//
کدخبر: ۳۷۷۳۶۹ //

جشن خودکفایی ١٥٠٠ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه برگزار شد

مراسم جشن خودکفایی ۱۵۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)استان کرمانشاه برگزار شد‌.

جشن خودکفایی ١٥٠٠ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم جشن خودکفایی ۱۵۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) پیش از ظهر امروز با حضور قائم مقام رئیس کمیته امداد کشور، استاندار کرمانشاه، مدیرکل کمیته‌امداد امام (ره) استان مدیران و مسئولین استانی و تعدادی از خانواده‌های خودکفای تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد.

پیمان ترکمانه در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته کمیته امداد استان ۷ هزار شغل ایجاد کرده است اظهار کرد: از این تعداد ۱۵۰۰ نفر سرپرست خانواده‌های تحت پوشش و مابقی فرزندان و افراد غیر مددجو بوده‌اند.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان افزود: توانمندسازی در صدر سیاست‌های کمیته‌امداد کشور است اما در پرداخت تسهیلات  اشتغال، استعداد سنجی، مشاوره، آموزش، نظارت، تشویق و در نهایت بازاریابی نیز مدد نظر قرار می‌گیرد و از ظرفیت کارآفرینان نیز برای هدایت مددجویان بهره می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۷۵۰۰ شغل در استان ایجاد شده است نیز گفت: تا پایان سال جاری این تعداد افزایش خواهد یافت.

ترکمانه در ادامه از جذب نیمی از منابع اشتغالزایی در استان خبر داد و تصریح کرد: تا پایان سالجاری یکهزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به افراد واجد شرایط و مددجویان تحت حمایت کمیته‌امداد استان پرداخت خ اهد شد.

این مقام مسئول در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که در کنار بحث اشتغال ساخت و تهیه مسکن مددجویی هم در کمیته امداد به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ جشن خانه‌دار شدن تمامی خانوارهای روستایی تحت پوشش کمیته امداد را برگزار خواهیم کرد.

photo_2022-12-07_14-55-13

ترکمانه همچنین از افتتاح ۴۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری مددجویان تحت  کمیته امداد استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: ۳۷۰ واحد مسکن شهری و روستایی نیز تا‌کنون تعمیر و بازسازی شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه ،تاکنون ۱۲۰۰ سری جهیزیه به مددجویان تحت حمایت این نهاد اعطا شده است و امروز نیز ۶۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان  این نهاد اعطا خواهد شد و تا پایان سال تعداد افراد متقاضی جهیزیه به صفر خواهد رسید.

وی با اشاره به موضوع درمان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد نیز گفت:مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان علاوه بر خدمات بیمه سلامت از خدمات استفاده از بیمه مکمل نیز برخوردار هستند.

ترکمانه در پایان یادآور شد: حمایت از ایتام نیز در دستور کار ویژه این نهاد قرار دارد و در این زمینه ۳۵ هزار نفر از خیرین استان از ایتام حمایت می‌کنند و کمک‌های خود را به حساب آنها واریز می‌نمایند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم طی سه بخش از مجریان طرح خودکفایی شامل؛ آقایان احمد قالقی از شهرستان کنگاور، قهرمان صیادی از شهرستان اسلام‌آباد غرب، و خانم‌ها طوبی عبداللهی از ثلاث باباجانی، عالمتاج صفایی از کرمانشاه، شهلا سنگ‌سفیدی از شهرستان صحنه، سهیلا سادات هاشمی از کرمانشاه، مریم شیروئی از کرمانشاه و شربت‌جوان از روانسر تجلیل شد.

همچنین از استاندار کرمانشاه، معاون اقتصادی استانداری،مدیرکل کار و امور اجتماعی و مدیران امور شعب بانک‌های سپه، ملی، مسکن، مهر و صندوق کارآفرینی امید استان نیز در راستای حمایت و پرداخت تسهیلات اشتغال در استان تقدیر شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۳۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان