//
کدخبر: ۲۴۵۷۱۸ //
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خبر داد؛

توسعه پرورش دامهای سبک پربازده وارداتی در استان کرمانشاه

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توسعه پرورش دامهای سبک با استفاده از نژادهای پر بازده وارداتی در این استان خبر داد.

توسعه پرورش دامهای سبک  پربازده وارداتی در استان کرمانشاه

به گزارش فرتاک نیوز از کرمانشاه، مهندس محمدسعید آل آقا اظهار داشت : با هدف استفاده از توانایی ژنتیکی نژادهای پربازده گوسفند در جهت بهبود راندمان تولید و افزایش بهره‌وری در استان کرمانشاه، توسعه دامهای سبک نژادهای پربازده وارداتی در دستورکار سازمان جهاد کشاورزی این استان  قرار گرفته است.

مهندس آل آقا سپس به واحدهای جدید پرورش دام های وارداتی در استان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2 واحد پرورش گوسفند شامل شرکت تولیدی اجداد سپیدان کوثر به ظرفیت 10 هزار راس در بخش دینور  و مجتمع تولیدی اجداد ماهیدشت به ظرفیت 5 هزار راس فعال هستند.

وی تصریح نمود: در حال حاضر در این دو واحد بیش از 3 هزار راس گوسفند شامل نژادهای رومن، رومانف، ایل دو فرانس، شاروله، سافولک، فن شیپ، لاکن و بلانش مسیف سنترال پرورش داده می شوند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه به خصوصیات گوسفندهای نژاد های وارداتی اشاره داشت و افزود: چندقلوزایی، درصد باروری بالا، کیفیت بالای لاشه، افزایش تولید در واحد سطح( ضریب افزایش وزن روزانه)، ماندگاری بالا و توانایی شیردهی بره ها را از جمله مزایای این نژادها برشمرد.

مهندس آل آقا گفت: هر کدام از گوسفندهای نژادهای  وارداتی دارای ویژگی منحصر به فرد هستند به همین منظور دورگ گیری با استفاده از این نژادهای برتر وارداتی  بر روی نژادهای بومی استان در قالب سیستم صنعتی انجام می شود که هدف افزایش راندمان تولید در واحد دامی می باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۷۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان