//
کدخبر: ۲۹۴۲۱۰ //

استمرار روند کاهشی بیماری نیازمند مشارکت مردم است

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا استمرار روند کاهشی کرونا در کشور را نیازمند مشارکت مردم دانست.

استمرار روند کاهشی بیماری نیازمند مشارکت مردم است

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا که امروز برگزار شد با اشاره به اینکه ما هر هفته جلسات مشترکی را با دوستان داریم، گفت: این هفته جلسه در وزارت بهداشت برگزار شد تا از مرکز رصد بازدیدی داشته باشیم و از نظرات کارشناسان و عزیزان این وزارتخانه بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش فرتاک نیوز، وی ضمن تشکر از نیروهای زحمتکش که توانسته اند با تلاش وزارت بهداشت در امور تحقیقات، رصد، بهداشت، درمان و تامین نیازهای بهداشتی، درمانی، تجهیزات و نیروی انسانی موفق باشند، اظهار کرد: وقتی روند کار را از ابتدای شیوع بیماری تا امروز رصد می‌کنیم که جهش های بسیاری داشتیم؛ می بینم که روزهای نخست نیازهایمان درخصوص ماسک را هم نمی توانستیم تامین کنیم.


فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: در ابتدای شیوع بیماری کیت، ونتیلاتور، دستگاه اکسیژن ساز و تخت نداشتیم، اما اکنون انباشتی از تجربه و تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت داریم که نتیجه تلاش دکتر نمکی، معاونان وزیر بهداشت و کادر درمانی و بهداشتی است.


دکتر رحمانی فضلی تصریح کرد: با طرح منسجمی که با پیشنهاد وزارت بهداشت در قرارگاه و ستاد تصویب شد سطح کار را به استانی و شهرستانی بردیم و اکنون دوستان در سطح محلات و خانواده فعالیت می‌کنند و منابع، امکانات و اولویت‌ها به طور دقیق توزیع می‌شود؛ اکنون روند کاهشی نسبتا با ثباتی را که شاهد هستیم نتیجه مجموعه فعالیتهایی است که داشته ایم.


وی افزود: باید یادمان باشد بعد از لطف خداوند متعال، همکاری، مشارکت و مساعدت مردم در همه مراحل در کنار زحمات همکارانمان در وزارت بهداشت موجب شد که روند بیماری نزولی شود.


وزیر کشور با تاکید بر اینکه استمرار روند کاهشی بیماری نیازمند مشارکت مردم است، یادآور شد: البته می‌دانیم که مردم از لحاظ اجتماعی در زحمت، فشار و سختی هستند و از لحاظ روانی و اقتصادی دوران پر تنشی را می‌گذراندند، اما باید بدانیم رسیدن به آرامش و ثبات روند نزولی بیماری مستلزم همکاری آنهاست  که درغیر این صورت ممکن است این شرایط نامطلوب ادامه داشته باشد.


به گزارش وبدا، رحمانی فضلی در پایان ابراز امیدواری کرد: روند کاهش بیماری که با همکاری، لطف و حمایت دولت و همه دستگاه هایی که با محوریت وزارت بهداشت محقق شد، استمرار پیدا کند تا شاهد موفقیت های بیشتری در این زمینه باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۲۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان