//
کدخبر: ۱۷۲۲۱۱ //

کرمانشاه میزبان هشتمین دوره مسابقات قرآن حوزه های علمیه کشور

مرحله نهایی هشتمین دوره مسابقات با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه همزمان با اولین دوره مسابقات قرآنی طلاب مدارس علمیه و به میزبانی حوزه علمیه این استان برگزار می‌شود.

کرمانشاه میزبان هشتمین دوره مسابقات قرآن حوزه های علمیه کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در جمع خبرنگاران از برگزاری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث  در رشته های «حفظ قرآن کریم( ۵-۱۰-۲۰ و کل)»، «قرائت، تحقیق و ترتیل»، «خطابه قرآنی»، «حفظ موضوعی آیات، روایات و معارف»، « معارف نهج البلاغه» در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه خبر داد.

حجت الاسلام ملکی با اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار در مرحله نهایی مسابقات شاهد مشارکت طلاب ممتاز حوزه های علمیه اهل سنت نیز هستیم که در کنار حوزه های علمیه شیعی به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: قرآن کریم آثار و برکات فراوانی دارد و باید از این معنویت و نورانیت قرآن نهایت بهره را ببریم.

وی ادامه داد:  برگزاری این مسابقات خود بخش از بهره مندی از کلام الله مجید است و هر چقدر در این راه حرکت کنیم به نفع امت اسلامی است.

حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه یکی از نکات در نظر گرفتن استان کرمانشاه به عنوان میزبان هشتمین دوره مسابقات ویژه طلاب را بهره مندی طلبه های اهل تسنن عنوان کرد وگفت: استان کرمانشاه مفتخر است که مذاهب مختلف در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند و اندیشه همه آنها اعتلای قرآن و کلمه توحید است.

وی همچنین فعالیت های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در سالهای اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و حمایت و پشتیبانی اداره کل اوقاف استان به موجب داشتن موقوفات بزرگ قرآنی یکی از دلایل میزبانی این دوره از مسابقات قرآن عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های تربیتی مدون حوزه های علمیه اظهار کرد:  طرح جامع تربیتی بر اساس آئین نامه در مدارس علمیه مطرح کردیم که طی دو سال اخیر این برنامه جامع تربیتی در تمام مدارس علمیه کشور با محوریت قرآن و عترت ابلاغ شد.

حجت الاسلام ملکی همچنین در بحث  ترویج و تبلیغ فضائل انسانی بر اساس قرآن و روایات،در مدارس علمیه  گفت: برای بهره مندی طلاب از آیات و روایات ، هر هفته یک آیه از قرآن کریم به عنوان شعار هفته در نظر گرفته می شود که قبل از شروع کلاس اساتید یکی از آیات قرآن کریم که بر گرفته از کتابچه 《قرآن و عترت》 است را برای طلاب تشریح و تفسیر خواهد کرد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در پایان ابراز کرد: مسابقات ویژه طلاب حوزه های علمیه کشور  ۲۴  و ۲۳ اسفند در کرمانشاه با استقبال ویژه طلاب اهل تسنن و تشیع برگزار خواهد شد و زمینه وحدت و همبستگی بیشتر را در میان طلاب به وجود خواهد آورد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۲۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان