//
کدخبر: ۲۷۲۵۶۵ //

آلمان پیشنهاد ترامپ برای بازگشت روسیه به گروه ۷ را رد کرد

وزیر خارجه آلمان گفت که کشورش پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای حضور مجدد روسیه در گروه ۷ (هفت اقتصاد برتر جهان) و تبدیل آن به گروه ۸ را رد کرده است.

آلمان پیشنهاد ترامپ برای بازگشت روسیه به گروه ۷ را رد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در مصاحبه ای که امروز (دوشنبه) منتشر شد، گفت که آلمان پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای حضور مجدد روسیه در گروه 7 (هفت اقتصاد برتر جهان) و تبدیل آن به گروه 8 را رد کرده است.

 ترامپ ماه گذشته پیشنهاد گسترش گروه 7 را مطرح کرد تا دوباره شامل روسیه شود. روسیه در سال 2014 به دنبال الحاق منطقه کریمه اوکراین به خاک خود از این گروه اخراج شد.

ماس در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: مادامی که هیچ پیشرفت معناداری در حل مناقشه کریمه و همچنین شرق اوکراین حاصل نشود، هیچ شانسی برای بازگشت روسیه به گروه G-7 نمی بیند.

وزیر خارجه آلمان گفت که خود روسیه می تواند با مشارکت در حل صلح آمیز مناقشه اوکراین، دوباره به بخشی از G-7 تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، روسیه هنوز هم جزئی از گروه 20 که گروه گسترده تری از اقتصادهای برتر جهان است، محسوب می شود.

ماس با اشاره به پیشنهاد ترامپ برای دعوت از نه تنها روسیه، بلکه سایر کشورها در نشست گروه 7 گفت: گروه 7 و گروه 20 دو قالب کاملاً هماهنگ هستند. ما دیگر نیازی به G-11 یا G-12 نداریم.

وزیر خارجه آلمان روابط کنونی آلمان و روسیه را در زمینه های مختلف "دشوار" توصیف کرد و گفت: اما ما می دانیم که به روسیه نیاز داریم تا درگیری هایی مانند سوریه، لیبی و اوکراین را حل کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۵۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان