//
کدخبر: ۲۶۷۲۱۶ //

آزمایش هفتگی کرونا، جایگزین خانه‌نشینی می‌شود

محققان دریافتند که آزمایش هفتگی افراد، می‌تواند جایگزین خانه‌نشینی کرونایی شود و برای کنترل گسترش ویروس کرونا کارایی لازم را داشته باشد.


آزمایش هفتگی کرونا، جایگزین خانه‌نشینی می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش مدیکال اکسپرس، با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا، دانشمندان و محققان، ایده‌های مختلفی برای کاهش یا جلوگیری از شیوع آن ارائه می‌دهند.

گروهی از محققان در انگلیس و ایالات‌متحده روش جدیدی برای کنترل گسترش بیماری کووید -19 پیشنهاد کردند، در این روش کلیه محدودیت‌ها در شهرهای مورد آزمایش برداشته می‌شود و آزمایش هفتگی تمامی ساکنان، جایگزین آن شود.

محققان اظهار کردند: در این طرح، افرادی که آزمایش آنان مثبت شود، قرنطینه می‌شوند. این ایده می‌تواند راهی برای کاهش یا حتی توقف بیماری همه‌گیر باشد.

در این بررسی، شهری متوسط با جمعیت تقریبا 250 هزار نفر به‌عنوان نمونه آزمایش، در نظر گرفته می‌شود، در این شهر همه محدودیت‌ها لغو و سپس آزمایش هفتگی ساکنان انجام می‌شود و اگر فردی کروناویروس مثبت شد، به همراه خانواده‌اش به قرنطینه می‌روند.

تحقیقات فعلی نشان می‌دهد که تقریبا 6روز و نیم زمان برای انتقال ویروس از یک فرد آلوده به اشخاص دیگر وجود دارد و اگر در این مدت آزمایش شود، می‌تواند از ابتلا دیگران به این ویروس جلوگیری و به‌نوعی شیوع بیماری را متوقف کرد.

محققان معتقدند که این روش می‌تواند طی چند هفته گسترش بیماری را کاهش داده و یا متوقف کند.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن این طرح، می‌توان از آن در سطح کشور استفاده کرد.

محققان همچنین پیشنهاد کردند که این آزمایش‌ها مبتنی بر بزاق(RT-Lamp)  باشند، زیرا این آزمایش برای افراد ناراحتی کمتری به همراه دارد، اما ارزان‌قیمت نیستند.

یافته‌های این بررسی در مجله Royal Society Open Science منتشر شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۲۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان