//
کدخبر: ۳۱۳۶۵۰ //

آغاز تزریق واکسن کوو ایران برکت در مشهد

قائم مقام معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که همزمان با آغاز دهه کرامت، تزریق واکسن کوو ایران برکت در مشهد آغاز شده است.

آغاز تزریق واکسن کوو ایران برکت در مشهد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سیدکاظم فرهمند افزود: مشهد مقدس یکی از چهار مرکز استان کشور است که واکسن ایرانی کوو برکت را تزریق می کند و بدین طریق سه هزار و ۳۵۰سهمیه از این واکسن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۰هزار و ۵۰۰نفر در کشور با واکسن کووایران برکت واکسینه شده اند.

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت افرادی که در مرحله اول واکسن سینوفارم دریافت کردند در مرحله دوم می‌توانند واکسن کووایران برکت دریافت کنند و از این بابت مشکلی برای فرد ایجاد نمی شود.

فرهمند افزود: محتویات واکسن اسپوتینک در مراحل اول و دوم متفاوت است، اما در مابقی واکسن‌های ایرانی و خارجی از جمله کووایران برکت یکسان است.

او با بیان اینکه تزریق واکسن سالمندان در تمامی پایگاه‌های ثابت، تجمیعی و خودرویی در حال انجام است ادامه داد: واکسیناسیون گروه سنی ۶۵سال به‌ زودی آغاز می‌شود و تزریق گروه‌های بالای ۷۰تا۸۰ سال همچنان ادامه دارد.

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شروع واکسیناسیون سالمندان تاکنون ۶۵درصد گروه سنی بالای ۸۰سال، ۷۰درصد گروه سنی بالای ۷۵سال و ۶۰درصد گروه سنی بالای ۷۰سال واکسینه شده‌اند ضمن اینکه بسیاری از آنان نیز واکسن مرحله دوم را هم دریافت کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۶۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان