//
کدخبر: ۲۶۳۲۵۲ //
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

استان کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارد/ امروز برای اولین بارتعداد افراد بستری شده از مرز ۲۰۰ نفر گذشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امروز برای اولین بار تعداد افراد بستری ما از مرز ۲۰۰ نفر گذشت و ممکن است تا بعد از ظهر به این تعداد افزوده شود.

استان کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارد/ امروز برای اولین بارتعداد افراد بستری شده از مرز ۲۰۰ نفر گذشت
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس و معاونین بهداشتی، و غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اصحاب رسانه در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان کرمانشاه امروز هفتم خرداد ۹۹ برگزار شد.

 دکتر محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سیاست کلی دانشگاه علوم پزشکی از شروع اپیدمی در استان را بر پایه ۵ اصل آموزش افراد جهت پیشگیری، تاکید برشعار در خانه بمانید ،ایجاد فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان،اجرای طرح بیمار یابی فعال و نظارت بر بیماران استوار دانست و اظهار داشت: علیرغم زحمات کادر درمان استان کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارد و‌ اگر بی توجهی مردم به این روش ادامه پیدا کند با طغیان بیماری مواجه خواهیم شد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تاکنون وضعیت بی‌ثباتی در بیماری نداشتیم ولی امروز برای اولین بار تعداد افراد بستری ما از مرز ۲۰۰ نفر گذشته که ممکن است تا بعد از ظهر به این تعداد افزوده شود.

 وی تصریح کرد:  تفاوتی بین ما و استان‌های دیگر وجود ندارد و ممکن است همان اتفاقی که در خوزستان پیش آمده برای کرمانشاه هم پیش بیاید.

دکتر مرادی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علاوه بر درمان کارهای تحقیقاتی آموزشی و کارهای دیگری هم داردکه در صورت طغیان بیماری نمی تواند پاسخگویی همه افراد باشد از مردم خواهش می‌کنیم که رعایت کنند کرونا هنوز تمام نشده و ممکن است به پیک‌ های برسیم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اجرای طرح بیمار یابی فعال گفت: به طور متوسط روزانه ۱۵۰ نفر بیمار یابی  انجام میشود و افراد با علامت شناسایی می گردند که در کنترل بیماری بسیار خوب عمل شده ولی نگرانی ما درصد افزایش افراد با pcr مثبت است که نشانگر جامعه آلوده و انتقال فرد به فرد است.

 دکتر مرادی گفت:  اگر بیماری تشدید شود در ستاد استانی کرونا تصمیم‌ گیری‌های انجام خواهد شد که برگشت به عقب محسوب میشود و از نظر اقتصادی برای مردم مفید نخواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی وضعیت استان را نسبت به استانهای دیگر خوب دانست و گفت:  آمار استان کرمانشاه نسبت به ماه‌های پیش در استان‌های دیگر نرسیده است و دلیل افزایش آمار در استان بیماریابی است که افراد مراجعه کننده به صورت سرپایی شناسایی می شوند که این موضوع باعث افتخار دانشگاه است که در روند کنترل این بیماری کارساز خواهد بود البته با رعایت اصول قرنطینه توسط افراد.

  وی خاطر نشان کرد: هم اکنون محدودیت هایی در انجام تست PCR در مراکز ۱۶ ساعته وجود دارد، اما به زودی دو دستگاه PCR به مجموعه آزمایشگاهی استان افزوده می شود و ظرفیت انجام تست ۲۰۰ تا ۴۰۰ مورد افزایش می یابد.

دکتر مرادی در ادامه از مردم خواست با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به کادر درمان کمک کنند و حضور متراکم و‌ خانوادگی در پارک ها و ‌فضای سبز را خطرناک اعلام کرد و گفت کرونا هنوز تمام نشده است.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۲۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان