//
کدخبر: ۲۶۴۳۲۷ //

"دستکش" بپوشیم، یا نپوشیم؟

از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان، «ماسک» و «دستکش» همواره به عنوان دو ابزار محافظتی اصلی در برابر این ویروس معرفی شده‌اند، اما در روزهای اخیر سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که دستکش در برابر ویروس کرونا کارایی لازم را ندارد.

"دستکش" بپوشیم، یا نپوشیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان بهداشت جهانی معتقد است ویروس کرونا روی دستکش باقی می‌ماند، بنابراین اگر صورت خود را لمس کنید ویروس به شما منتقل خواهد شد و این موضوع موجب سردرگمی خیلی‌ها شده که حالا علی رغم تبلیغات وسیع چندماهه برای پوشیدن دستکش، باید این وسیله محافظتی را کنار بگذارند و یا همچنان به پوشیدن آن ادامه دهند. سوالی که مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه به آن پاسخ می دهد.

امیر کرمی با بیان اینکه ویروس کرونا از طریق پوست و یا زخم های پوستی قابل انتقال نیست، گفت: پوشیدن دستکش یا شست و شوی مرتب دست‌ها به این جهت است که ویروس کرونا قدرت ماندگاری روی اجسام داشته و اگر دست افراد با سطوح آلوده تماس داشته و چشم و دهان و بینی را لمس کنند احتمال انتقال ویروس از طریق مخاط فراهم می شود.

وی افزود: در همین راستا توصیه اکید بر شستن دست ها وجود دارد و در کنار آن پوشیدن دستکش هم به عنوان یک ابزار محافظتی توصیه می شود.

کرمی تصریح کرد: پوشیدن دستکش از آن جهت توصیه می‌شود که دست ها تماس مستقیم با سطوح آلوده نداشته و کمتر نیاز باشد آنها با آب و صابون شست و شو داد، هرچند که توصیه می شود بعد از هر بار درآوردن دستکش حتما دست ها با آب و صابون شسته شود.

وی افزود: از طرفی پوشیدن دستکش از نظر روانی بازدارندگی خوبی در بحث عدم تماس دست با سر و صورت دارد، چرا که افرادی که دستکش دارند کمتر تمایل دارند با همان دستکش به صورت خود دست بزنند.

وی در خصوص نظر سازمان بهداشت جهانی در خصوص عدم کارایی دستکش در برابر ویروس کرونا، گفت: اگر افراد دستکش داشته و رعایت اصول بهداشتی را داشته و با آن به سر و صورت خود دست نزنند، پوشیدن دستکش بهتر است. البته ضرورتی برای پوشیدن دستکش نیست، چرا که ویروس قابل انتقال از طریق پوست نیست.

کرمی تصریح کرد: اینطور نیست که اگر کسی دستکش نپوشد آلوده می شود و تنها توصیه اکید این است که در محیط بیرون، افراد از تماس دست با چشم، دهان و بینی خودداری کرده و حتما بصورت مکرر دست ها را با آب و صابون بشویند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۳۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان