسویه جدید امیکرون در درمان و راه تشخیص و... تفاوتی با سایر زیرسویه ها ندارد و توسط تجهیزات موجود قابل شناسایی است.

کریمی در خصوص تعداد مراجعات روزانه به مراکز نمونه گیری کرونا هم گفت: با توجه به اینکه وضعیت کرونا در استان در شرایط مطلوبی قرار دارد و موجی هم اخیرا نداشته ایم، تعداد مراجعات بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه تمام تجهیزات مورد نیاز تامین شده است، گفت: در صورت اوج گیری دوباره کرونا کمبودی در انجام آزمایشات مربوط به آن نخواهیم داشت.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۹۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان