//
کدخبر: ۲۴۸۳۵۷ //
دولت برای ضدعفونی و گندزایی معابر عمومی چکار کرده است

حسن سلیمانی:دولت آن چه باید را در مقابله با کرونا انجام نداده است، چرا؟ مردم توانایی مالی تامین سلامت خودشان را هم ندارند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت وگو بافرتاک نیوز گفت: ورود سازمان بازرسی برای نظارت بر عملکرد دستگاه های مرتبط با مقابله با بیماری کرونا الزامی است.

حسن سلیمانی:دولت آن چه باید را در مقابله با کرونا انجام نداده است، چرا؟ مردم توانایی مالی تامین سلامت خودشان را هم ندارند

به گزارش فرتاک نیوز؛ حسن سلیمانی نماینده مردم صحنه- هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فرتاک نیوز به سوالاتی پیرامون وجود اشکالاتی از نحوه خدمات رسانی در منطقه شرق استان کرمانشاه و این که مردم از نحوه تقسیم و در اختیار گذاشتن امکانات بهداشتی و ضد عفونی کننده برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نگران و گله مند می باشند و این که نقش دولت و سازمان های مرتبط در این زمینه چه می باشد، پاسخ داد.

 وی در پاسخ به این سوال که چرا امکانات ضد عفونی و بهداشتی به صورت گسترده به خصوص در اماکن عمومی در اختیار مردم قرار ندارد، گفت: قبل از هر سخنی لازم میدانم  از رسانه ها و دیگر گروه های مردم نهاد که با امکانات محلی وجهادگونه در راستای مقابله با بیماری مهلک کرونا در تلاش هستند، تشکر نمایم. در پاسخ به سوال شما باید بگویم مردم حق دارند که نسبت به این موضوع گله مند باشند و این حق طبیعی آنها است که از امکانات موجود بهره مند باشند و بر همین اساس به جد پیگیر موضوع بوده ام و همان طور که قبلا هم گفته ام باز هم تاکید می کنم که سلامت مردم خط قرمز است و کوتاهی هیچ شخص و یا سازمانی قابل پذیرش نخواهد بود.
 نماینده مردم شرق استان کرمانشاه در ادامه صحبت های خود افزود: طی تماسی که با آقای دکتر محمدی مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه داشته ام از او علت را جویا شدم که چرا باید این گونه باشد به طوری که سالن های غذاخوری و مجتمع های رفاهی بین راهی که تقاضای مواد ضد عفونی کرده اند، از آنها تقاضای مبلغ 80 میلیون ریال کرده اند تا به آنها تحویل داده بشود که ایشان مدعی بود وجهی به دانشگاه علوم پزشکی قرار داده نشده است تا بتوانند از آن طریق اقدامات لازم برای اماکن بین راهی که می تواند در راستای صیانت از سلامت مردم باشد اقدام نمایند.

سلیمانی افزود: این در حالی است که راه ها و اماکن عمومی نیاز به حمایت بیشتری دارند تا بتوانند در راستای ضد عفونی نمودن اماکن خود اقدام کنند که متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است و خیلی سریع باید نسبت به این موضوع تصمیم گیری شود.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: متعاقب پیگیری ها، به آقای دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان پیام دادم و به ایشان اعلام کردم که شما را در انجام این وظیفه یعنی تشخیص و اقدام و هم چنین نسبت به موضوع پیش آمده هم، عالم و عامل می شناسم ولی نوع اقدامات رضایت کننده نیست.
وی افزود: به ایشان اعلام نمودم با توجه به گستردگی و شرایط پیشرفت حاصله از توسعه کانون های اپیدمی در کشور ، باید هزینه های لازم برای کمک و اقدامات مقابله ای در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و در اختیار مردم قرار بدهید و به نظر من دولت آن چه باید باشد عمل نکرده است؛ چرا؟
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت های خود گفت: به موجب وظیفه ای که حسب الزامات قانونی برای جلوگیری از اشاعه بیماری های ویروسی و واگیردار  متوجه دولت است و اساسا تعلل، مانع شدن وحتی کوتاهی از مقابله هم جرم است و در این راستا جناب آقای رییسی  ریاست محترم قوه قضائیه مطلب واضحی را اعلام کردند که دادستان های محترم در هر منطقه ای مورد لحاظ و رسیدگی قرار دهند.

وی افزود: دولت بیاید پشت تریبون و از طریق رسانه ها به مردم بگوید با توجه به حجم گسترده و  شرایط عمومی پیش آمده که سبب تعطیلی از نماز جمعه تا دانشگاه، مدارس، کسب و کار مردم و ادارات هم شده است، چه اقدامی برای گندزدایی و ضد عفونی کردن اماکن عمومی انجام داده است و در این راستا جهت کمکهای بلاعوض به مردم توسط دولت چکاری کرده اند؟ چه امکاناتی را بصورت رایگان بین مردم جهت ضدعفونی و گندزدایی از محلات گرفته تا روستاها و در کانون های بحران توزیع کرده اند؟!
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سپس افزود: دستگاه های مختلف از ستاد مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، سازمان هلال احمر، وزارت بهداشت و در نهایت دولت چکاری کرده اند در حالی که مجموعه نظام اهمیت را درک کرده و مقام معظم رهبری بخوبی موضوع و حساسیت را تاکید نموده اند و متناسب با این درک و تاکید چه اقدامی دولت انجام داده است؟ اقدامات بهداشتی در کجای این معادلات قرار دارد؟ پس امکانات و منابع مالی تنخواه گردان برای استفاده از حوادث غیر مترقبه که بعنوان صلاحیت مالی و امکانات تامین اعتباری در اختیار دولت قرار دارد برای چه زمانی می باشد؟ چه زمانی می خواهد مورد استفاده قرار بگیرد؟
وی افزود: در زمان بحران و حوادث غیر مترقبه هیچ تفاوتی بین سیل و زلزله و این که برای خود انسان باشد وجود ندارد و قانون گذار بخوبی این ها را دیده است و هیچ فرقی با هم ندارند. الان جان انسانها در خطر است، در سیل و زلزله مال انسان ها، پس امداد و نجات اینجا باید انجام بگیرد و می خواهیم بدانیم دولت چه اقدامی در این زمینه داشته است؟

نادر دارستانی - حسن سلیمانی

سلیمانی در ادامه خطاب به سازمانهای نظارتی گفت: با وظایفی که دستگاه های نظارتی دارند بایستی الان از طریق سازمان بازرسی کل کشور نسبت به عملکرد مالی و نحوه تامین و توزیع امکانات بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده و حتی اقدامات ضدعفونی کننده و حتی تامین معاش برای خانواده هایی که الان با مشکل مواجه بوده وبعلت بیماری در خانه مانده و کسی نیست آنها را از نظر معیشتی حمایت نماید، باید این ها مورد ارزیابی قرار بگیرند .

وی افزود: سازمان بازرسی باید بعنوان یک اقدام فوق العاده و یک امر حیاتی برای کشور، عملکرد دستگاه های عامل بخصوص دولت و به طور مشخص دستگاه های عاملی که می بایست تامین اعتبار مالی لازم برای این کار داشته باشند را باید مورد رسیدگی و نظارت لازم قرار داده و گزارش های لازم از تعلل و عدم اقداماتی که می بایست را ارائه دهند.
سلیمانی افزود: در تشخیص بموقع و پیش آگاهی یک گزارش متقن بیاورند و ببینند که آیا واقعا با توجه به شرایطی که در دنیا و چین ایجاد شد دستگاه های ذی ربط  اقدامات پیش آگاهی و اقدامات مربوط به مصون سازی و  قرنطینه برای جلوگیری از اشاعه این ویروس در کشور را انجام داده یا نداده اند؟ عامل انتشار کی هست؟ آیا تعللی در این کار از سوی مسئولین ذی ربط گرفته است یا نه؟ اگر دارد باید شناسایی و به مردم معرفی شوند.
نماینده مردم صحنه، هرسین  کنگاور در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: به طور مثال الان از هر جای استان کرمانشاه سوال می کنم،می بینم  رها شده است، مردم توانایی مالی تامین سلامت خودشان را ندارند  هزینه تامین سلامت بالاست باید حتما در این مورد  کمک بلاعوض از طریق دولت تامین و در اختیار  افراد قرار بگیرد.  افراد نمی توانند با این قیمت ها امکانات مورد نیاز خودشان را تامین کنند، واقعا ندارند؛ امکانات معیشتی برای مردم سخت است، امکانات بهداشتی اجتناب ناپذیر خارج از اراده تحمیلی هم اضافه شده است وسازمان بازرسی باید این نظارت را بخوبی انجام دهد و گرنه سازمانهای نظارتی فردا باید پاسخ گو باشند به مردم که آیا آن چه باید می شد، انجام گرفت یا نه؟
وی افزود: من نگرانم و تمامی این مطالب را در سطح ملی و استانی اعلام کرده ام بالاخره باید کاری کرد  کرمانشاه از نظر مالی مردمش شرایطی ندارند که بتوانند بدون حمایت دولت امکانات مورد نیاز خودشان را تامین کنند، ندارند، امکانات معیشتی برای این ها سخت است نیازهای بهداشتی و درمانی ندارند و امکانات دولت به استان کرمانشاه به نحوی نیست که قابلیت انجام این خدمت را داشته باشد و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امکاناتی ندارد که این موارد را تامین کنند و از طریق دولت باید این امر صورت بگیرد .
 سلیمانی در پایان سخنان خود گفت: انتظار می رود مقام معظم رهبری از دیگر امکانات حکومتی در غرب کشور رابسیج کند تا با توجه به شرایط حیاتی که وجود دارد، اجازه ندهیم که استان کرمانشاه به نحو غیر قابل کنترل و غیر قابل رسیدگی و شرایط ناهنجار انسانی قرار بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۳۵۷ //
ارسال نظر
 
  • محمدبهرامى بلوچ

    امروز اين ملت ازهمان تحريم وبيكارى وفقرم عشيعيتى مانده اند كه كرونا گريبان انهارا گرفته وشب نروند اشغال جمع نكنند وروز نرو ند كارگرى نكنند شام ونهار ندارند بچه هاي شون جناب دولت
    بفكر اينها باش اگر به قيامت اعتقاد دارى

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان