//
کدخبر: ۶۹۷۵۴ //

بانک کشاورزی ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات معیشتی به زلزله زدگان کرمانشاه پرداخت می کند

مدیرکل شعب بانک کشاورزی کرمانشاه، از پرداخت 300 میلیارد ریال تسهیلات معیشتی قرض الحسنه به زلزله زدگان استان خبر داد.

 بانک کشاورزی 300 میلیارد ریال تسهیلات معیشتی به زلزله زدگان کرمانشاه پرداخت می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

مراد علیمردانی روز یکشنبه در حاشیه همایش روسای 51 شعب بانک کشاورزی استان کرمانشاه در قصرشیرین به خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات قرار است بعد از دریافت وام تعمیرات و احداث منازل مسکونی، با معرفی بنیاد مسکن به سه هزار تن از زلزله زدگان استان پرداخت شود.

 

وی سقف این تسهیلات را به ازای هر یک از زلزله زدگانی که از تسهیلات تعمیرات و احداث منازل مسکونی بهره مند شده اند، با معرفی بنیاد مسکن، 100 میلیون ریال با بازپرداخت پنج ساله و با کارمزد چهار صد اعلام کرد.

 

مدیرکل شعب بانک کشاورزی کرمانشاه بیان کرد: با پیگیری های استاندار در خصوص امهال 2 ساله بدهکاران بانکی، همه زلزله زدگانی که به شعب بانک کشاورزی بدهی دارند، به مدت 2 سال بازپرداخت اقساط آن ها عقب افتاد که سود این مدت را نیز دولت پرداخت می کند.

 

علیمردانی اضافه کرد: برای اعمال امهال وام ها، افراد باید با مراجعه به بانک، یک برگ قرارداد را امضا کنند تا از این امتیاز برخوردار شوند.

 

وی گفت: از زمان وقوع زلزله تاکنون ویرانگر 21 آبان ، تاکنون چهار میلیارد ریال غرامت بیمه ای را در قالب 2 هزار فقره پرونده پرداخت کرده ایم.

 

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه نیز گفت: بعد از وقوع زلزله 21 آبان، 17 گروه متشکل از کارشناسان بیمه، به مناطق زلزله زده اعزام شدند تا کار برآوردهای اولیه خسارت را انجام دهند.

 

فرشاد صادقی اظهار کرد: با بررسی های صورت گرفته، 24 میلیارد ریال برآورد اولیه خسارت ها بود که با تامین ردیف اعتبار از طریق صندوق بیمه استان کرمانشاه، به حساب خسارت دیدگان واریز شد.

 

وی گفت: هم اکنون در حوزه دام طیور و زراعت، هیچ گونه مطالبه ای از سوی مردم به بانک کشاورزی وجود ندارد.

 

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به وقوع زلزله، مشکلات خشکسالی، وضعیت جوی و عقت افتادن زمان کشت از سوی کشاورزان مناطق زلزله زده و کاهش میانگین بارش ها در حوزه شهرستان های غربی، با درخواست سازمان جهاد کشاورزی و موافقت صندوق بیمه، مهلت بیمه محصولات زراعی نیز تا پایان دی تمدید شد.

 

وی گفت: براین اساس، کشاورزان در قالب بیمه پایه می توانند با پرداخت کمترین میزان حق بیمه، پوشش بزرگ ترین خسارت ها را انجام دهند.

 

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه افزود: برای بیمه محصولات کشاورزی، 20 درصد توسط کشاورزان و 80 درصد بقیه را دولت پرداخت می کند که این پرداختی نیز براساس استعداد منطقه تعریف شده است.

 

صادقی افزود: در سال زراعی جاری تاکنون 126 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه، زیرپوشش بیمه قرار گرفته است.

 

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.

 

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

 

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 30 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد که در اثر زلزله اخیر به بیش از پنج هزار واحد مسکونی این شهرستان خسارت وارد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۹۷۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان