//
کدخبر: ۳۳۷۲۸۶ //

امکان انجام تست "اُمیکرون" در کرمانشاه

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به وجود امکانات انجام تست "اُمیکرون" در استان، گفت: برای انجام این نوع تست محدودیتی در استان نداریم.

امکان انجام تست "اُمیکرون" در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گویی، با اشاره به شناسایی 12 مورد ابتلا به سویه "اُمیکرون" در استان گفت: متاسفانه این سویه جدید مدتی است که در کشور شیوع پیدا کرده و تاکنون 12 مورد ابتلا به این سویه در استان شناسایی شده است.

شکیبا گفت: خوشبختانه امکان شناسایی این نوع سویه جدید در استان فراهم است و هم اکنون از بیماران واجد شرایط تست "اُمیکرون" گرفته می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در وهله اول از بیمارانی که علائم مشکوک به کرونا داشته باشند تست PCR گرفته می شود و در گام بعدی از میان بیمارانی که نتیجه تست آنها مثبت شده باشد تست "اُمیکرون" گرفته می شود.

وی افزود: برای انجام این تست بیماران PCR مثبت باید شرایط خاصی داشته باشند، از جمله اینکه دچار ابتلای سریع و خانوادگی شده و یا سفر رفته باشند.

شکیبا گفت: تعداد این پروتکل ها بسیار زیاد است و هم اکنون براساس آن از بیماران تست PCR مثبت، تست "اُمیکرون" گرفته می شود.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به قدرت سرایت بالای سویه جدید کرونا گفت: این موضوع جای نگرانی دارد، چرا که شیوع این سویه جدید می تواند آمار مبتلایان را به یکباره افزایش دهد. در همین راستا توصیه می شود افراد بیش از هر زمان دیگر نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی دقت داشته باشند.

شکیبا گفت: همچنین تزریق به موقع واکسن کرونا می تواند عامل مهمی در پیشگیری از ابتلا به این سویه جدید باشد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و افزود: تزریق این دوز که دوز یادآور محسوب می شود نقش مهمی در استمرار ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به این سویه جدید خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۲۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان