//
کدخبر: ۳۵۷۸۶۳ //

یکشنبه ۱۲ تیر/ تازه ترین آمار همه گیری کرونا در جهان

بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا (کووید-۱۹)، مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تاکنون به ۵۵۴ میلیون و ۵۸ هزار و ۴۷۹ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۳۴ بیمار کووید تأیید شده است.

یکشنبه 12 تیر/ تازه ترین آمار همه گیری کرونا در جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

براساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول جهانی پاندمی کرونا، آمریکا با بیش از ۸۹.۵ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی، همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۳.۵ میلیون مبتلا، پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی جای گرفته است.

آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۲.۴ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

برزیل در عین حال با بیش از ۶۷۱ هزار جانباخته پس از ایالات متحده، دومین کشور رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود و پس از آن هند با بیش از ۵۲۵ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۳۱.۲ میلیون مبتلا، تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه و نیز چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است. روسیه همچنین با گذشتن از آمار ۳۸۱ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

جدول جهانی پاندمی کرونا

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

#     نام کشور     مجموع مبتلایان     مجموع قربانیان

۱     ایالات متحده     ۸۹,۵۲۲,۳۲۸     ۱,۰۴۳,۳۰۸

۲     هند     ۴۳,۵۰۲,۴۲۹     ۵۲۵,۱۹۹

۳     برزیل     ۳۲,۴۷۶,۹۲۰     ۶۷۱,۹۳۸

۴     فرانسه     ۳۱,۲۰۸,۹۲۵     ۱۴۹,۵۸۵

۵     آلمان     ۲۸,۳۹۲,۶۲۹     ۱۴۱,۲۹۲

۶     انگلیس     ۲۲,۷۴۱,۰۶۵     ۱۸۰,۴۱۷

۷     ایتالیا     ۱۸,۶۹۵,۹۵۴     ۱۶۸,۴۸۴

۸     روسیه     ۱۸,۴۳۶,۶۷۹     ۳۸۱,۲۱۶

۹     کره جنوبی     ۱۸,۳۸۹,۶۱۱     ۲۴,۵۷۰

۱۰     ترکیه     ۱۵,۱۲۳,۳۳۱     ۹۹,۰۳۲

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۲۳۸ هزار و ۸۴۰ مورد ابتلا و ۱۴۱ هزار و ۳۹۰ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه ۱۷ در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

بر اساس آمار فوق پس از ایالات متحده، هند و برزیل، تاکنون در فرانسه، آلمان، انگلیس، ایتالیا، روسیه، کره جنوبی، ترکیه، اسپانیا، ویتنام، ژاپن، آرژانتین، استرالیا، هلند، ایران، کلمبیا، اندونزی، مکزیک، لهستان، پرتغال، اوکراین، کره شمالی، مالزی، تایلند، اتریش، رژیم صهیونیستی، بلژیک، شیلی، آفریقای جنوبی، کانادا، جمهوری چک، تایوان، سوئیس، یونان، فیلیپین، پرو و دانمارک نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده‌ است.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۸۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان