//
کدخبر: ۳۱۱۷۹۲ //

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر چه کار کنیم؟

همه ما ناچاریم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر مواردی را رعایت کنیم و خودمان را کم‌تر در خطر بیندازیم؛ در ادامه به این نکات اشاره شده است.

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر چه کار کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 در این روزهای همه‌گیری کرونا، گاهی ناچار هستیم سفر کنیم. مثل سفرهای کاری یا سفرهایی که به قصد دیدن خانواده و کمک به آن‌ها انجام می‌دهیم. اما به هرحال، همیشه احتمال مبتلا شدن به کروناوجود دارد. همه ما ناچاریم برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا در سفر مواردی را رعایت کنیم و خودمان را کم‌تر در خطر بیندازیم.

در ادامه می‌خواهیم نکته‌ها و راهکارهایی را با هم مرور کنیم که کمک می‌کنند موقع سفر کردن به کرونا مبتلا نشویم. ما در پینورست  معتقدیم که همیشه بهترین راه این است که در خانه بمانیم و ریسک نکنیم. اما رعایت این نکته‌ها هم کمک می‌کند ریسک را پایین بیاوریم.

مجهز سفر کنید !

بیایید برای خودتان یک کیف مخصوص کرونا بسازید که وسایل لازم را همیشه همراهتان داشته باشید. حالا چه وسایلی؟ ماسک، الکل، ژل ضدعفونی‌کننده و دستکش مخصوص. برای هرکدام از این‌ها هم لازم است نکات خاصی را رعایت کنید. مثلاً مراقب باشید الکل را در گرما قرار ندهید. یا برای ضدعفونی دست، ژل‌ها گزینه‌های بهتری هستند چون کم‌تر به پوست آسیب می‌زنند. با این حال می‌توانید بین وسایلتان یک کرم هم بگذارید که اگر پوست دستتان خشک شد از آن استفاده کنید. چون همین چیزهای کوچک می‌توانند شیرینی سفرتان را تلخ کنند.

به جز این وسایل، حتماً به تعداد نفرات ملحفه و روبالشتی با خودتان ببرید. اینطوری خیالتان از جای خوابتان هم راحت است.

خودتان به فکر شکمتان باشید !

حتماً از قبل برای وعده‌های غذایی فکری کنید. یا وعده‌های آماده مثل کنسرو و ساندویچ‌های ساده با خودتان ببرید، یا مواد اولیه برای آشپزی. مثلاً حبوبات و برنج همیشه می‌توانند گزینه‌های خوبی برای سفر باشند. چون از مخلوط کردنشان کلی غذاهای خوشمزه و متنوع می‌شود درست کرد. اگر جایی می‌روید که امکان آشپزی ندارید، همراه داشتن یک ساندویچ‌ساز کوچک می‌تواند کمی کارتان را راحت‌تر کند. همه این توصیه‌ها برای این است که کم‌تر سراغ رستوران‌ها و جاهای شلوغ بروید.

اگر هم رعایتشان برایتان خیلی سخت است، فقط یک فکری برای غذای توی راهتان کنید که سراغ رستوران‌های بین‌راهی نروید. اگر در طول سفر ناچار شدید از غذای رستورانی استفاده کنید، سعی کنید غذا را خارج از محیط بسته‌ی رستوران میل کنید.

کارهای خطرناک را فقط به یک نفر بسپارید !

اگر ناچار به خرید بودید، از بین خودتان فقط یک نفر را برای خرید و کارهای از این دست انتخاب کنید. یک نفری که بیشتر از همه از نظر رعایت کردن نکات ایمنی بهش اطمینان دارید. اینطوری لازم نیست برای هر بار خرید کردن همه با هم توی مغازه بروید و در معرض خطر قرار بگیرید.

برای پرداخت‌ها هم حتماً از کارت استفاده کنید و پول نقد را فراموش کنید! بعد از خرید هم حتماً همه‌چیز را ضدعفونی کنید.

اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید این نکات را رعایت کنید

اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید حتماً قبل از سفر از سلامت خودرو مطمئن شوید که یک وقت در راه نمانید یا مجبور نباشید خطر رفتن به تعمیرگاه‌های بین‌راهی را به جان بخرید.

جوری برنامه‌ریزی کنید که کم‌تر به پمپ بنزین بروید. مثلاً با باک پر حرکت کنید و تا جایی که می‌توانید گشت و گذارهایتانرا محدود کنید. بنزین زدن را هم به مسئول پمپ بنزین بسپارید و خودتان از ماشین خارج نشوید.

راستی هم قبل از سفر و هم بعد از سفر داخل ماشین را ضدعفونی کنید.

اگر با وسایل نقلیه عمومی سفر می‌کنید این نکات را رعایت کنید

توی صف ترمینال، راه‌آهن یا فرودگاه حتماً فاصله یک و نیم متری را رعایت کنید و از دیگران هم همین را بخواهید.

فرض را بر این بگذارید همه‌چیز آلوده است. پس قبل از انجام هر کاری ضدعفونی فراموش نشود.

به‌هیچ‌وجه ماسک‌تان را از روی صورتتان برندارید. بهتر است بین راه غذا هم نخورید. اما اگر مجبور شدید از ماسک داشتن بقیه مطمئن شوید و بعد ماسک خودتان را بردارید.

اگر با قطار سفر می‌کنید، سعی کنید یک کوپه دربست برای خود و همراهانتان بگیرید تا با غریبه‌ها هم‌کوپه‌ای نشوید. اگر هم امکانش نبود حتماً هم خودتان ماسک داشته باشید و هم از همراهانتان بخواهید در طول مسیر ماسک بزنند.

برای استفاده از دستشویی‌های بین‌راهی حسابی وسواس به خرج بدهید.

از رفتن به مکان‌های عمومی سرپوشیده خودداری کنید

با اینکه یکی از لذت‌های سفر سر زدن به دیدنی‌های آن شهر است. اما در دوران کرونا مجبوریم شکل لذت‌هایمان را تغییر دهیم.

بازدید از موزه‌ها و جاهای دیدنی سرپوشیده و همینطور جاهای تفریحی شلوغ خطرناک است. فقط در صورتی به این جاها سر بزنید که مطمئن باشید به جز خودتان کسی آنجا نیست.

جایی اقامت کنید که از همه نظر مطمئن باشد

یکی از مهم‌ترین نکات برای پیشگیری از کرونا در زمان سفر انتخاب اقامتگاه مناسب است. حتماً سعی کنید از قبل اقامتگاه رزرو کنید و این کار را به تأخیر نیندازید. حتماً جایی را انتخاب کنید که از وضعیت نظافت و ضدعفونی آن مطمئن باشید.

اگر به قصد تفریح سفر می‌کنید، اقامتگاهی انتخاب کنید که کمترین نیاز به بیرون رفتن را داشته باشد. مثلاً وسایل سرگرمی داشته باشد یا به مراکز تفریحی نزدیک باشد.

می‌توانید جایی را انتخاب کنید که اصلاً با افراد دیگر در ارتباط نباشید. مثلاً یک کلبه جنگلی امن‌تر از یک آپارتمان در مرکز شهر است.

اقامتگاهی را انتخاب کنید که مجهز باشد. یعنی وسایل مورد نیاز روزمره را داشته باشد و مجبور نباشید برای تأمین نیازهای اولیه‌تان مدام خانه را ترک کنید.

پیشنهاد ما این است که برای اجاره اقامتگاه مثل  اجاره آپارتمان ارزان  حتماً یک سری به سایت پینورست بزنید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که ایده‌ی پینورست چطور شکل گرفته است؟ داستان بچه‌های پینورست از یک سفر دسته‌جمعی دوستانه به شمال شروع می‌شود. وقتی که دنبال جای بکری می‌گشتند که ده سال قبل پاتوقشان بوده اما به جایش با ساختمان‌های تازه روبه‌رو شدند؛ ساختمان‌های خالی با درهای بسته و با حفاظ‌هایی که آن منطقه بکر را پنهان کرده بودند، بدون هیچ میزبانی که آن‌ها را بپذیرد. آنجا بود که تصمیم می‌گیرند چیزی بسازند که دیگر هیچ تکه‌ای از بهشت‌های روی زمین گم نشود و این همان جایی ست که پینورست وارد قصه می‌شود. پینورست یک سایت اجاره اقامتگاه هست که می‌توانید انواع اقامتگاه را در آن پیدا کنید و رزرو کنید. از اجاره ویلا و  اجاره سوئیت آپارتمان  گرفته تا اقامتگاه بوم‌گردی و کلبه‌جنگلی همگی در پینورست پیدا می‌شوند.

راه‌حل برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا در سفر

سفر در شرایط کرونا سختی‌های خاص خودش را به همراه دارد و لازم این است که در تمامی انتخاب‌هایمان در طول سفر حساسیت خیلی بیشتری داشته باشیم. یکی از جاهایی که باید به آن توجه ویژه کنیم شرایط محلی که می‌خواهیم در آنجا اقامت داشته باشیم، از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی است. اما راه حل چیست و چطور می‌توان از ضدعفونی بودن یک اقامتگاه اطمینان حاصل کرد.

پیشنهاد ما به شما استفاده از واحدهای استریل پینورست است. اقامتگاه‌هایی که با شرایط خیلی خاص و استاندارهای ویژه ضدعفونی و استریل شده‌اند و از لحاظ ایمنی شرایط فوق‌العاده‌ای دارند. پینورست تضمین کرده است که این واحدها با پروتکل‌های سخت‌گیرانه ضدعفونی شده‌اند.

علاوه بر این هنگام ورودتان به این واحدهای استریل، پک‌های بهداشتی شامل ماسک، پد الکلی، ست روبالشتی و ملحفه یک‌بار مصرف در اختیارتان قرار می‌گیرد. پینورست یک خط ویژه تماس تلفنی هم دارد که می‌توانید از طریق آن موارد بهداشتی را گزارش دهید تا تیم پینورست در اسرع وقت پیگیری و برطرف کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۷۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان