//
کدخبر: ۲۶۵۵۹۳ //

استفاده از ماسک، مانعی برای قرمز شدن خراسان شمالی در شیوع ویروس کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اگر شهروندان استفاده از ماسک را جدی نگیرند، استان دوباره به شرایط هشدار باز می‌گردد.

استفاده از ماسک، مانعی برای قرمز شدن خراسان شمالی در شیوع ویروس کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

افشین دلشاد، با اشاره به اینکه اجازه شروع فعالیت‌ها منوط به رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، اضافه کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از جمله موارد ضرروری در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک‌ها در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس کافی است، ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی نیز استفاده از ماسک را بزرگتری عامل پیشگیری از کرونا ویروس اعلام کرده است و اگر این مسئله مورد توجه قرار نگیرد، استان دوباره به حالت هشدار بازمی‌گردد.

دلشاد با تاکید براینکه میزان حفاظت مردم بسیار اهمیت دارد، افزود: عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک موجب می‌شود موج دوم شیوع ویروس کرونا را در پاییز شاهد باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: باید تلاش شود تا ضریب باز تولید کرونا کاهش پیدا کند و اگر ضریب باز تولید کرونا به یک برسد، یعنی به وضعیت سفید در شیوع کرونا دست پیدا کرده ایم.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر ضریب باز تولید ویروس کرونا بیش از یک است، ادامه داد: موج اول در خراسان شمالی در حال حاضر در حال فروکشی است و شرط پایداری این شرایط، رعایت اصول بهداشتی است.

دلشاد با اشاره به اینکه 45 درصد از افرادی که تست کرونا در این استان در آنها مثبت بوده، بدون علائم بوده‌اند، گفت: این امر به این معنا نیست که اگر شخصی بدون علائم،  ویروس را به شخص دیگری منتقل کند، نفر دوم نیز بدون علائم خواهد بود و بسیاری از افراد که از این طریق مبتلا شده اند، با علائم شدیدی مواجه شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۵۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان