//
کدخبر: ۲۵۴۵۵۰ //

کرونا و صلح جهانی

آرزوی سلامتی، صلح و دوستی برای تمام مردم جهان داریم.

کرونا و صلح جهانی

 همان‌طور که در مصاحبه قبلی‌ام گفتم که کرونا صلح جهانی برقرار کرد و دوستان عزیز کرونا به ما فهماند در عصر جهانی شدن علی‌رغم اختلافات و مرزها راه‌حل مشکلات جهانی است.

photo_2020-03-22_10-00-52

اما اهمیت صلح جهانی وقتی بیشتر می‌شود که با چالش‌ها روبرو می‌شویم و همه ملزم به همکاری با یکدیگر می‌گردیم.

جالب است در پیشگیری از گسترش کرونا و کشف داروی ان  نیز همه مردم جهان به یکدیگر چشم دوخته‌اند و نجات دهنده از بیماری را در کشور و یا دین و وملیت خاصی جستجو نمی‌کنند و قبل از کشف دارو، همه مردم جهان دست همکاری به سوی هم دراز می‌کنند.

وقتی کرونا در چین بود برای همکاری همه کشورها پروازها به آن کشور را قطع کردند مگر کسانی که عمق فاجعه را درک نکردند.

کرونا به ایران امد تمام جهان پروازها به ایران را قطع کرد این یعنی همکاری همه برای کنترول ویروس و نشان دادن قدرت جمعی در یک خانواده انسانی.

همه اعلام همدردی و کمک کردند یعنی صلح و دوستی همه ما برای یک امر مشترک جداگانه تلاش می‌کنیم قرنطینه خانگی و کار از راه دور یعنی وحدت جهانی و آشتی بین مردم در یک موضوع واحد به نام سلامتی انسان.

به همین جهت می‌بینیم این روزها نگاه به امار جهانی است آنهم از سوی سازمان بهداشت جهانی .

پس در این دایره خانواده انسانی کسی نمی‌تواند بنام ملیت و یا مذهب‌ساز خود را بزند باید از هماهنگی جهانی برخوردار باشد و تمام دولت‌ها و هزاران مراکز متعدد مذهبی و دینی در جهان که هر کدام قیل از کرونا  فکر می کردند که  آنها برحق هستند باید نگاه و چشم‌شان به دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی باشد چون حقوق مشترک خانواده انسانی را با نگاه سیاسی و مذهبی نمی‌توان تأمین کرد و جهان هیچگاه از طریق تفکرات منافع سیاسی و مذهبی به صلح و آرامش نمی‌رسد گرچه از نطر جسمی فاصله داریم اما از نطر روحی و عاطفی در کنار هم هستیم و نگران عزیزان‌مان در هر گوشه‌ای از جهان.

من در ایران قرنطینه‌ام و فرزندم در کانادا. مهم این است که همه ما ابزار مشترک ارتباطی داریم که در کنترل دولت‌ها نیستند و آن شبکه‌های اجتماعی است.

این است که کرونا علی‌رغم اثرات منفی خود، اما صلح جهانی برقرار کرد و دست‌آوردهای بشری را یادآور نمود و نشان داد که قطع  اینترنت تحت هر بهانه‌ای نکوهیده و نادرست و برخلاف منافع خانواده بشری و انسانی است. همان‌هایی که روزی اینترنت را به روی مردم قطع می‌کردند امروز اینترنت رایگان و تشویقی می‌دهند تا مردم به روش‌های جهانی بپیوندند و از خانه خارج نشوند چون دولت‌ها به تنهایی کاری نمی‌توانند انجام دهند و ما همه باید به دنبال راه‌های مختلف کوچک و بزرگ در این شرایط  برای خانواده جهانی باشیم.

کاشف واکسن وبا، یا سل و یا کرونا متعلق به خانواده جهانی هستند چون علم مانند مذاهب برای پیروان خاصی نیست که تفرقه ایجاد کنند تا بمانند بر عکس علم برای ماندن دنبال وحدت و صلح جهانی است چون مذاهب هرگز به وحدت نمی‌رسند.

به همین دلیل برای توجه به راه‌حل‌های علمی نگاه‌ها به سازمان بهداشت جهانی است که متعلق به همه انسان‌هاست مراکز مذهبی جهان برای اولین مرتبه در دنیا گوش به فرمان علم دادند و درها را به روی خود بستند تا مورد اتهام قرار نگیرند البته رهبران مذهبی متوجه خطر کرونا شدند گر چه بعضی افراد افراطی و نادان حتی به رهبران خود نیز گوش ندادند.

اما علم ابزار خود را که لابراتوارها می‌باشند در تمام نقاط دنیا گسترش داد. و علم بین مذاهب نیز صلح برقرار کرد و تمام اماکن دینی در هر دین و مذهبی تعطیل و بسته شدند چه مکه در عربستان یا واتیکان؟ یا مقبره امامان در ایران و عراق  یا کلیساها در آمریکا. علم در بین رهبران این سه کشور ( ایران، عربستان، آمریکا) نیزنوعی صلح و هدف مشترک  ایجاد کرد.

هم اکنون ما در بنیاد صلح جهانی به هدفی که پیگیری می‌کنیم بیش از پیش تأکید ورزیده و برای تقویت انسجام اجتماعی، کاهش استرس، تقویت روحیه همدردی و احترام به فداکاران راه سلامت یعنی تیم‌های پزشکی تلاش نموده و آرزوی سلامتی، صلح  و دوستی برای تمام مردم جهان داریم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۵۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان