//
کدخبر: ۲۷۸۹۱۳ //

آزمایشات واکسن کرونای دانشگاه "آکسفورد" از سر گرفته شد

دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا(AstraZeneca) اعلام کردند که آزمایشات واکسن بالقوه کووید-۱۹ خود را که متوقف شده بود، با مجوز مسئولان از سر گرفته‌اند.

آزمایشات واکسن کرونای دانشگاه "آکسفورد" از سر گرفته شد
به گزارش فرتاک نیوز،

و به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان دانشگاه آکسفورد و شرکت داروسازی "آسترازنکا" اعلام کردند که پس از یک توقف ناشی از بیمار شدن یکی از داوطلبان انگلیسی که واکسن آزمایشی آنها را دریافت کرده بود، آزمایشات واکسن بالقوه خود را پس از دریافت چراغ سبز از مسئولان نظارتی انگلیس از سر گرفته‌اند.

در بیانیه این شرکت آمده است: آزمایشات بالینی واکسن کروناویروس در انگلیس پس از تأیید مقامات نظارت بر سلامت داروها(MHRA) مبنی بر بی خطر بودن این آزمایشات در انگلیس از سر گرفته شده است.

شرکت "آسترازنکا" روز چهارشنبه اعلام کرد پس از اینکه یک داوطلب به بیماری غیرقابل توضیحی مبتلا شد، آزمایش واکسن را همراه با دانشگاه آکسفورد به شکل داوطلبانه متوقف کرده است.

پس از این اتفاق، طی آنچه شرکت "آسترازنکا" و سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک گام معمول توصیف کردند، کمیته مستقلی برای بررسی ایمنی این واکسن تشکیل شد.

اکنون این شرکت اعلام کرد که این کمیته تحقیقات خود را به پایان رسانده و به "MHRA" پیشنهاد کرده است که از سرگیری آزمایشات در انگلیس، ایمن است.

دانشگاه آکسفورد نیز این از سرگیری را تأیید کرده است و گفت: در آزمایش‌های بزرگ از این دست، انتظار می‌رود که برخی از شرکت کنندگان بیمار شوند و برای اطمینان از ارزیابی دقیق ایمنی واکسن، هر مورد باید با دقت ارزیابی شود.

شرکت "آسترازنکا" پس از توقف آزمایشات گفته بود که هنوز امیدوار است که این واکسن تا پایان سال جاری میلادی یا حداکثر اوایل سال آینده در دسترس قرار گیرد.

اما شرکت‌های داروسازی از جمله "آسترازنکا" و دانشمندان نگرانی خود را در مورد فشارهای سیاسی برای آماده کردن واکسن، از جمله فشارهای "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده‌اند.

"شارلوت سامرز" مدرس مراقبت‌های ویژه در دانشگاه کمبریج از آغاز مجدد آزمایش آکسفورد استقبال کرد و گفت که محققان تعهد خود را برای ارزیابی دقیق ایمنی واکسن در برنامه خود نشان داده‌اند.

وی گفت: ما برای مقابله با بیماری همه گیر کووید-۱۹ نیاز به تولید واکسن‌ها و روش‌های درمانی داریم که مردم با استفاده از آنها احساس راحتی کنند. بنابراین برای حفظ اعتماد عمومی بسیار مهم است که ما به شواهد پایبند بوده و قبل از اطمینان از توانایی در دسترس قرار گرفتن آنها، نتیجه گیری نکنیم.

واکسن آکسفورد یکی از ۹ واکسن در سراسر جهان است که در حال حاضر در مراحل پایانی آزمایشات انسانی قرار دارند.

این شرکت در ایالات متحده ثبت نام ۳۰ هزار داوطلب را از ۳۱ اوت در ده‌ها مکان مختلف آغاز کرد و آزمایش‌ها بر روی گروه‌های کوچکتر در انگلیس، برزیل و آفریقای جنوبی نیز در حال انجام است. همچنین انجام آزمایشات در ژاپن و روسیه برنامه‌ریزی شده است.

این واکسن موسوم به "AZD۱۲۲۲" از یک نسخه تضعیف شده از "آدنو ویروس" ایجادکننده سرماخوردگی برای کد گذاری پروتئین شاخک‌های کروناویروس جدید که از آنها برای حمله به سلول‌ها استفاده می‌کند، استفاده شده است.

پس از واکسیناسیون، این پروتئین داخل بدن انسان تولید می‌شود که در صورت ابتلای فرد به کروناویروس، سیستم ایمنی بدن به آن حمله می‌کند.

در بیانیه شرکت "آسترازنکا" آمده است: "آسترازنکا" به ایمنی شرکت کنندگان در آزمایش و بالاترین استانداردهای رفتاری در آزمایشات بالینی متعهد است. این شرکت به همکاری با مقامات بهداشتی در سراسر جهان ادامه می‌دهد و از زمان انجام تمام آزمایشات بالینی برای تهیه واکسن به طور گسترده، عادلانه و بدون جهت گیری از آنها راهنمایی گرفته است.

براساس آخرین آمارها، این بیماری از اواخر سال گذشته در چین تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان کشته است و بیش از ۲۸.۵ میلیون نفر را مبتلا کرده است. ایالات متحده با بیش از ۱۹۳ هزار قربانی، بیشترین آمار مرگ و میر را در جهان دارد.

در انگلیس نیز روند افزایشی ابتلا به کووید-۱۹ که در بقیه اروپا نیز مشاهده می‌شود، ادامه دارد و دولت این کشور را مجبور کرده است که محدودیت‌های عمومی را تشدید کند و قرنطینه محلی را اعمال کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۹۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان