//
کدخبر: ۱۷۲۰۸۸ //

عملیات احداث دو مدرسه با شش کلاس درس در شیبکوه آغاز شد

عملیات احداث دو مدرسه مشارکتی- خیری با حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان و معاون مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس استان در بخش شیبکوه آغازشد.

عملیات احداث دو مدرسه با شش کلاس درس در شیبکوه آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

موسی دادی‌زاده سرخایی، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در حاشیه عملیات اجرایی این دو فضای آموزشی، اظهار داشت: در ادامه توسعه فضاهای آموزشی درهرمزگان، عملیات اجرایی مدرسه سه کلاسه خیری- مشارکتی متوسطه اول در روستای رُستاق و دبستان سه کلاسه در روستای طاحونه از توابع بخش شیبکوه آغاز شد و شمار مدارس خیری مشارکتی که از سه ماه گذشته عملیات اجرایی آنان آغاز شده است به بیش از 50 مدرسه رسید.

وی افزود: این واحد آموزشی با زیربنای 168 و 144 مترمربع با شش کلاس درس به همت یک خیرنیکوکار، احداث و مهر سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: در مجموع برای این دو طرح 10 میلیارد ریال هزینه خواهد شد و هر کدام علاوه بر ساختمان آموزشی، دارای دیوارکشی، محوطه سازی و سرویس بهداشتی هستند. 

دادی‌زاده در ادامه بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود همه طرح‌های دردست اجرا تا مهرماه سال تحصیلی آینده افتتاح و به زیرساخت‌های آموزشی استان اضافه شوند.

وی ضمن قدردانی از مشارکت کم‌نظیر خیرین نوع دوست خاطر نشان کرد: نهضت مدرسه‌سازی در هرمزگان با مشارکت خیرین نیکوکار و حمایت دولت شتاب گرفته است که این مهم نقش مهمی در کاهش آمار مدارس تخریبی دارد که از چالش‌های نظام تعلیم و تربیت در استان به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان گفت: با تدبیر استاندار هرمزگان و رئیس شوای آموزش و پرورش استان، 200 طرح آموزشی نیز با مشارکت صنایع بزرگ استان و نوسازی مدارس در دست احداث است که تحول چشمگیری را در تقویت ساخت‌های آموزشی استان رقم خواهد زد. 

گفتنی است، غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدای گمنام، بازدید از واحدهای آموزشی و شرکت در همایش مدیران مدارس از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان به منطقه شیبکوه بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۰۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان