//
کدخبر: ۲۶۶۱۶۰ //

افراد دارای علائم کرونا با قرنطینه خانگی از جان خود محافظت کنند

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، افراد دارای علائم کرونا می‌توانند با استراحت و قرنطینه خانگی تا حدود زیادی از جان خود و اطرافیانشان در مقابل ویروس کرونا محافظت کنند.

افراد دارای علائم کرونا با قرنطینه خانگی از جان خود محافظت کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

ابراهیم قادری اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر عدم ثبات در رعایت فاصله فیزیکی، عدم استفاده از ماسک و رعایت مناسب و همچنین قرنطینگی  افراد دارای علامت که باید ماه‌ها ادامه یابد، باعث افزایش روند شدید انتقال این بیماری شده است، که متاسفانه  این روند شدید در برخی از شهرهای استان بخصوص سنندج نیز مشاهده می‌شود و احتمالا افزایش بستری در برخی از شهرستان‌های دیگر مانند مریوان و حتی دیواندره نیز بوجود آید.

وی عنوان کرد: افراد مشکوک به کرونا ضمن مراجعه به پزشک، باید استراحت کامل داشته باشند تا وضعیت آن‌ها وخیم‌تر نشود و درصورت احساس خستگی و یا تنگی نفس حتما به مراکز بهداشتی یا درمانی مراجعه کنند.

قادری ادامه داد: افراد دارای علائم کرونا می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir مشخصات و علایم خود را ثبت کنند تا مراقبین سلامت با آنها تماس گرفته و فرد را بدون نیاز به مراکز بهداشتی و درمانی، بررسی کنند، همچنین بیماران می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۴۰۳۰ مشاوره لازم را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: همه ما مجبوریم برای مراقبت از خود و جلوگیری از آسیب‌پذیری مدتی هرچند طولانی سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

ابراهیم قادری در پایان یادآور شد: هرچند این بزرگترین بحران بشر در صد سال گذشته است ولی درصورت همکاری همه‌جانبه مردم و مسئولین ، از وخامت اوضاع تا حدود زیادی کاسته خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۱۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان