//
کدخبر: ۶۶۷۳۴ //
استاندار کرمانشاه هشدار داد:

لغو مجوز بانک های خصوصی در صورت عدم همکاری با زلزله زدگان برای استمهال تسهیلات

استاندار کرمانشاه گفت: هرکدام از بانکهای خصوصی که در زمینه استمهال با زلزله زدگان همکاری نکنند، از بانک مرکزی درخواست لغو مجوز فعالیت آنها را در استان خواهم داد.

لغو مجوز بانک های خصوصی در صورت عدم همکاری با زلزله زدگان برای استمهال تسهیلات
به گزارش فرتاک نیوز،

و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست با معاونان، مشاوران، فرمانداران و مدیران ستادی استانداری اظهار کرد: با وجود برخی سیاه نمایی های صورت گرفته در خصوص خدمات رسانی های صورت گرفته به زلزله زدگان، عملکرد اکثر مدیران ملی و استانی در مدیریت این حادثه تلخ و ویرانگر بسیار مطلوب شود.

 

وی افزود: در بحث مدیریت زلزله اخیر، تمرکز برخی رسانه ها روی کاستی هایی بود که بعضا وجود داشت اما باید بدانیم که این موضوع باعث ناامیدی مردم و از بین رفتن اعتماد آن ها می شود.

 

بازوند خاطرنشان کرد: یکی از اقدام هایی که دولت برای کمک به زلزله زدگان انجام داد مبلغ چهار هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات مردم را برای 2 سال مشمول استمهال کرد، کاری که یک هزار و 50 میلیارد تومان برای ان هزینه در بر دارد.

 

وی با بیان اینکه تضعیف دولت، تضعیف نظام است، یادآوری کرد: کسانی که خدمات و فعالیت های شبانه روزی دولت در قبال زلزله ‌زدگان را کمرنگ جلوه می دهند، موجب ازبین رفتن اعتماد عمومی مردم می شوند.

 

استاندار کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: بنا به رهنمود مقام معظم رهبری باید سرعت عمل را در خدمت رسانی به زلزله زدگان سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه شرایط استفاده از ظرفیتهای ملی برای کمک به زلزله‌زدگان کاملا مهیاست، گفت: نحوه استفاده از این شرایط بستگی به توانایی و مهارت مدیران استان دارد.

 

بازوند همچنین با اعلام اینکه در شهرستان کرمانشاه بخشهای ماهیدشت و کوزران کاملا مشمول استمهال می شوند، اظهار کرد: برای تعیین تکلیف وضعیت آسیب دیدگان در بقیه نقاط شهرستانهای کرمانشاه، کمیته ای متشکل از معاون هماهنگی امور اقتصادی، فرماندار کرمانشاه، مدیرکل بحران و روسای سازمان های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تشکیل خواهد شد تا دراین خصوص تصمیم گیری کنند.

 

استاندار کرمانشاه در عین حال از فرمانداران مناطق زلزله زده نیز خواست تا تدابیری بیندیشند که با شناسایی آسیب دیدگان واقعی، کسی از موضوع استمهال تسهیلات سواستفاده نکند.

 

وی همچنین به موضوع توزیع کانکس در مناطق زلزله زده اشاره و اظهار کرد: 95 هزار واحد مسکونی در زلزله اخیر استان آسیب دیده اند و اگر قرار باشد این تعداد کانکس توزیع شود استان تبدیل به انبار ضایعات خواهد شد و آسیبهای متعدد دیگری بوجود می آید.

 

بازوند ادامه داد: باید اولویت ها برای نصب کانکس مشخص باشد، از مردم عزیز مناطق زلزله زده خواهش می کنم به خاطر توسعه استان با دولت در این زمینه همکاری کنند.

 

استاندار کرمانشاه همچنین بر حل مشکل ساکنان مسکن مهر مناطق زلزله زده تاکید کرد و از هلال احمر نیز خواست تمام خریدهای لازم برای زلزله زدگان را از بازار استان تهیه کند.

 

وی تصریح کرد: هفته آینده جلسات ستاد بازسازی مناطق زلزله زده به ریاست استاندار، دبیری مدیرکل بنیاد مسکن و عضویت فرمانداران شهرستانهای حادثه دیده تشکیل خواهد شد.

 

بازوند در پایان از تلاش های نیک کردار معاون هماهنگی امور عمرانی و یزدانی معاون شهردار تهران نیز به خاطر تلاش های شبانه روزی و کمک های ارائه داده قدردانی کرد.

 

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

 

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۷۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان