//
کدخبر: ۲۶۶۰۰۹ //

افزایش ۴ برابری جان باختگان کرونا در هرمزگان/ابتلای بیش از ۲۵۰ نفر از کادر درمان به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از ابتدای خرداد تاکنون شمار جان باختگان در هرمزگان ۴ برابر افزایش یافته و از ۳۲ به ۱۳۲ نفر رسیده است.

افزایش ۴ برابری جان باختگان کرونا در هرمزگان/ابتلای بیش از ۲۵۰ نفر از کادر درمان به کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر حسین فرشیدی شب گذشته(۲۷ خردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۲ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

وی اظهار کرد: مبتلایان جدید برخلاف ماه قبل علامت دارند و بسیاری از آن‌ها با حال نامساعد بستری می‌شوند و شمار زیادی از جان باختگان نیز بدون بیماری زمینه ای هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: اکنون ۴۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۲ نفر نیز وخیم است.

فرشیدی با اشاره به اینکه دستگاه تنفس هم قادر به نجات جان افراد مبتلا به کرونا نیست، تصریح کرد: ۸۵ درصد از مبتلایانی که زیر دستگاه تنفس قرار گرفته اند جان خود را از دست می‌دهند.

وی به تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر از کادر بهداشت و درمان هرمزگان به کرونا مبتلا شده اند و دیگر همکاران نیز اکنون بسیار خسته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم درخواست کرد در این تعطیلات سه روزه از مسافرت جدا خودداری کنند و در خانه‌های خود بمانند تا از شیوع بیشتر ویروس جلوگیری شود.

فرشیدی برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا را از مهمترین عوامل شیوع کرونا دانست و عنوان کرد: براساس تصمیمات ستاد استانی کرونا، هرگونه تجمعات ممنوع است و فرمانداران موظف به برخورد قانونی با عوامل برگزاری هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۰۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان